Lumenier QAV-R/Raceblade 5" bouwverslag

Na mijn eerste quad (Lumenier QAV250 G10) vond ik het nodig om een nieuwe, lichtere en vooral snellere quad te bouwen. Ik stond op het punt een QAV210 te kopen, tot ik de net nieuwe Raceblade zag. De setup die ik wil gaan gebruiken is als volgt:

Lumenier Raceblade 5"
Lumenier RX2206-11
Lumenier LUX fc
Kiss 24A RE esc’s
Spektrum Satellite rx
RunCam Sky fpv camera
HQ 544/543 props
?? 1300mah 4s lipo (tips?)

Nu wat foto’s:

De kiss esc’s zijn net wat breder dan de armen dus als extra protectie heb ik bakjes geprint.

Het grote voordeel van dit frame zijn de snel verwisselbare armen:

Waar ik nu ben geëindigd:

To do:
Lumenier LUX ontvangen en installeren
FPV camera ontvangen en installeren
De boel solderen
Een goede 4s lipo met hoge C rating vinden
Vliegen ;D ;D

Ziet er strak uit Maxim! Laat die LUX inderdaad maar komen… kan niet wachten!

Vette ESC kooitjes!

Ziet er goed uit! Maar als je een arm moet vervangen, moet je toch de pdb en fc er eerst afhalen voor dat je erbij kunt?

Nope, dat is nu juist de hele insteek van de Raceblade. Snel een complete arm met motor en ESC kunnen vervangen.
De nieuwe PDB maakt dat alleen nog maar makkelijker. Die zie je vanaf 5 min. geloof ik. Binnenkort verkrijgbaar.

Dat hebben ze heel slim bedacht!

Vandaag weer verder gebouwd aan de raceblade. Omdat de swappable pdb nog niet uit is heb ik mijn eigen alternatief gemaakt. Met vier XT30 connectors kan ik nu mijn esc’s gemakkelijk uitpluggen.

Vervolgens ook nog een houder gemaakt voor 2 led strips achterop, aangezien dat is wat de meesten zien :lol:

En om mijn GoPro heel te houden heb ik een bumpercase ontworpen die, naast de Layer Lens, hopelijk de impact van knallen opvangt.

Het is nu enkel nog wachten op de LUX flightcontroller die deze week geleverd zal worden en dan kan het tunen beginnen :thumbup:.

Gaaf man!

Volgens mij kun je ook gewoon bullet connectors in die XT30 proppen. Dan steken ze minder ver uit als nu met de XT30 contra stekkers.
Dat kun je straks ook met orinele swappable PDB.

Thanks voor de tip! Ik heb nog wat 2mm bullet connectors over die er straks inpassen, maar die zijn gerate voor ~15A. Ik verwacht dat de combinatie esc’s, motoren en props rond de 20A gaat trekken. Wat zou het gevolg zijn als ik toch die 2mm bullet connectors gebruik?

Ik heb 2mm bullets op mijn ESC’s van de Blackout B330 gehad. Nooit geen probleem geweest.

EDIT, ik lees nu dat het 3mm bullets waren…

Weer een update: gisteren de LUX in ontvangst genomen dus direct gaan solderen.

Zeer mooi klein bordje met een nette lay-out.

Dat maakt in totaal het volgende beestje

Met leds aan:

Tijdens het knutselen ben ik ook de zwakte van de Raceblade tegengekomen. Eén van de twee aluminium boutjes die ik nog niet vervangen had voor RVS boutjes afgebroken na niet eens zo heel strak aandraaien :thumbdown:

De eerste lipo is leeg-gehoverd in de tuin en zodra het weer meezit ga ik hem eens echt uitlaten. Tevens een paar 4S lipo’s besteld bij multirotorparts :thumbup:

Weer tijd voor een update van de raceblade! De swappable Lumenier PDB zit er inmiddels op en om de build zo clean mogelijk te maken heb ik het daughterboard, dat is ontworpen door jaimevisser ( :clap:), omgebouwd voor een Spektrum satellite rx en deze laten produceren:

Zeer mooi compact bordje wat boven de LUX en het pdb gestacked kan worden. Het bordje maakt het tevens mogelijk om zowel de openlog als minimosd te flashen met een FTDI adapter die in de zijkant geplugd kan worden. Dat ziet er zo uit met de minimosd en openlog erop. Er is op de onderkant van het bordje ruimte voor een Spektrum satellite receiver, maar ik moet eerst de nieuwe versie met langere antennes halen aangezien de standaard antennes te kort zijn.

:thumbup:

Jouw VTX houder. :clap:

Nadeel van de gestackte electronica is dat een IRC vtx niet meer boven kan en dus wat uit steekt aan de achterkant, maar dat is zo prima opgelost ;D

Mooie build,

Vooral die 3D printed ESC boxjes. Zeer goed gedaan. Een QAV R staat bij mij op het verlanglijstje voor een doe het zelf bouw projektje.

netjes man!