Lost and found beeper blijft afgaan, tips?

Hey allemaal,

Vorige week heb ik 10 minuten gezocht naar mijn quad, vanwege een prop die afbrak tijdens fpv vliegen. Dat wil ik niet nog een keer :slight_smile:

Dus heb ik van banggood zo’n goedkoop lost and found beeper gemonteerd. Deze heb ik gemonteerd op kanaaltje 6, welke ik toch niet gebruik. Ik heb een mix aangemaakt in mijn zender die kanaal 1 100% naar kanaal 6 stuurt. Op de grond getest, dat ging helemaal prima. Na 1 minuut begon hij flink te piepen en na 1x de stick van kanaal 1 bewegen was het weer stil. Top dus!

Maarrrrr, tijdens het vliegen begon hij na een minuut te piepen én bleef hij piepen, ondanks dat er wel een signaal langs de lost and found beeper gestuurd wordt. Nu heb ik bij een mix een offset van +50% erin gezet om het signaal sterker te maken. Dat moet ik nog even testen.

Hebben anderen hier ook ervaring mee en belangrijker nog, hoe opgelost?

Om te vliegen met een constante harde piep is niet echt prettig :silent:

Kanaal 1 is bij mij het aileron kanaal (ik vlieg niet ppm) en daar wil je je beeper niet op mixen. Zet kanaal 6 op je zender maar op een aux switch, boor je dan ergens je quad de grond in dan haal je die switch over en piept 'ie. Niet eerder niet later :wink:

Bedankt voor je reactie. Dat ga ik proberen :thumbup:

Lost en found beepers die tussen een kanaal moeten zijn ondingen.

Beter pak je een Discovery beeper, die begint te piepen als je de schakelaar omhaalt en stops als je m weer uit zet

Klopt, die werken niet echt goed, heb ook eens een hele dag moeten vliegen met een beeper die niet wou zwijgen… Iedereen ging wel opzij :smiley:
Werk nu nog alleen met een beeper op de naze32 op een apart kanaal dat met een switch kan geactiveerd worden.

Bedankt voor de reacties. Ik ga niet klooien mijn huidige beeper. Ik koop voor een klein prijsje wel de discovery buzzer van hobbyking. Ben ik gelijk klaar!

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=39918

Let op, als je hem op de ‘buzzer’ aansluiting van de Naze wilt gebruiken. Daar kreeg ik hem niet op werkend.
Dan zul je de beeper los moeten solderen en dan gewoon twee draden eraan solderen. Dan werkt hij perfect!

Ik heb een CC3D, ik weet niet daar ook een buzzer functie op zit/gesoldeerd kan worden. Maar ik heb het 6e kanaal over op de ontvanger, dus het is makkelijk om hem gewoon daar op te zetten. Spul is besteld!

Dit werkt helaas niet met deze piepers :slight_smile: als hij 1 minuut geen activiteit heeft gaat hij af…dus ook op een aux kanaal :slight_smile:

Ah ok, weer wat geleerd :slight_smile: Irritant spul dan.

Heb die ook eens ingebouwd… idd na 1 minuut… piep, piep,…

Je kan wel de beeper zelf los solderen en aan de naze32 hangen. Wel even opletten met de polariteit.

Discovery buzzer van HK is binnen, ding werkt perfecto. Bedankt voor de reacties!

Vandaag heb 4x de buzzer nodig gehad 8) 8 props er doorheen gevlogen, veel fun gehad. Dankzij de buzzer niet hoeven zoeken, maar gelijk de gecrashte quad weer oppakken :thumbup:

Ja vet handig :slight_smile: tenzij je lipo eraf vliegt ;D. Bij ons in het weiland staat een soort groene bocht wat ze weer onderploegen als mest…kniehoog en van de week lipo eraf dus geen pieper. Toen was ik wel even een kwartiertje aan het zoeken :smiley:

Kan je zo aan het werk bij Tuinland met die groene vingers van je :smiley: