Los zittende armen op Blackout frames

Ik heb de laatste tijd last van de armen op de Blackout die na een aantal crashes iets naar achter zijn bewogen waardoor de props elkaar bijna raken. Dit is bij de 5" versie.

De gaten in de armen/frame zijn dus niet super strak, zit wat speling in.
Nu kan ik na een avondje vliegen elke keer de armen los draaien en weer in de juiste positie zetten.

Kan me niet voorstellen dat niet meer mensen hier last van hebben. Heb het ook wel eens ergens gelezen geloof ik.
Wat doet iedereen om dit op te lossen? Of blijft iedereen, net als ik, maar gewoon alles los en weer vast zetten…

denk dat je dan te smalle schroeven erin hebt … nooit last van

Zijn de schroeven die erbij geleverd werden, maar zal eens kijken of een iets dikkere schroef past.
Hoe simpel kan het zijn eigenlijk…

Bij 6" heb je daar misschien ook minder last van. Geen idee meer hoe dicht de props daar tegen elkaar zaten.
Bij de 5" zitten ze standaard al erg dicht bij elkaar.

Na iedere crash ff uit elkaar trekken. Dat kan gebeuren en is op de blackout RCG topic vaker gemeld :D.

Geldt overigens voor alle frames wat ik heb gehad. Vaak gaat het om een hee klein stukje millimeter of twee. Bij 6inch frames zie je dat niet eens, maar bij 5inch frame kunnen de props elkaar zelfs raken

Gelukkig, ligt het toch niet aan mij!

Wat ik dus niet snap is dat ik ze niet uit elkaar getrokken krijg, zo vast zitten ze.
Maar toch weten ze na een crash te verschuiven. Ik moet dus echt de schroeven los draaien.
Soms zit er nog 2mm tussen de props…

bij de 6inch armen zitten de gaten anders … dus is schuiven onmogelijk

Verbaasd me eigenlijk dat de blackout zo’n probleem heeft.

Heb ik met mijn goedkope ZMR nooit last van.

Ja ja [member=347]jaapp[/member] hahahaha! De Boscam al weg gegooid?

Ik gooi hem vrijdag naar je hoofd. ;D

Soms als je schroeven heel erg vast draait dat je ze bijna dol hebt wil het weleens vast komen zitten :slight_smile:

Is eigenlijk geen probleem :).

Het heeft 2 voodelen. Schroef gaat er soepeler in wat voor frezen makkelijker is. je hebt meer marge voor afwijking.
Het absorbeert energie met crashes!

Opgelost!! Jammer [member=347]jaapp[/member] hahahaha!

Dat is een voordeel voor de fabrikant, niet voor de eindgebruiker.

Maar voor [member=194]Royce[/member] is het inderdaad wel handig dat de Blackout wat meer energie kan absorberen.

Nee fabrikant geeft er niks om want die bouwt niet [emoji12]

Ik heb met mijn china ZMR helaas wel 1 los armpje :expressionless: Maar ja, als je vol tegen een stalen hek aanvliegt, dan vind ik een los armpje eigenlijk prima als enige schade :smiley: naast de props natuurlijk. Ik vind de ZMR tot nu toe sterk zat :thumbup: