Looptime berekenen?

In cleanflight moet je blijkbaar je looptime instellen, hoe bereken je dit?
Of is dit ook gewoon een kwestie van instellen en uitproberen wat het beste werkt?

Dat ligt eraan welke versie van Cleanflight je gebruikt en of je OneShot geactiveerd hebt.

Met OneShot geactiveerd is het de kunst om de Looptime zo laag mogelijk te krijgen.
Onder in de beeld van Cleanflight zie je de Looptime (Cycle time) in werking. Ga daar zo dicht mogelijk bij zitten.
Wanneer je de accelerometer uit zet (alleen nodig voor Angle/Horizon) kun je de Looptime flink verlagen, ‘set acc_hardware = 1’ in CLI.

Heb je geen OneShot, dan dien je de motor_pwm_rate in te stellen.
De meeste ESC’s kunnen 500Hz aan. Zet dan je Looptime op 2049 en je motor_pwm_rate op 488.
Dit kun je zelf berekenen via 1000000/488=2049. Standaard staat Cleanflight op motor_pwm_rate = 400.
1000000/400=2500. Zet dan je Looptime dus op 2500.

Gebruik je de Betaflight van Boris, dan hoef je je niet druk te maken om Looptime of andere zaken, alleen de PID’s. http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2464844

Ok, bedankt. Had ook al de raad gekregen om looptime op 2500 te zetten maar snapte nog niet goed waar dit vandaan kwam.
Dus voor de looptime maakt het ook niet uit welke PID-controller je gebruikt, of wel?

Looptime op 0 zetten, kijken hoe snel dat de configurator onderin aangeeft bij cycle time, afronden naar boven, en dat invoeren als looptime

Als je OneShot gebruikt wel, maar niet als je via PWM werkt. Dan moet de Looptime in verhouding staan met PWM_rate toch?
De PWM_rate is weer afhankelijk van de maximale frequentie van de ESC’s.

Ok, net als deze uitleg hierboven zinnig begint te klinken zoek ik een paar dingen op, en nu ben ik het weer even kwijt :crazy:

Ik heb Emax 12A SimonK ESC’s, ik zoek op hoeveel Hz deze zijn, en HIER vind ik terug dat deze programmeerbaar zijn naar 8KHz en 22KHz, standaard is 8KHz.
8KHz is toch 8000Hz?? Of is dit nog iets anders??

Nu snap ik even niet goed hoe je met deze ESC’s aan ongeveer 500Hz en die PWM-rate komt.
P.s. Ik heb geen oneshot.

Van wat ik zo snel kan vinden wordt voor die Emax 12A 400Hz geadviseerd, maar er zijn gasten die ze gewoon op 500Hz vliegen.
Zet de boel op 400Hz en Looptime 2500. Dan zit je altijd goed. Kun je later nog altijd kijken of 500Hz ook gaat werken.
Het is niet zo dat hij tussen ene Looptime van 2049 en 2500 in eens niet goed meer vliegt. Vliegt nog steeds strak.
Het tunen van je PID’s is veel belangrijker. Daar merk je eerder wat van. Vooral als je beginner bent.

Ok, vriendelijk bedankt [emoji6]