lipo's voor srd250 storm v2

Beste FPV’ers

ik ben mijn bestel lijst aan het opmaken en ben eigenlijk nog opzoek naar een paar goeie niet al te overpriced accu’s voor me toekomstige zoals de titel al zegt
STORM Racing Drone (RTF / SRD250 V2).

ik vind er een hoop maar kan nu niet direct vinden of deze ook goed zullen passen.

kunnen jullie mij hierbij opweg helpen? ben wel.opzoek naar 2200mah 35c 11.1v

Nou nou, een beetje zelf zoeken mag best hoor, het staat gewoon op de site :wink: :

“Largest battery supported : 110mm(l) x 33mm (w) x 31.5mm (h)” (http://www.helipal.com/storm-racing-drone-rtf-type-a.html)

Dank! Misschien mijn vraag wat uitgebreider moeten maken.

Was eerder ook een vraag of jullie bekend zijn met bekende merken en merken die je beter kan vergeten.
Geen zin om 6 stuks te kopen die binnen 2 maanden al aan hun einde zijn.

is dit wat?

Of eens zoeken bij HobbyKing EU shop (snelle levertijd) naar de Turnigy Nano Tech. Zeker als instap lipo een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Heb geen idee welke lipo in de buik van de srd250 passen (bovenop kan je alvast tot 1800 mAh 4s gaan)

Toemen :thumbdown:

In ieder geval goed:

Turnigy nanotech (Hobbyking)
MRP (multirotorparts)
Bonka (divers, oa quadcoptersenzo)
Turnigy graphene (Hobbyking)

2200 mah is redelijk lomp op een 250 formaat quad en levert niet echt meer vliegtijd dan een 1800 mah. Let ook goed op de C rating, deze mag best wat hoger zijn (50+ C is wel zo fijn) anders kakt de lipo in als je een keer flink gas geeft.

Ik ben zelf niet bekend met die lipo’s van Toemen. Maar let wel op dat die een andere stekker hebben dan jouw quad en dus niet gaan passen zonder de solderbout erbij te pakken.

De ideale batterij heeft veel mah, een hoge C-rating en geen gewicht. Uiteraard bestaat die niet. Er zijn daarom een aantal aspecten waar je een balans in moet vinden:

• mah (vliegtijd)
  • C-rating (hoger = krachtiger, maakt correcties/ manoeuvres daardoor ook gemakkelijker)
  • gewicht (hoger = minder vliegtijd)

Meer mah komt doorgaans ook met meer gewicht en meer gewicht kost energie om in de lucht te houden. Op een gegeven moment heeft het dus geen zin meer om voor een grotere batterij te kiezen.

De batterijen die jij noemt hebben een vrij lage C-rating en hoge capaciteit. Ik geloof dat 2200mah wel echt als bovengrens wordt gezien voor een 250mm racer. De meeste hier vliegen volgens mij met 1300-1500 (tot 1800 mah).

Ik vlieg zelf met verschillende batterijen: Turnigy nano-tech, Multistar, Turnigy Graphene en batterijen van Multirotorparts. Voor zover ik kan beoordelen (ik gebruik ze in verschillende capaciteit, 3cel en 4cel en op verschillende quads, dus vergelijken is niet helemaal eerlijk) presteren de nano-techs en multistars gelijk. Deze zijn goedkoper dan de graphene’s en MRP. Daar staat tegenover dat ze sneller in voltage zakken dan de graphene’s en MRP.

Voor het geval je 'm nog niet kent, is de batteryfinder van hobbyking wellicht nuttig:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/multifinder.asp?t=lipo
Kun je gewoon bestellen in het EU Warehouse, heb je ze met 2 dagen in huis.

Super! Hier kan ik wat mee! ga denk gewoon een zwik 1800mah 50c bestellen bij mrp.