Lipo

Hallo,

Zojuist er achter gekomen dat mijn eerste 2 lipo’s zijn overleden.
Heb sinds kort een EMAX Nighthawk Pro 280 waar deze 2 lipo’s bij gebruikt zijn.

Ben gestopt met vliegen voor ze volledig leeg waren, dus lijkt me dat dat het probleem niet kan zijn ?

Er zit geen buzzer op, als ik deze installeer heb je daar iets aan? Hoe hard klinkt zo’n buzzer eigenlijk?

Mijn lipo leverancier (PKracing ) gaf als mogelijke oorzaak geen of slecht werkende beveiliging op de Drone.
Kan hier niets over vinden op internet

Iemand tips?

Voordat ze volledig leeg waren? Hoe weet je dat? Op het moment dat de quadcopter moeite krijgt met het in de lucht blijven heb je de lipo eigenlijk al een flink stuk te ver ontladen! Stop met vliegen als het voltage onder de 3,5v komt en eigenlijk wil je rustig aan gaan landen als het voltage 3,6v is. Dit is dus te checken met een lipo-buzzer (die sluit je aan op de balance plug van de lipo), de flight controller (met een piezo buzzer erop) of via telemetrie naar de zender. Al deze mogelijkheden geven (mits juist ingesteld) een duidelijk hoorbare waarschuwing als het tijd word om te landen. Als je lipo ooit onder de 3.3v komt is deze permanent beschadigd!

Dat ding heeft gewoon een Naze32 toch ? Dus ja een buzzer installeren en die hoor je wel hoor ;D

Ok, dank jullie wel

weer aan het lezen gegaan. Kan iemand onderstaande verifiëren?

Klopt het dat een lipo buzzer op de balance plug het eenvoudigste is?
geen soldeerwerk e.d

en als ik een buzzer aansluit op de buzzer connection, dan moet ik ook de lipo verbinden met de Battery inspection connection (ook wel genoemd VBAT port)

Overigens Schiksie, dit kwam ik ook tegen
The Flight controller of the Emax Nighthawk Pro 280 is called “Skyline 32”, which has similar capability to the Naze32 Full board.

Niet bekend mee. Ik gebruik onderstaande methode.

en als ik een buzzer aansluit op de buzzer connection, dan moet ik ook de lipo verbinden met de Battery inspection connection (ook wel genoemd VBAT port)
Ja. Een andere optie is om een terugkoppeling in te stellen in je zender, waarbij je zender aangeeft dat je batterij leeg is. Ook daarvoor moet je wel een connectie met je VBAT maken. Weet niet hoe dat zit met jouw bordje en of jouw zender dat kan.

Het is net wat jij makkelijker vind. Als je niet van het solderen bent hang je inderdaad gewoon een low-voltage buzzer aan je balanceerpoort :thumbup:

Dit kan je op de balance plug aansluiten.
Hoef je niet te solderen en het is best luid.

Wel goed vastzetten anders zoek je je een ongeluk na elke crash :slight_smile: