[Lipo] wat is jullie minimale voltage

Hallo,

Ik hen vandaag voor het allereerst FPV gevlogen op een 250 quad. Wat ontzettend gaaf was dat zeg! Kon er niet genoeg van krijgen. Eindelijk wat meer actie dan die F450. Maar mijn vraag was. Hoe ver laten jullie je lipo’s leeg lopen? Ik heb zelf zo’n alarm die bij 3,3v per cel af gaat. Nou zit je op dat moment nog in de lucht en moet je nog terug dus duurt het nog even voor dat ik geland ben. Ik had dus laatst een batterij met gemiddeld zo’n 3,2v per cel. Het zal op zich niet zo heel erg zijn voor een keertje, maar ga het voortaan wel met tijd toen totdat ik een alarm binnen heb die je zelf in kan stellen. Hebben jullie ook een minimale voltage waar je je aan houd? En gebruiken jullie een OSD of een voltage alarm?

3.5v per cel is gebruikelijk om je alarm op te zetten. Bij 3.0v gaat ie echt stuk volgens mij! Bij 3S dus bij 10.5V rustig weer terug vliegen, met 4S 14V

3.5 under load, dus na wat rusten springen ze terug naar 3.7.

Let inderdaad op met je Voltage drops… Als je full throttle vliegt en je hebt een Lipo met een lagere C waarde, dan kan het zijn dat hij bij full throttle onder de 3,0 Volt schiet wanneer je de Low Voltage warning op 3,3 hebt staan. In rust zal hij dan weer omhoog schieten.

Maar omdat je even onder de 3,0 Volt gezeten hebt, kan hij al kapot gaan volgens mij. Weet niet hoe de burst hier weer effect op heeft.

Ik heb zelf in de praktijk in ieder op deze manier al een Lipo gesloopt. Was iets opgeblazen na die Voltage drop onder de 3,0 Volt.
Vandaar dat ik tegenwoordig alleen Lipo’s koop met hoge C waardes. Geen last meer van.