Lipo laden terwijl je vliegt :)

Het was wel veel spanning vandaag :slight_smile:
ik wilde dit al zolang een keertje doen :slight_smile:

https://vimeo.com/170012715

chill nummer, maar helaas wel een illegale bezigheid… :o

begrijpelijk dat je het wilt, iets minder dat je het doet, dom dat je post…

Ik denk dat je niet moet spelen met infrastructuur. Ook al vraagt die mast er om. Zeer slecht voor de beeldvorming van de hobby, en onverstandig omdat als er iets mis gaat (hoe klein die kans ook) de gevolgen voor de maatschappij groot zijn

Maar ik ken je gelukkig langer dan vandaag John! Ik snap ook wel dat je gewoon goede bedoelingen had en een leuk avontuur wou delen. :slight_smile:

Ik snap de verleiding, maar dit zou ik nooit van mn leven doen. Helemaal niet boven de kabels! Als er iets fout gaat om wat voor reden dan ook, heb je direct mega slechte slechte publiciteit en ik gok ook een vrij hoge boete (en terecht). Nooit meer doen dit.

Mja, snap wel dat zoiets uitdagend is en de risico’s klein zijn, echter de beeldvorming bij degenen die de risico’s niet kennen is ronduit negatief.

Risico’s zijn altijd aanwezig met deze hobby, helemaal met zelfbouw. Veel dingen die fout kunnen gaan met je video feed, besturing, lipo’s (ook van de fatshark en transmitter), de quad zelf en zelfs bijv. onverwachte wind. De hoogspanning zelf zal ook niet helpen.

Ga je nu mij vertellen wat de risico’s zijn? Ik vloog al FPV toen jij nog luiers volpoepte :smiley:

Leef nu straks is het te laat .

:wink:

Ik had op zijn hoogst brabant zonder stroom kunnen zetten .
Dat is niet zo erg :wink:

8 lipo,s leeg gevlogen ,heel rustig gevlogen geen 1 propeller gebroken ,niemand in de buurt .
Ik wilde dit al zolang .
Nu was de tijd dat ik er klaar voor was :wink:

Tja inderdaad niet handig ;). Maar ja als je het vergelijkt met de acties van mister Steel ( vid thrust your gear) dan valt het wel weer mee… ;D

[member=403]ssassen[/member] Mijn punt was alleen dat de risico’s nooit echt klein zijn, onafhankelijk van hoe lang de persoon in kwestie al FPV vliegt :wink: Was niet eigenwijs bedoeld of zo.

Wij wijzen je er alleen op dat dit een mega slecht idee is, voor je leven nu… en die van je mede FPV fanaten.

Ik snap jouw mening wel .
Gelukkig zijn we allemaal anders .

maar met 80km door een park heen scheuren is ook gevaarlijk .
Je lipos opladen ook .
de straling van de batterij naast je oor ect ect
zo denk ik erover

:slight_smile:

Gewoon niet meer doen John, FOEI! Ga terug in je mand! :wink:
En anders sowieso niet op Youtube knallen… dan ben je er ook vanaf.

Maar hij vloog wél in een weiland :see_no_evil:

Gelukkig wel [member=272]pufpuf[/member]!

Maar al die dingen hebben andere consequenties. Dingen die jij noemt zijn allemaal redelijk veilig en consequenties bij falen zijn laag, mits je het goed aanpakt (lege garage, spotters, goede lipo instellingen bij laden, veilig lipo opslag). Consequenties van jouw actie zijn heel hoog als het mis gaat en het risico is niet ver genoeg naar beneden te halen.

Ik ga er verder niet meer op in, volgens mij is het wel duidelijk zo en ik wil de sfeer niet verder verslechteren :silent:

Ik wil je ieder geval bedanken ,omdat je jouw mening deelt gozer .
Ik respecteer ieder zijn mening ,No Hurt Feeling Here :wink:

:slight_smile:

Heb verhalen gehoord van een vent die het voor elkaar kreeg om een prop in een hoogspanningsleiding te hakken. De prop bleef gewoon steken in de buitenste isolatielaag, die kabels zijn echt heel taai! De keramische elementen waaraan de kabels hangen zijn het meest kwetsbaar en kan je met een op hoge snelheid vliegend stuk carbon wel kapot krijgen. Inderdaad verstandiger om weg te blijven bij deze masten.