Lipo kabels stuk

Twee weken terug crashte mijn quad en doordat mijn lipo blijkbaar niet goed vast zat kwamen de kabels en balance lead tegen een prop. De balance leads waren allemaal doormidden en bij het losmaken kwamen die een paar keer tegen elkaar aan met als gevolg een paar kleine vonkjes en een wat prikkelend gevoel aan mn hand. In de grote kabel zit ook een scheur, maar dat valt makkelijk te solderen. Achterkant van de lipo heeft een scheurtje in het buitenste plastic, maar ook dat lijkt me niet erg.

Nu heb ik nog een ballance lead om er aan te solderen… maar is het wel verstandig om deze lipo nog te gebruiken? Kan de kortsluiting van de balance leads interne schade veroorzaken?

Kortsluiting maken is nooit goed voor een lipo, maar als het heel kort geweest is zal er nog niks aan de hand zijn.

Gescheurde mantels repareren met een stukje krimpkous.
Gescheurde binnendraden repareren door het hele stuk draad te vervangen.

Thnx, repareren gaat wel lukken dan. En dan voorzichtig kijken of ie het nog goed doet… Hij heeft maar heel kort kortsluiting (;D) gehad, maar wel een paar keer vermoed ik. Heb ondertussen al 4 andere werkende lipo’s, maar 5 is altijd beter dan 4.

Gescheurde buitenste laag plastic is ook prima te repareren met ecotape/ducttape :smiley:

Hoe laden jullie je lipo’s op qua veiligheid? Gewoon aan de lader op je bureau of in een speciale lipo zak? Of miss heb je iets anders daar op bedacht voor de veiligheid

In de ammo-box met het deksel open. Wel altijd laders uit als ik de kamer uit ga.

Ik zorg alleen dat ik zowel de lader als de lipo nergens tegen aan heb liggen en dat ik altijd zicht heb op de lipo. En inderdaad niet laden als je niet in de kamer bent.

Zorg je er ook voor dat je de balance draad om je lipo draait op je quad? En dan goed onder je lipo strap verstoppen

Ja nu wel :slight_smile: dat was inderdaad mijn fout hier. Ik steek hem nu telkens door een gat in het frame half onder de accu, daar blijft ie goed zitten.