Linksdraaiend & Rechtsdraaiende motoren ? :)

Hoi mensen,

Allereerst wens ik iedereen een heel gelukkig & gezond 2015.

Elke dag leer je weer wat :slight_smile: Nu zag ik bijvoorbeel dat er op een quadcopter linksdraaiende en
rechtsdraaiende motoren op bevestigd moeten worden. haha dat wist ik dus eerst nog niet.
Ik d8 eerst das een kwestie van props verwisselen :slight_smile:
Maar nu zie ik bij veel winkels complete sets met L + R motoren, maar degen die ik wil voornamelijk
enkel. Het gekke is dat er nergens bij staat vermeld of aan kunt klikken tijdens bestelling, dat je
een L of een R motor wilt hebben.

hoe zit dat nu eigenlijk ?

Of kun je sommige motors beide kanten op laten draaien door de polen om te draaien ? ;D

De meeste motoren draaien gewoon 2 kanten op. Er zitten 3 draadjes aan. De richting kun je veranderen door 2 van de drie draadjes (willekeurig!) te verwisselen. Zie ook mijn bouwverslag, daar kom ik dat ook tegen. Soms kan het ook softwarematig in de flightcontroller, maar dat lukte mij niet.

De motoren die als links en rechts draaiend worden verkocht hebben als enige verschil dat het schroefdraad links of rechts draaiend is. Dit is handig, want op deze manier draaien je propeller schroeven niet los

Als je je moeren goed aandraait en/of borgmoeren gebruikt zullen ze zichzelf echt niet zomaar loswerken.

De sunnysky 2204s motoren die ik ga bestellen kan ik cw en ccw bestellen, voor de quad dus 2xcw en 2xccw. Ik weet niet of dit bij andere merken/ uitvoeringen ook zo te bestellen is. Anders is het inderdaad gewoon een kwestie van twee van de drie draden tussen motor en esc verwisselen van plek.

Greetz,

Klieder

Een CCW motor kan je ook CW laten draaien. (2 van de 3 draden wisselen)
CCW en CW heeft betrekking op de schroefdraad van je propadapters, verder niks.

Ik had het ook ik dacht eerst ook die draaien allemaal dezelfde kant op :slight_smile:

ik denk dat CW clock wise =
en CCW counter clock wise =

CCW: linkse schroefdraad van de as en propnut
CW: rechtse of gewone schroefdraad van de propnut.
Deze manier gaan de schroeven nog vaster zitten als je de motors start!
… Of is het andersom?

De letters zelf betekenen
CCW Counterclockwise
CW Clockwise

eigenlijk in Nederlands links om rechts om :slight_smile:
Ik was nieuwsgierig wat de letters zelf betekende !

Eerste google vondst klopte niet denk ik :slight_smile:
CCW may refer to: Carrying a Concealed Weapon