LIFTOFF GAME • IMMERSIONRC - FATSHARK •

Ik houd het lekker bij de basis PID’s…ongetwijfeld kun je dat nog wel tunen maar denk dat die voor de gekozen setup wel goed staan. Eerder zou ik naar de rates kijken als je vind dat je niet snel genoeg kunt manoeuvreren.

Let trouwens op dat het presets knopje ‘medium’ standaard op aan staat maar de Rates van ‘low’ de standaard zijn…denk nog een bugje (bij mij op m’n Macbook iig). Klik dus nog eens op het knopje ‘medium’ voor hogere Rates en vervolgens op ‘save & exit’.
De ‘high’ rates zijn voor mij nog een beetje te hoog. Zelf heb ik ze nu aangepast naar 400 400 220. Dat vliegt lekker soepel en strak.

je kan ook de expo overigens afstellen

Afgelopen weekend even snel geprobeerd. Taranis werkt goed.

Vraag me alleen af wat ik allemaal moet wijzigen om het werkelijke gevoel te krijgen.
Heel kort door de bocht… In werkelijkheid vlieg ik zo weg in een parkeergarage van 2 meter hoog.
In Liftoff had ik er zwaar moeite mee. Crash na crash. Ergens moet er dus nog wat bijgeschaafd worden.
Vlieg nog met de default waarden. Geen tijd gehad om wat te proberen met de instellingen.

Ik krijg trouwens de Dominator V2 niet aan de gang. Mini-HDMI aangesloten op mijn Macbook, maar geen beeld.
En ja ik heb de input schakelaar gebruikt. HDMI kabel aangesloten, gewacht tot mijn Macbook het beeld heeft gewijzigd naar 480, daarna Lipo op Dom-V2 aangesloten.

Bij mij heb ik het werkende gekregen door ingame de resolutie aan te passen. Echter is het geschrift in de menu’s zo klein en onscherp dat het allemaal onleesbaar is. Eens dat je aan het spelen bent geen probleem. Maar settings aanpassen zit er niet in

Ok, thanks!

Ik heb het spel zo’n week of 2 niet gespeeld en ging het gisteren spelen. Damn wat een verbetering met de laatste updates. Voelde echt best wel real.

Dan ben ik toch echt benieuwd wat jij aan de instellingen gewijzigd hebt.

Niks vliegt gewoon beter. Bijna real thing! Wat rates en expos afgesteld om echte gevoel te matchen

Hier een stukje van mijn instagram video

EDIT:
Ik upload wel een stukje op youtube om te laten zien. Ik vind het geweldig aanvoelen

Dat ziet er verdomd strak uit! Ik ga ook eens met de rates etc. aan de gang.

En ik moet die Dominator eens aan de gang zien te krijgen op de Macbook.

Hier beter stukje met tel opgenomen. Vind dit de leukste map. Hoop op meer van deze. Lekker racen en freestylen om die bomen. Ik had nooit gedacht dat ik zoveel lol met een simulator kon hebben

Ik vlieg momenteel met de rates net wat hoger dan de high preset. Volgens mij 1000 of 1100 voor de pitch/roll en yaw weet ik niet uit m’n hoofd. Expo dacht ik 1.65 ofzo. Weet ik ook niet zeker.
Wat me wel opviel met de laatste updates is dat de drag een stuk lager is dan ik gewend ben van freerider. Ookal had ik heb daar al lager dan standaard gezet.

Maar ik kan het natuurlijk niet vergelijken met the real thing aangezien ik nog geen quadcopter heb.

Komt aardig in de buurt moet ik zeggen.

Ik vind de hoge rates niet echt een success bij mij.
In het echt vlieg ik ook rond 1000deg/sec, maar in het spel mis ik wel resolutie van rc input. Vlieg daardoor met wat lagere rates in het spel voor wat meer echte gevoel.

De taranis endpoints agan van 0-50 terwijl ik in het echt 1000-2000 resolutie haal aan de sticks. Dit voel ik ook enorm.

kun je die resolutie ergens in de game zien [member=284]BorisB[/member]?

En welke functie heeft deadband eigenlijk bij het configureren van de sticks?

Wie speelt liftoff op een mac?

Ik speel het op een MacBook Pro 13" Retina.

wat voor controller gebruik je?

De flysky TH9X (turnigy 9x) en heb daar een dongletje voor gekocht op Banggood. Het is even pielen maar uiteindelijk prima besturing. Krijg jij het niet aan de praat?

nee krijg het niet aan de praat

heb dan een jet ds 16

heb wel en dongen van HK maar krijg geen input op de mac

alleen meet hel veel storing

Ken dat model niet. Sluit je die gewoon direct aan via USB?

Bij mij is het in ieder geval zo dat eerst alles aangesloten moet zijn. Dan pas spel opstarten.
De eerste keer de boel calibreren en mappen gaat niet helemaal zoals het beschreven wordt in de interface maar na wat piele lukt het toch wel. Ga in ieder geval een paar keer goed heen en weer in de richting dat het plaatje aangeeft en klik tegelijkertijd een paar keer op de knop om die stick te laten herkennen. Bij mij pikt-ie 'm dan ineens juist op. Als ik bijv. throttle up doe en dan zeg dat-ie het signaal moet oppakken, dan gaat-ie soms in reverse of juist heel erg trillen.

Welke sim gebruiken de futaba mensen :slight_smile: ik heb zelf de Futaba T14SG en heb de Super Sim maar krijg hem niet soepeltjes werkende op Liftoff…