LIFTOFF GAME • IMMERSIONRC - FATSHARK •

Hoef ik nu niet meer mijn huis uit?

Ben benieuwd hoe Liftoff gaat presteren tegenover FPV Freerider en Hotprops.
Ziet er iig veelbelovend uit.

Sws dat ik 'm koop zodra de early beschikbaar is.
Hij word beschrikbaar op Steam vanaf ergens eind dit jaar volgens mij.

Jeu nog meer binnenshuis spielerei, kan je niet genoeg van hebben :stuck_out_tongue:
Hoop wel dat we ook andere quads kunnen vliegen als alleen van die brakke Vortexen. En een 600TVL FPV cam want die er nu op zit doet me denken aan beelden van een PS2 LOL

Ben echt benieuwd wat je ervaringen zijn tegenover the ‘real thing’!

lol wat denk je zelf … deze game is van ImmersionRC :stuck_out_tongue:
zal zeker een VortexPro in de toekomst inkomen :thumbup:

ja … ben ook erg benieuwd
volgende week ben ik uitgenodigd bij LUGUS-Studio’s
dus zal er zeker een verslagje van doen :thumbup:

Ik mag deze ook snel eens testen :smiley:

Wist ik toch, beetje poken :wink:

Is er al nieuws uit LUGUS [member=142]MetallDanny[/member] ? Of was je er nog niet geweest…

ja ik was Maandag bij hun op bezoek geweest
eerst wat instellingen verandert … zodat het als me eigen mini vliegt (Rates bedoel ik)
met het Laptop scherm vond ik het erg moeilijk… toen ik de Fatshark op deed kreeg ik het ECHTE gevoel pas
het is erg close tot de werkelijkheid …,
ik heb ze proberen uit teleggen hoe het voelt … ik miste de vallende quad een beetje bij gas dicht doen
daar hebben ze deze week aan gewerkt en ga zondag bij http://www.droneracingbelgium.be/ weer testen

Klinkt alsof het ook daadwerkelijk een bijna real life game gaat worden.
Helemaal gaaf wanneer je de Fatshark er op aan gaat sluiten.

Al enig idee wanneer het op de markt komt?

op 8 november kan je je aan melden voor te testen
maar dan moet je ff hun een bericht sturen op Facebook ofzo

het moeilijke is van het spel
maak je het voor gamers of voor Piloten?!

-Gamers willen super mooi beeld en details
-Piloten willen het echte quad gevoel

een mix daarvan is best moeilijk ivm BYTES

Wordt het een arcade game of een race simulator! Dat is de vraag.

Ik wil een simulator! :thumbup:

Nice :thumbup: lekker warm vliegen deze winter.

Opzich is het prima mogelijk om realistische vliegeigenschappen te combineren samen met goede graphics, de simulatie zal waarschijnlijk niet super veel vragen van de processor en de grafische eigenschappen zou je altijd lager kunnen zetten in de settings van de game indien je grafische kaart niet goed genoeg is.
Het is maar net hoe veel tijd (en dus geld) je waar in wilt steken.

Zoals jullie misschien wel weten is liftoff vandaag gereleased.
Ik heb het meteen gekocht en gedownload, hier is mijn ervaring:

Downloading ging erg gemakkelijk via Steam, dat is een populair programma waarmee je games kunt downloaden voor de mensen die dat niet weten. 20 euro betaald, geïnstalleerd. Ging erg snel, het bestand is vrij klein. Dat zie je ook wel terug in de features, maarja, wat verwacht je van een pre-alpha release.
Zodra ik de sim opstartte werd ik begroet met de eerste bug, ik kon een menu wel aanklikken maar in de slideout ging dat niet.
Dan sprong het selectieding terug naar het eerste vak. Nadat ik in de opties m’n transmitter op de teranis preset zette werkte de dingen zonder problemen. Die bug kwam wss doordat de transmitter ook word gebruikt als input in de menu’s.

Zoals ik al zei, er zit niet veel in, de dingen die werken zijn free flight mode in een saaie map met hooibalen op een heuvel. En de workbench (waar je je quad kunt aanpassen) werkt ook. Er zijn echter nog niet echt vele opties qua customizebility enzo.

In de sim zelf, de graphics zien er goed uit, ik vind het er zelfs beter uitzien dan FPV Freerider. De simulatie is ook een stuk realistischer. Het lijkt wat meer op Hotprops zegmaar, alleen de zwaartekracht is echt veel te zwak, het lijkt een beetje alsof je op de maan vliegt.
Wat ik wel mooi vind is de wobble als je een snelle beweging maakt en dan stopt. Geeft een goed simulatie gevoel.

Mijn conclusie:
Liftoff is een veelbelovende sim en als ze het finishen zal het met gemak winnen van FPV Freerider en Hotprops. Maar het is echt een niet volledig product en je kunt er niet echt mee trainen. Ik ben benieuwd hoe de progressie zal gaan. Voor nu houd ik het nog ff bij FPV Freerider.

Ook hier gister gekocht en gedownload inmiddels op meer dan 1 computer in huis. Let wel, je kunt dit spel alleen spelen als je een account hebt bij Steam, zoals eerder al aangegeven. Spelen kan dus maar op 1 computer tegelijk. Maar je moet wat, als je beneden zit… of op zolder… je wilt met dit weer toch overal kunnen vliegen :slight_smile:

Ik ben zeer tevreden over de game tot zover.

In de workbench zie je al mooi hoe nagedacht is over het tunen van je racer. Een mooie sticker van [member=142]MetallDanny[/member] op een doos met onderdelen mag hierbij ook niet ontbreken uiteraard. Leuk detail!

Qua vlieglocaties zijn er nu 3.

• Het open veld, met wat hooibalen. Lijkt saai, maar probeer maar eens keurig onder de gates door te vliegen ;). Knap lastig.
  • Het bos. Hier mooi gedetaileerd hoe alles in kaart gebracht wordt. Een paar omgevallen bomen waar je onderdoor kunt vliegen.
  • De garage. Deze werkt bij mij niet direct. Pas als je op de R (reset knop) drukt, dan werkt hij wel.

Inmiddels ook de bugreport knop gebruikt. Let wel, bij mij werkt de backspace knop van mijn toetsenbord niet. Dan springt ie terug naar een eerder scherm in plaats dat ie text weghaalt. Dit uiteraard als bug reported :wink:

Ik hoop wel dat ze in de uiteindelijke release ervoor zorgen dat de vlieghoogte groter gaat zijn. Je wordt nu vrij snel beperkt, waardoor je niet even lekker een echte free flight kunt uitvoeren.

Desalniettemin. Een mooi spel wat zeker de moeite waard is om aan te schaffen!

Ik heb hem vanmorgen ook gekocht via Steam. Werkt prima op mijn Macbook Pro met Taranis. :slight_smile:

Ik heb ff een recording gemaakt van hoe het vliegen er ongeveer uit ziet. Zo kunnen ook de mensen die de sim niet hebben gekocht een idee krijgen van de realisme enzo.

watch?v=OznUA76nKJg

Note: Door de youtube compressie ziet de camera distortion er overdreven uit, dat is niet zo.

Note 2: Net nadat ik klaar was met editen is er een update geweest die de maximale vlieghoogte heeft verhoogd en de camera distortion wat beter heeft gemaakt (minder overdreven).

Note 3: sorry voor de lagg, dat komt door het recording programma wat ik gebruik. Zonder te recorden haalt ie bij mij op ultra gewoon 60fps.

Note 3.5: ik heb een hele dure gaming pc dus misschien dat de graphics op andere computers het wat minder goed doen.