Leren vliegen met een Drone

Beste mensen,

Naar aanleiding van de vele filmpjes van de Drone Racing League was ik eigenlijk direct verkocht. Echter, zoals zo velen in het begin, waar moet ik beginnen. Het lijkt mij een moeilijke zaak om direct een ferrari aan te schaffen zonder rijbewijs, bij wijze van spreken.

Nu zij er veel merken beschikbaar echter bij welke winkel kan je het beste terecht? Of dien je zelf alles te bouwen?

Of kan ik beter beginnen met een “simpele” Hubsan zodat ik de besturing goed onder de knie krijg?

Zijn de drones die gebruikt worden door de Drone Racing League moeilijk om te besturen?

Ik hoor graag van jullie!! Bedankt alvast voor de genomen moeite!

Ik adviseer altijd eerst een kleine micro drone om de basis te leren. Het nadeel daarvan is alleen; geen FPV en juist dat is zo verslavend. Ik vind je vergelijking eigenlijk wel goed; het vliegen is inderdaad zo moeilijk als het besturen van een ferrari zonder rijbewijs [emoji1] Alleen heb je dan de ferrari zelf gebouwd, en je kindje in de prak rijden is niet fijn! [emoji39]

Ik zou zeggen; eerst hubsan.

Mee eens :slight_smile: Eerst leren met een kleinje en dan zelf bouwen :thumbup:

Top! Ja, het ziet er prachtig uit als je de beelden bekijkt van de Drone Racing League Racing echter zijn dat allemaal profs.
Maar oh zo gaaf!!!

Ik ga eerst aan de slag met de Hubsan!!!

De Blade Nano QX FPV is een goed alternatief om meteen FPV ervaring op te doen. Die heeft een camera aan boord.

Ik zou een Hubsan X4 adviseren. Deze kun je in “beginner” modus makkelijk onder de knie krijgen en de basis leren, vooral met de voorkant naar je toe vliegen (spiegelbeeld besturing) kun je er goed mee oefenen. Daarna in expert modus kun je deels het gevoel van een 250 racer ervaren.

Mooie van de Hubsan is dat hij enorm vergevelijk is. crashes etc. kan hij goed hebben omdat er totaal geen gewicht aanwezig is.

Succes!