Led's aansluiten

Heb gister even wat bedrading omgesoldeert op mn pdb. Alleen nu werken de groene front led’s niet meer… ze zaten op een 12v aansluiting zeg maar. Dus zodra ik de accu inplug gingen ze aan. Ik zag dat ik 4 punten heb , rondom, om leds aan te sluiten. Per punt een plus en een min. Dus ik daar vrolijk die draadjes aangesoldeert maar nu werken ze dus niet meer.
Heb in cleanflight al geprobeert om ze aan te zetten e.d. alleen krijg ik het niet voor elkaar. Nou ben ik niet zo’n cleanflight wonder, maar dat is het enige programma dat kan binden met de quad… dus moet ik het er mee doen.

Kan ik iets in cli doen? Of doe ik gewoon iets fout?
Het zijn geen rgb led strips. 2 x3 groene led’s met alleen een plus en min er aan.

Zou leuk zijn als ze het weer gaan doen!! :thumbup: 8)

Ik snap je verhaal niet…

Je had 4 groene LED’s aangesloten op 12V zonder aansturing van Cleanflight?
En je hebt daar nog wat extra LED’s aan toegevoegd via je PDB?

Als het geen RGB LED’s zijn en ze geen signaalaansluiting hebben, dan heb je ook niets met Cleanflight te maken.
Dan moet je ze gewoon voeden met het input voltage dat geëist wordt. Welk input voltage hebben ze nodig?

Ik had 2 ledstripjes van 3 groene leds per strip aangesloten op een 12v aansluiting op het pdb. Die brande dus altijd.
Nu heb ik dezelfde leds aangesloten op de led uitgangen. Daar zitten er 4 van op mn pdb. (2vooruit en 2 achteruit lijkt me) ik dacht dat dat een soort ‘instelbare’ spanningsuitgangen waren. Die je dus via je fc kon aansturen oid. Of verwacht ik nu te veel van een simpel printplaatje?
Op Youtube staan veel videos met van die rgb dingen. Gebruiken ze dan als turn signals en arming state lampjes enz.

Hopelijk iets duidelijker zo…

Ligt er ook aan welke PDB je hebt en wat je daar dus mee kunt…

Maar Cleanflight werkt via een signaaldraadje. Daar wordt alles overheen gestuurd.
Voeding van de LED’s gaat dan nog steeds via + en -. In totaal dus 3 draadjes.
Daarnaast kan Cleanflight alleen LED’s aansturen die voorzien zijn van een WS2812 driver. (en volgens mij ook de WS2811?).
Zie bijvoorbeeld http://www.banggood.com/3Pcs-CJMCU-8-Bit-WS2812-5050-RGB-LED-Driver-Development-Board-p-983036.html

Maar goed, ik weet dus niet wat de 4 LED uitgangen van de PDB doen.

Ik vermoed dat je je LED’s nu op een 5v aansluiting hebt gezet terwijl ze 12v nodig hebben. Met een multimeter kun je dat nagaan. En gebruik je een 3s lipo? Want die leveren ca. 12v. Als je een 4s lipo gaat gebruiken gaan die LED’s dat niet overleven lijkt me.

Zaten op 12v. Op 4s gaan ze naar 16volt… ging wel goed … maybe maar ff die leds van bangood bestellen dan maar. Ik heb er maar 2 draadjes aanzitten. Zijn dus niet ‘aanstuurbaar’ (is dat een woord?) Moet ik ff kijke wat voor pdb ik heb… heb geen idee eigenlijk… :thumbdown: :oops:
Heb het spul 2e hands allemaal… das dus een nadeel wat dan weet je maar half wat je hebt zeg maar…
Volgende maand weer een nieuwe bouwen!! Maatje kleiner denk ik. :thumbup:

Me multimeter is kwijt trouwes… ff die van de zaak arresteren…

Op mijn pdb zit een knopje om de LEDS aan of uit te zetten. Wat ook kan is dat je de polariteit verkeerd om hebt, +&- even omwisselen van de LEDS.

de WS2812B is polariteit beschermt, (met de B) WS2812 is dat niet.