LED disco??

ik heb zojuist mijn ledstrips aangesloten maar heb wat raars… de eerste paar seconde is het goed en zodra de escs hun opstart geluidje maken is het een grote disco… iemand hier ervaring mee? lijkt mij dat er ergens storing is… maar lijkt me sterk dat het op de 5v is gezien wel alles gewoon aan blijft?

EDIT:De ESC waar de ledjes op zijn aangesloten wordt wel erg warm, had hem eerst samen met de naze32 (op de zlefde ESC) maar heb het nu op een andere aangesloten en nu heb ik t zelfde… nu wordt de andere ESC erg warm… en na even begint ook alles te knipperen… moet ik soms iets tussen de ESC en de leds doen? Heb de leds gemeten en deze gebruiken 0.380mA op 5V dus dat is nog niet eens een kwart van wat de ESCs leveren?

Ze knipperen niet tegelijk, het is echt disco. :slight_smile:
Dat suggereert dat dit geen spanning probleem is. Wat heb je voor leds? Zijn het toevallig programmeerbare, en hoe stuur je ze dan aan?

Je hebt je leds aangesloten op een esc…die snap ik niet ? Bedoel je programmeerbare leds op een vrije motorpoort op je naze32 of echt aan een esc ?

Ik las het als hij heeft ze aan de BEC van een ESC gehangen. Aan de 5V dus.

Ik heb dat ooit gedaan met een bluetooth adapter…dat vind een esc niet leuk…dus ik denk dat dit ook met leds op een esc terwijl hij ook een motor aan moet sturen geen goed idee is.

Dan beter een stepdown gebruiken. Voor 5 v leds gebruik ik meestal zoiets

Wil je de leds ook kunnen bedienen op afstand dan is dit misschien een leuke optie :slight_smile:

Ik heb de leds inderdaad aangesloten op de BEC van de ESC, dit ga ik dalijk aanpassen naar een regelaar dingetje die ik bij de PDB heb gekregen… kijken of het dan weg is…

De leds worden bediend door de NAZE32 op RC poort 5.

als iemand volgende keer vraagt hoe maak ik van me quad een disco ??
:slight_smile:
zou een Discobol misstaan ?

Heb je een Diode tussen de 5v+ draad gezet?
Zonee, probeer dat eerst eens

[member=272]pufpuf[/member]: ik denk het niet XD… touwtje eronder en die bol eraan… zou door de propwash vanzelf wel draaien :stuck_out_tongue:

[member=141]Freakert[/member]: ik nu een regelaar dingetje tussen accu en leds voor de 5v. dit werkt goed totdat de accu spanning onder de 3,75 (per cell) ergens komt… kan nu niet testen of het dat daadwerkelijk is of dat het storing is van de motoren zodra deze meer dan 70% moeten werken… heb momenteel geen volle accu… maar wil dit wel nog gaan testen…kijken of het nou aan het accu voltage licht of de motors…

heb momenteel dit tussen accu en leds:

Naamloos.png

hmmm… als ik op hover trottle zit dan knipperen ze nog steeds een beetje… hoewel het nu alleen meer een aantal ledjes zijn. zou ik misschien een ander regelaar dingetje moeten gebruiken?

Ik zelf heb nu 12 volt leds direct of 14,8 zitten van me lipo
het werkt heel fel
nu kijken hoelang ze blijven branden

ik heb ze niet via me naze32 :slight_smile:

warschijnlijk ergens rond de 60% van de levensduur?.. is maar een gokje :stuck_out_tongue:

Ben aan het denken om mijn ledjes iets meer te geven dan 5v omdat zodra je eronder komt, ze raar gaan doen… denk dat ik eens ga proberen met 5,5 ofzo… kijken wat ze dan doen…

EDIT: het ziet ernaar uit dat het helpt om het voltage iets omhoog te doen… straks maar eens testen met props… of dan nog alles goed blijft

10.000 uur ? is normaal
dan 60 % is toch nog 6000 uur vliegen :slight_smile:

zoiets ja… denk dat je lipo`s eerder dood gaan :stuck_out_tongue: