lasergamen en fpv?

Ik had geen fancy ledstrips op mn quadje, maar had hier nog wat 5mW lasertjes liggen op 5V. Had er eens 2 op de BEC aangesloten en voorop mn quadje gezet. Zag er ook op fpv-beeld leuk uit.
Toen las ik van die Boeing met anti-drone-laser…
Nu heb ik in het verleden veel plezier gehad met aircombat (4.5cc nitro vliegtuigjes met een lang lint papier erachter en dan elkaars staart afsnijden)
Toen dacht ik, zou het niet leuk zijn om andere racers als een als een soort lasergame uit de lucht te halen? Of iig om punten te scoren door ze te raken?

Dat laatste is volgens mij vrij makkelijk stand-alone te realiseren. Het werkt gewoon met een infrarood-puls-thingy net als een TV afstandbediening, die gepaard gaat met een zichtbare laser. (alhoewel ik niet zo snel weet waar je een infrarood laser kunt scoren, mss is een IRdiode al leuk genoeg, omdat het me nog lastig mikken lijkt met n laser). Verder heb je een paar infrarood sensors nodig om treffers te registreren. Volgens mij is dat vrij eenvoudig op een uC te programmeren en klein te houden. Een vrije aux kan bijv als trigger dienen voor je laser-kanon.

Ik dacht, ik gooi een balletje op… En ik zal ns wat op de Arduino in elkaar knutselen. Lijkt me nog leuker als je andermans P gain omhoog kan schieten, of max throttle omlaag. :twisted:
En eigenlijk vind ik gewoon vliegen al lastig genoeg :oops:

Klinkt vet :clap:
Ben benieuwd waar je mee op de proppen komt.

ze zijn met dat soort dingen overal al bezig
dit is één voorbeeld .

ik heb ook al gehoord er is iets,als je schiet .
en je raakt de ander krijgt die 50% minder power voor een paar sec

het begint nu wel een beetje op me faforiete spel te lijken :slight_smile:
wipe out ,flashout 2

In de jaren tachtig was de enige informatie die je kon vinden, de maandbladen van o.a. uit Amerika zoals RCM en Model Airplane News. Herinner me nog dat er toen al advertenties stonden van een lasersysteem om elkaar virtueel uit de lucht te schieten. Daar dit uiteraard line of site moest gebeuren, verklaart waarschijnlijk waarom dit nooit een succes is geworden…

ik hen een laser tag addon voor je als je die wil proberen , ?? :smiley:
https://www.facebook.com/virgil.burger weet niet of je Fb hebt , maar meschien kan ik je verder helpen :ugeek:

heb met Throttle bypas en speed gates en alles wat je opnoemt ,

Cool, ik wil dan wel dat een hit = instant failsafe ;D

ik ben nog ffe bezig met een klein ander projectje , als die klaar is zou ik er wel een paar beschikbaar stellen , in ruil voor een paar coole vids :thumbup: ik ben ook bezig om wat practise targets te maken zodat je ook aleen kan shooten op objecten die dan reageren , lol

Dat is ook tof ja ,target die je kunt raken voor extra punten .
die dan ook weer bewegen als die geraakt word .
leuk ik hou van willie wortelen :slight_smile:
zie al soort van spookhuis voor me .
lol

Zoiets moet wel om te bouwen zijn naar iets compactst :slight_smile:

https://www.techgalerie.de/2177/laser_target_alarm_clock.html

:slight_smile:
je ziet een robot maar ook een quadcopter met een laser .

jaah die lazer clock zoeits bedoel ik dus ,lol whahahhah dat is cool jah !!
ga er deze week verder mee !! zal wel wat filmpjes maken en uploaden ,
dan maak ik gelijk een target met servo die bijv bij een hit lol iets doet ,
:thumbup:

die edu is een augmented reality game overlay net als bij die iphone dingen ,lol
is ook best cool jah , :stuck_out_tongue:

Beetje gevorderd met het idee. [member=358]buzzfly[/member] is al een heel eind met het idee, en ik ben er pas net mee begonnen… Dus ben vooral de basis aan het uitzoeken. Beetje opnieuw het wiel en die dingen…
Ga toch voor IR leds, de uitstraling is breed, maar het bereik is klein te sturen. Dus je moet relatief dicht op je target zitten voor een succesvolle hit.

Het lukt me ook nog niet om met CPPM te werken, dat is wel balen, want de meeste quads werken daarmee. Ik heb zelf de kabelboom aan mn Naze32 hangen, want ik gebruik een V8FR-II ontvanger zonder PPM.

Het project tot zover…
Ik stuur 2 RX kanalen door de Arduino. 1 (bijv AUX3) gebruik ik om de laser (of shield) te triggeren en 1 (bijv THROTTLE) gebruik ik om mee te klooien. De eerste komt er onveranderd uit, de 2e kan bijvoorbeeld throttle zijn, welke bij een hit tijdelijk een max value van 1500 krijgt.
Omdat ik nog op de Arduino Mini bordjes aan het wachten ben en alleen een UNO heb gaat het testen met een TV ; Ik heb de code van de remote gehackt en kan zo de TV aan en uit schieten met mn quad. :twisted:
Met de TV remote kan ik mn quad ‘neerschieten’. :S
Door verschillende IR-codes te zenden kun je achterhalen wie jou geraakt heeft, door IR-codes terug je sturen kun je achterhalen of je iemand hebt geraakt.
Ben nu iets van health en ammo aan het maken, zodat beide niet oneindig zijn. Probeer de waardes naar PWM te krijgen zodat je ze bijv op Vbat2 van een MinimOSD kan aansluiten.

Maarja, nog veel te doen…
CPPM zou eigenlijk moeten lukken, maar tot nu toe geen succes.
Een OSD is eigenlijk een must, wellicht kan ik een heel eind komen door gewoon een micro MinimOSD aan te passen voor een meer AR gevoel. Moet ik me wel gaan verdiepen in de MAX7456 of de huidige connecties op de minim gebruiken.
Zit te denken aan IR ‘beacons’ op het terrein. Als je er overheen vliegt krijg je goodies, zoals extra ammo/health etc.
Het hele systeem zal niet groter/zwaarder moeten worden dan een Mobuis cam, iets wat je gewoon op een gemiddelde racer zou kunnen plakken…

hoe ver ben je al ? lol :stuck_out_tongue: