Krimkous en Esc draden

Heb zo’n beetje alle benodigdheden binnen en ben aan oriënteren voor de daadwerkelijke bouw van mijn eigen Blackout😜
Nu heb ik kleine vraagjes over bestellen van krimpkous en montage van de Esc’s.

1- welke maat krimpkous moet ik bestellen als ik Esc’s aan de armpjes wil vastzetten?
2- monteren jullie de motoren rechtstreeks op de esc? Of zoals ik vaker zie gewoon draad knippen en de draden aan elkaar solderen met 3 stukjes krimpkous?
3- als ik besluit de motoren rechtstreeks op de ESC’s te monteren, dan moet ik toch de originele krimpkous helemaal verwijderen? 2 krimpkousen wordt te warm toch?
4- moet ik bij montage van esc’s en motoren rekening houden met de draairichting van de motoren door van 2 motoren de draden te draaien? Of kan ik de draairichting via de pc omdraaien?

Gr,
Michel

1. Hangt af van dikte armen en grootte ESC. Ik denk dat 20mm diameter wel een redelijk veilige keuze is.
  2. Veel doen direct op de esc. Dat is ietsje beter, maar alleen als je een beetje kan solderen. Niet iets om te doen als eerste soldeerverbinding!
  3. Ja, zou ik wel doen. Wordt gewoon dunner/lichter/mooier.
  4. Ja, je moet hier rekening mee houden. De draairichting kan je niet even vanuit de PC omdraaien. Daarvoor moet je de esc opnieuw flashen, waar je weer aparte hardware voor nodig hebt.

Thanks. Kan ik wat mee.
Ik heb altijd begrepen dat je de draairichting van de motortjes kunt wijzigen door de naze op de pc aan te sluiten.

Als je regelaars hebt met BLHeli firmware kun je mbv. BLHeliSuite de draairichting aanpassen. Met Kiss esc’s gaat dat dmv. een soldeerbrugje. De juiste draairichting van de motoren zie je in BaseFlight of Cleanflight, dit is afhankelijk van de motorlayout. Je moet dus inderdaad de naze aansluiten op de pc, maar alleen om te kijken hoe je de regelaars moet instellen.