Krijg mijn Quad maar niet stabiel in de lucht

Beste leden,

ik ben een beginnende drone racer, dus nog niet veel kaas van gegeten.
maar nu heb ik het zover dat ik de quad de lucht in wil hebben, maar het is meer een kantenmaaier dan een quad die de lucht in wil.
ik gebruik een CC3D fb + librepilot GCS 15.09 software en dit zijn tot nu toe mijn settings.

Setting Bank 1
Use basic configuration aangevinkt
Attitude : 55
Rate : 220
Rate yaw: 220

Expo.
Roll: 0
Pitch: 0
Yaw: 0

Integral is aangevinkt

De quad is goed gekalibireerd

hebben jullie misschien een idee wat ik verkeerd doe??
als er vragen zijn hoor ik het graag.
mvg

props verkeerd om?

De props zitten goed. Hij kan wel een beetje vliegen maar hij is niet stabiel.

Met de standaardinstellingen van LibrePilot zou je al een redelijk goed vliegende quad moeten hebben. Wat bedoel je met instabiel? Dat de quad bij het hoveren een bepaalde kant op gaat? Throttle en besturing werken wel goed?

Throttle en de besturing werken wel goed, alleen als ik wat gas geef gaat hij alle kanten op dus niet echt hoveren. Maar als ik meer gas geef gaat hij als een raket de lucht in. En als ik het gas iets los laat, valt hij als een baksteen naar beneden, Er wordt volgens mij niets gecorrigeerd. ik heb hem nog niet aan het hoveren gekregen helaas.

Het is niet alleen calibreren maar de rest moet ook nog vind je vaak niet terug in de setup simpele youtube filmpjes
calibreren en afstellen motoren ( throttle)
Dus met het progje waar je esc ook mee kunt flashen
Motoren in balance ?propellers in balance?
Succes :slight_smile: :thumbup:

Ik vermoed dat je gewoon in rate vliegt…dus zonder stabilisatie. Hoogte dus throttle moet je als pilot zelf regelen…bedoel jij nu dat hij met throttle input alleen vol gas gaat en 0 gas ?

Welke zender/ontvanger gebruik je ? Alles juist ingesteld in je zender ? Anders eens op zoek naar piloten in je omgeving en die eens mee laten kijken ?

Waar kan ik die rate uitzetten? En ik vlieg met een turnigy 9x + een flysky fs-r6b receiver.

Dat hangt er vanaf of je daar een switch op hebt ingesteld. Kijk eens naar dit filmpie :