Korte antenne, bereik?

Mijn d4r-ii antennes zijn afgebroken bij de tyraps, zie foto, waardoor er nog ca een centimeter over is. Nu vlieg ik nog op kleine veldjes en ik schat dat ik niet verder dan 100m vlieg. Het bereik lijkt prima, ik merk in ieder geval niet dat de quad niet meer/minder reageert. Hoewel er voor nu dus weinig aan de hand is, lijkt me dit een ongewenste situatie en ga ik er vanuit dat ik uiteindelijk de d4r-ii zal moeten vervangen.

Nu zat ik alvast te denken waarmee ik de d4r-ii zal vervangen. Een nieuwe d4r-ii of direct gaan voor een x4r-ii met sbus? Bij een x4r-ii zal ik ook de naze moeten upgraden naar een rev. 6, omdat ik geen vrije uart poorten meer heb (ivm minimOSD op uart2) op mijn naze rev. 5.

Hoe schatten jullie in wat het maximale bereik zal zijn met deze stompjes?
Is het verschil tussen ppm en sbus significant?

Het wisselen van de antennes is zeer eenvoudig. Ik zou er 2 nieuwe antennes op zetten.

Strip de antennes op 31,75mm en je bent weer het mannetje. Met de afstanden die wij vliegen is het allemaal niet zo’n probleem.
Ik heb laatst in de parkeergarage met volledig gechopte antennes gevlogen, nergens last van. Dat kan buiten natuurlijk anders zijn.

Ik heb zelf zojuist ook een Sbus ontvanger gekocht. Moet hem nog installeren dus kan je niet zoveel melden.
Qua prijs hoef je het niet te laten, dus waarom niet voor het nieuwste gaan? Zo denk ik vaak… Met de tijd mee gaan :wink:
Je kunt overigens de X4R ook gewoon PPM aansluiten.

Ik snap alleen de keuze voor de rev6 niet. Buiten wat poortjes etc. is het gewoon weer achter de feiten aan lopen.
Ga voor vernieuwing. Ga voor een Motolab Tornado, KissFC of Lumenier LUX. Al zijn die laatste twee nog niet te krijgen. Maar dat duurt niet lang meer. Volgens mij eind deze maand. Je kunt nog beter een SPracingF3 clone van Banggood kopen als je het mij vraagt.

Ik heb helaas geen 31,75mm meer over. Om exact te zijn heb ik nog 13.41mm.
@ Bionic24. Tnx voor de tip. Zal eens kijken naar het vervangen.
[edit]. ik zie dat ik toevallig zo’n antenne heb besteld voor m’n micro fpv vtx. Wist niet dat die ook in de d4r-ii zitten. Helaas maar 1 besteld en ik wacht al 3 weken ivm out-of-stock.

Ik heb zelf zojuist ook een Sbus ontvanger gekocht. Moet hem nog installeren dus kan je niet zoveel melden. Qua prijs hoef je het niet te laten, dus waarom niet voor het nieuwste gaan? Zo denk ik vaak.. Met de tijd mee gaan ;) Je kunt overigens de X4R ook gewoon PPM aansluiten.

hahaha :clap:, ja ik hoor het al. Zo probeer ik mijn uitgaven ook te rechtvaardigen ;D En ik hoor mn vriendin ook al: ‘alwéééér een pakketje?’ ‘ja lief, het was niet echt nodig, maar ik moet met de tijd mee, zegt Royce’ :lol:

Ik snap alleen de keuze voor de rev6 niet. Buiten wat poortjes etc. is het gewoon weer achter de feiten aan lopen. Ga voor vernieuwing. Ga voor een Motolab Tornado, KissFC of Lumenier LUX. Al zijn die laatste twee nog niet te krijgen. Maar dat duurt niet lang meer. Volgens mij eind deze maand. Je kunt nog beter een SPracingF3 clone van Banggood kopen als je het mij vraagt.
Simpelweg omdat voor zover ik had gezien de lineout (pinout/layout/pinlayout?) van de naze rev 6 gelijk is aan rev 5 en ik heb dus zo in m'n huidige pdb kan steken. Scheelt me een hoop extra werk. Daarnaast had ik er gewoon even niet aan had gedacht dat de wereld groter is dan Naze. Geen onderzoek naar gedaan. Ging er meer om dat als ik voor sbus zou gaan, ik ook de fc zou moeten upgraden omdat ik geen van mijn huidige functies wil verliezen.

SBUS zeker een aanrader! Lekker snel reageren op je stick inputs. Veel directer gevoel!

Daar ga je de fout in, zulk soort pakketjes zijn ALTIJD nodig :lol:

Af en toe iets leuk voor de vrouw mee bestellen op Banggood (juweeltje of nieuwe hippe horloge), doet wonderen :thumbup: