Kleine 25mW Vtx met raceband

Ik ben opzoek naar kleine form factor video zenders die ook raceband hebben.

Ik heb er tot nu toe 2 gevonden.

Luminair / Get FPV $29

Shenzhen FXT Technology Co about $25

Wie kent er nog meer van deze zenders
Wie heeft ervaring met een van deze zenders? Ik wil graag weten of ze goed functioneren en betrouwbaar zijn.

Alvast bedankt

ReadyMadeRC cricket 25mw:

Die Lumenier is er nog niet zo lang maar had al wel mijn aandacht. Ik zit te denken om de 25mW en de 600mW te kopen. Wat me erg aanspreekt is de 32 kanaals oplossing met Raceband en vooral dat het kleine VTx’en zijn. Ook lijkt Lumenier me een degelijk merk.

Hier een paar hits.

Luminaire is ready made rc. Dat is een grote retailer in de US. Dus geen fabrikant. Het is dus een Chinees product maar alle waarschijnlijkheid

Chinees product hoeft geen probleem te zijn als het een grote Amerikaanse retailer is die erachter staat en zorgt voor kwaliteits controle.
ImmersionRC en Fatshark worden ook niet geproduceerd in Amerika, dat doen 4 jarige meisjes uit China die tot 2 uur 's nachts door moeten werken. Of tenminste dat deed een klant mij geloven laatst die bij ons in de zaak een Philips Senseo kocht en “made in PRC” op de onderkant zag staan :lol: Je hebt ze erbij…

[member=474]MikeMohawk[/member] voordeel is wel dat alle ImmersionRC hardware ontworpen is door een Nederlander :silent:
Ik kan je verzekeren dat het ontwerp van veel beter kwaliteit is dan wat de Chinese doen en het is gemaakt van betere kwaliteit onderdelen.

Dat gezegd hebbende. Ik sta op het punt er hier 10 van te bestellen

Ben heel benieuwd hoe goed die zijn.
Dan deze voor je Dominator https://flyinglemon.eu/receivers/11-5g8hz-32ch-video-receiver-module-for-fatshark.html
Ben je voor minder dan 45 Euro klaar.
Daarna gezellig met 8 man vliegen :clap:

Ga je dan die sma connector eraf halen en er een pigtail op solderen? Want zoals die connector erop zit en er dan direct een antenne op schroeven lijkt me een beetje fragiel; die rop je met de 1e de beste crash van de VTx af. Zet je er een sma->sma verlengkabel tussen dan dissipeer je het halve vermogen bijna al in pluggen.

Interessant zendertje :slight_smile:

[member=474]MikeMohawk[/member] Ik wil ze liefst gebruiken tijdens races en events die wij organiseren. Ik ga dus niet de sma connector er afhalen.
Die connectors zijn altijd een zwak punt. Je kan ook een 3D geprinte houder er omheen doen die de sma connector wat verstevigd.

Ik heb dat hier geprobeert met een Immersion zender. Werkt prima en de houder met de ty raps is 12gr extra.

Zometeen ga ik vliegen met die FX 25mw. Gister netjes in kunnen bouwen.

Ook even doorgemeten en in koude toestand geeft-ie tegen de 50mw. Dat neemt af tot zo’n 40mw.

Verder merkte ik op dat de er behoorlijk wat zwarte lijnen door het beeld staan nu ik een 5v cmos cam laat voeden door de Vtx. Ook dat neemt af als-ie een beetje opgewarmd is maar ziet er in eerste instantie niet netjes uit. Overigens heeft de throttle geen invloed op deze lijnen/beeld.

Oh en verder heb ik deze transmitter met een sma connector die evenwijdig loopt aan de printplaat en ziet er behoudens het stickertje echt precies hetzelfde uit als die van Luminier. Zelfs het doosje is identiek.

Moet nog even goed die frequentie tabellen bekijken/vergelijken. Die banden komen qua benaming niet helemaal overeen met de huidige receiver die ik gebruik. Daarmee zat ik dus even te klooien gister.

Later laat ik nog wel even weten hoe het vliegt, in de sporthal van Heemstede :slight_smile:

@walterkort als je nog een andere 5v bron hebt kan je die gebruiken om te vergelijken waar de strepen vandaan komen.
Het kan niet de camera zelf zijn?

Ik laat het heel even zoals het nu is :stuck_out_tongue: Al weet ik bijna zeker dat daar niks mis mee is want die gebruikte ik eerder zonder problemen.

[member=223]walterkort[/member] Even voor de overige lezers.
Ben vandaag bij Walter langs geweest maar van de strepen geen spoor meer. Gewoon strak beeld.

Ook het vermogen nog eens gemeten omdat je er een pigtail op gemonteerd had en dat leverde inderdaad een klein verlies om van ca. 3/4mW
Omdat de zender echter ruim 40mW produceert is dit geen groot probleem.

Hoi
wat vragen jullie voor de 25 mw transmitters ??
zag dat ze ook te koop of te leen werden aan geboden voor aankomende zondag ?

ty

[member=272]pufpuf[/member] We hebben er 10 aangeschaft en er is er al een verkocht en 2 uitgeleend. Dus er zijn er nog een paar.
Je kan er 1 lenen zolang we ze nog hebben. Je kan ze ook kopen voor 25 Euro.

De zender is identiek aan deze van GetFPV.com

Ik zag dat er nog 4 tickets over waren gisteren ,maar voordat ik dat bestel .
Moest ik eerst zeker weten of je die VTX nog had .
hou er voor mij 1 apart ???
zodat ik die leen voor die dag !
neem aan dat jullie ook een poedelprijs hebben ?
Voor wie als laatste eindigd ?? :wink:

Degene die als laatste eindigt mag de props hebben die op de grond liggen.

Net weer terug van vliegochtendje…was alweer na half uurtje klaar met FPV-racen…

100% zeker dat ik t.a.t. de antenne op deze vtx FX799T heb gehad en ineens zie ik tijdens een vlucht een half signaal van F1 door m’n beeld rollen terwijl ik op F5 zat. Na de eerstvolgende poging om weer netjes FPV te vliegen merkte ik op dat er geen signaal meer door kwam en rook ik het al…doorgefikte zender, klaarrr

Weet iemand wat dat kleine zwarte blokje doet en waarom dit zo spontaan ineens door kan fikken? Eerder meette ik 'm al door en gaf deze 25mw zender een vermogen af van rond de 40mw…maar dat zou toch niet uit hoeven maken?

Het was deze ochtend behoorlijk koud en absoluut niet vochtig.

[member=223]walterkort[/member] kleine zwarte blokje doet mij aan een opampje(smd) denken. mss kan je nog iets van een type nummer lezen of is dat ook helemaal weg?

[member=223]walterkort[/member] Ik zit naar de foto te kijken en zie dat de transparante shrink tubing er omheen zit.

Jij vliegt met dit weer buiten. Daarna ga je weer naar binnen etc. Het lijkt mij goed mogelijk dat je condensatie onder de shrink tube zou kunnen krijgen als de warme lucht afkoelt en condenseert.
Het is misschien wel beter om de tubing eraf te halen en de printplaat met corrosion X te behandelen.

Nah, heb er 1 keer binnen gevlogen en dit was de eerste keer weer buiten. Verder totaal niks van condens opgemerkt en bovendien ook met andere quadcopter in mist gevlogen…was elektrisch ook niets aan de hand.

Het type nummer van dat blokje is helaas niet meer te lezen maar kan misschien nog wel ergens een plaatje op internet vinden.