Klein vraagje

Dus ik zat te kijken om een kit te kopen voor een beginner. Ik kwam http://www.banggood.com/QAV250-Carbon-Fiber-ARF-Combo-EMAX-MT2204-12A-ESC-CC3D-p-965217.html tegen en lijkt me leuk.

• Wat voor transmitters kan ik hier voor gebruiken?
  • Hoe hard gaat die ongeveer?
  • Hoe zijn de motoren?
  • Is dit makkelijk upgrade-able?

Alvast bedankt!

-Iedere computerzender met minimaal 6 kanalen
-100 moet haalbaar zijn
-Ken deze nog niet, maar vlieg zelf al een tijdje met andere emax motoren die me wel bevallen
-achteraf upgraden is een teken dat je vooraf niet genoeg research gedaan hebt.

Ik vlieg zelf een 250 Emax Nighthawk

Wat Freakert zegt, in principe alles met 6 kanalen kan je gebruiken voor het vliegen hiervan.
(Zelf gebruik in ene 9CH Taranis Plus)

Hoe snel?
Dit is afhankelijk van meerdere factoren? Wat voor props wil je er op mounten? 6030/ 5040 / 5045 / 5030?
Uit ervaring kan ik zeggen dat 6030 en 5040 veel meer power geven dan de 5030. De 6030 props breken erg snel daar waar de 5040 props best wel sterk zijn.

Ook is het afhankelijk van de Lipo die je er onder hangt? Hierbij denk ik vooral aan de C rating van je lipo.
Ik heb veel verschil gemerkt tussen een 30-40c batterij en ene 40-80c batterij, hogere C rating is veeel meer power.

Als laatste factor zit je met de motor zelf en de ESC (Speed controller 12a SimonK) Zijn niet extreem krachtig, maar je kan er super mee vliegen wat mij betreft.

Zelf heb ik de quad met 5030 props gemeten op een gemiddelde snelheid van 72Km/h op een 400 meter baan (30c batterij). Vanzelfsprekend gaat dit nog een heel stuk sneller met de 5040’s en 40c batterij.

De motoren?
-Wat mij betreft prima motor om mee te beginnen, hoewel de 1806 emax motor vanuit test resultaten beter lijken te zijn.

Upgradable?
Tuurlijk, je kan alles achteraf vervangen voor betere onderdelen, maar doe je research van te voren idd.

Mijn mening:
Ik zou niet voor een Kit gaan waar alles al bij zit, Koop de onderdelen los en je ben veel goedkoper uit. Niet alleen de kit maakt het duurder maar je moet ook meer belasting (douane kosten) betalen achteraf (spreek uit ervaring, had in eerste instantie ook een kit gekocht)

Ook zou ik zelf deze kit niet kiezen, omdat er een CC3D flight controller bij zit, Zelf heb ik hier geen goede ervaringen mee en geef de voorkeur aan Naze32 / Flip32. De Lipo charger die meegeleverd wordt zou ook niet mijn voorkeur hebben, maar ik zou voor een programmeerbare charger zoeken, Imax B6 balancer, Accucel 6 balancer, Imax E6650. Een balance poort is ook essentieel voor het behoud van je Lipo batterijen.

Het frame zelf, de ESC en de motoren zijn overigens prima om mee te beginnen, maar doe je research! :slight_smile: