Kiss flight controller

Hoi

ik ben een beetje aan het vechten met een kiss flightcontroller :slight_smile:

in combinatie emt 24amp kiss

ten eerste wennen aan software natuurlijk ,ten opzichte van cleanflight

ik wil maiden doen flip :slight_smile:

dan wil je kijken of motor 1,2,3,4 wel motor 1,2,3,4 zijn ,maar je kunt ze niet apart laten draaien .

beetje irritant

ik had ook soort van airmode eerst maar dat is nu weer weg :slight_smile:

ik had al plakbandjes erom gedaan en ze draaien zeker de goede richting op .

2 ecs heb ik bind ding gesoldeerd .

er zit de nieuwe firmware op 102

nou ik ga weer verder vechten :slight_smile:

ohhh ik gebruik een oude versie gui in chrome app :wink:
nu ga ik 108 nemen inplaats van 105 :wink:

ik ga weer verder

oja dat signaaldraadje voor je leds ??
welke pad gebruik je daarvoor ?

:slight_smile:

ok er is dus al weer een andere :slight_smile:

de 109 versie

Download
Unzip
Open chrome://extensions
Enable developers mode
Load unpacked extension

nou ik ga weer puzzelen :slight_smile:

opgelost :slight_smile:

OMG
zal ik het vertellen wat het was ??

ik schaam me eigen eigenlijk :slight_smile:

Vertel vertel vertel

:slight_smile:

nou bij die flight controller zitten alle signaal draaden bij elkaar op het bordje.
dus ik had motor 1 onder het bordje geleid .
dat was gedraait met motor twe :)\

dus motor 1 kreeg het signaal van motor 2 en andersom :slight_smile:
dat was een hele snelle flip

Net maiden gedaan :slight_smile:

dit reageert wel super hoor .

ben benieuwd hoe dit fpv vliegt :slight_smile:

nu alleen wil ik weten hoe ik me leds doe hmm

puzzelen :slight_smile:

Ik vind de layout van de kiss verschrikkelijk, ik moest ook even een paar keer goed kijken hoe dat nou zat…

KISSFC kan geen adressable Ledstrips aansturen.

[member=491]Dennis-W[/member] ik kan me in sommige gevallen voorstellen dat de motorpads en allebei de kanten, dus 2voor en 2achter, handiger had geweest, maar met kant en klare pdb’s waar ook de pwm sigalen via pdb gaan dan is het weer makkelijker zoals t nu is

Euh… had ik niet ergens gelezen dat Steele liever de KISS setup vliegt omdat er zo weinig updates zijn, waardoor je je tijd meer in het vliegen zelf kan investeren ipv steeds weer van 0 kan beginnen na een nieuwe release?
En nu lees ik hier dat er de ene update na de andere is?..

Kevin, ik ben zelf geen fan van kant en klare pdb’s, ik gebruik zelf alleen een voor de xt60 naar de motoren, fc en vtx… Puur alleen voor het gemak.

Het grootste probleem vind ik is dat de motor outputs zich aan de achterzijde van het bordje bevinden, en de receiver inputs aan de voorzijde.

Aangezien ik voor op mijn frame geen ruimte heb voor de rx omdat daar een camera zit moeten mijn sbus en telemetrie draden van voor onder het bordje door naar achteren moeten, zo krijg je een wirwar van draden onder de fc.

De motor outputs in elke hoek van de fc a la lumenier lux vind ik ook niks, als ze allemaal aan de voorkant zitten kun je dit gebruiken als “scharnierpunt” om de fc omhoog te liften voor onderhoud/reparatie.

Je kan de kissfc natuurlijk 180gr draaien op de yaw, maar dan zit de usb aan de verkeerde kant :frowning:

KISS = Apple… dat is in het kort het verhaal hahah! Gewoon gehyped, meer niet. En Steele doet daar nog een schepje bovenop.

Als je geluk hebt vliegt het goed, als je pech hebt niet en is het gokken hoe je het gefixed krijgt. Geen Blackbox of andere log spullen voor handen, dus je bent aan de goden overgeleverd. En de goden moet je maar te pakken zien te krijgen op het forum…
Ik houdt het topic op RCgroups een beetje bij, veel tuning problemen. Ik ken genoeg mensen die al het KISS spul weer van de quad af gegooid hebben omdat ze het niet strak kregen. Skitzo is er ook al mee gestopt las ik laatst, kreeg de boel ook niet strak.

We hebben ook mensen in onze groep waar het wel strak bij vliegt, dan is het mooi spul! Maar het garandeert niets.

En dat hele ‘weinig’ updates verhaal is ook onzin… De ene RC na de andere komt uit. Updaten is ook geen pretje. Al hebben ze daar tegenwoordig eindelijk wat voor om het via de software te doen geloof ik. Weet ik niet zeker.

[member=491]Dennis-W[/member] dat idee van het scharnierpunt heb ik toegepast icm het epiquad pdb, per quad is dat natuurlijk verschillend, maar bij deze icm Kiss-fc kwam het voor mij prima uit

Kastje open

Kastje dicht

[member=242]SonAndDad (Apex67)[/member] Er zijn denk ik softwarematig gezien altijd wel verbeteringen door te voeren, helemaal als er veel mensen veel gebruik van maken, zal bij Kiss fc niet anders zijn dan Clean / Betaflight denk ik

[member=814]KevinG[/member] Vraag mij toch af of die rubberen demping op die manier werkt. Mijn flight controler moet ik steeds met wat druk over de standoffs duwen en raken dus konstant die M3 schroefdraad aan. Dan kan er via die weg toch ook nog storende trillingen naar het bordje vloeien? Zou het dan niet beter zijn om de gaten in de FC op te boren naar bvb 4 mm en dan boven en onder o-ringetjes te plaatsen? Weet echter niet of er sporen lopen net naast de 3mm gaten die je dan eventueel zou kunnen beschadigen

Ik heb die in het frame en pdb ietsjes opgeruimd waardoor fc er keurig losjes overheenvalt

Nou ik heb dus alles aan de praat gekregen :slight_smile:

ook nog de beta versie van kiss muhahahaha

Dan die woorden van Erwin klinken in me oren .

met de default settings hoovert hij goed ,weet niet wat hij doet vol gas .

die updates die ik dan lees ,veel zijn dingen die juist weer uit cleanflight komen .

of ze willen dingen hebben die ook in cleanflight zit .

ik denk dat cleanflight eindigd als de kiss software .
en de kiss software als cleanflight :slight_smile:

ik moet wel zeggen dat de zender naar je zin zetten ,
Ik bedoel je expo op je sticks en je rates ,is wel heel mooi gedaan .

live kun je via je zender de quad besturen en meteen aanvoelen hoe snel hij flipt,roll,jawt

dat zal Boris wel weer pikken voor cleanflight

ik had ook gelezen dat Boris hem had geholpen met airmode !!!

Dus ja dat verhaal over geen updates en makkelijk toegangbaar is nonsens .

ik ben software gewend voor mij is het nog wel te doen .

maar voor iemand die denkt dat die FC een peulen schilletje is komt bedrogen uit …

nou als het 1 dag niet regent kan ik hem uittesten :slight_smile:

Boris heeft geholpen? Volgens mij heeft felix alleen de I-term windup fix op de grond een beetje gejat van betaflight.

I know Boris has been helping Felix with the Airmode code so as one develops, so should the other.

I got my maiden in this aft but I had an FPV cam problem so it was an LOS flight. Seems to fly well on stock PIDs but the rates were pretty low. I’ll do a full tune next time I’m out. Seems very solid though, I tried to unsettle it with full stick inputs and it just did what it was told.

KISS heeft wel meer ‘gejat’ van Betaflight volgens mij. Zodra Boris met nieuwe filters aan het spelen was, kreeg KISS ook weer een update een week later met nieuwe filters. Het valt wel op moet ik zeggen… Meer van dat geneuzel.

Maar goed, boeit verder totaal niet. Als er maar mooie stukjes software uit voort komen!

Antigravitymode is daar een mooi voorbeeld van [member=194]Royce[/member]