Keuze frame

Kan er mij iemand duidelijk maken waarom er steeds gezegd wordt dat een Blackout frame van pakweg 150 EUR beter kan vliegen dan een vergelijkbaar frame zoals een ZMR 250 dat maar 30 EUR kost.
Heb het dan niet over de sterkte of de praktische toepassingen zoals een PDB maar echt over de vliegkwaliteiten.
Als de motoren op ongeveer dezelfde plaats staan en alle onderdelen ongeveer op dezelfde locatie worden gemonteerd, zie ik geen reden waarom er enig verschil moet zijn…

Wel een reden om een BO te kopen is dat dit bedrijf vernieuwend is en steeds mee aan de top van R&D staat, wat natuurlijk ergens moet betaald worden. De klonen hebben deze kost uiteraard niet en kopiëren gewoon heel de boel… (vaak ook met mindere kwaliteit van kunststoffen)

Enfin, misschien kan iemand hierover een tipje van de sluier lichten en mij een gelukkig mens maken :wink:

G. Erwin

Dat zouden [member=144]Pebbles[/member] en [member=223]walterkort[/member] moeten kunnen beantwoorden. Zelf heb ik al vanaf het begin een BO. Enige wat ik heb kunnen zien is dat mijn BO praktisch onverwoestbaar is en dat [member=223]walterkort[/member] nu aan zijn derde frame toe is en nu eindelijk een BO heeft gekocht :clap:

ZMR zal vanwege de slechtere kwaliteit iets sneller delamineren op de armen, iets dat met een beetje tape prima te voorkomen is. De armen van de ZMR zijn ook een stuk kwetsbaarder dan die van de BO. Het “landingsgestel” van de ZMR is ook waardeloos, die voetjes blijven nooit goed zitten en gaan schuiven op de armen. Ook zijn de armen wat minder breed op het zwakste punt, wat de breeksterkte niet ten goede komt.

Na al deze negatieve berichten: Ik vlieg ~5 maanden met een ZMR en crash er regelmatig minder subtiel mee. Alles is nog heel op een chipje laminaat op een van de armen na. Vraag maar aan Royce of zijn BO sneller is :lol:.

Ik kan mijn BlackOut Mini niet goed vergelijken met een ZMR250 (waarvan er volgens mij ook meer dan 10 soorten bestaan).
Wel kan ik het vergelijken met andere goedkopere frames als je Emax Nighthawk 250 en de Diatone#37 Silver Blade, resp. rond de 45 en 30 euro.

Ze zijn in eerste instantie gewoon echt minder stijf. Daarnaast is de blackout volgens mij een stuk lichter dan de ZMR250 maar dat zal [member=144]Pebbles[/member] dus precies weten. Ook het PDB is natuurlijk goed uitgerust met logische paden en LEDjes. Bij die Diatone kon ik er ook ledjes in verschillende kleuren onder solderen maar die vlogen er toch telkens af bij iets ruwere landing.

En uiteindelijk kom ik toch ook echt uit op de houdbaarheid van het frame…de constructie zit op veel punten gewoon net iets slimmer in elkaar waardoor krachten goed verdeeld worden (daardoor dus ook stijver) en minder snel kapot gaan. Met mijn blackout heb ik de afgelopen weken in ieder geval al meer, harder en zorgelozer kunnen vliegen dan met de 2 voorgaande frames.

Het had me iets van 70 euro kunnen schelen en een hoop bouwuren. Aan de andere kant vond/vind ik het juist leuk om die Chinese spullen te testen.

[member=242]Apex67[/member] als je écht wilt gaan vliegen met je quadcopter…kan ik je de Blackout zeker wel aanbevelen, bespaar je moeite en frustraties van een goedkoper frame.

Ik heb mijn frame overigens bij Multirotorparts.nl gekocht, zie nu dat ze jammergenoeg even niets verzenden uit de shop maar is zeker wel de moeite waard om daar voor je spulletjes te gaan kijken als je het uit Nederland wilt hebben.

OK, bedankt voor jullie feedback :clap: , maar op de vliegeigenschappen valt dus niets aan te merken… Het is enkel de sterkte bij onzachte landingen en de makkelijkere opbouw van het frame die het verschil gaan uitmaken tussen het origineel en de klonen.

Thx

Ik ben meteen met een Blackout begonnen omdat het kwalitatief een sterk frame is. Zit gewoon goed in elkaar. Alles past, geen gedoe.

Tweede reden was de PDB. Er zijn nog niet veel frames met een PDB, wat ik toch echt een perfecte toevoeging vind.

Of een Blackout beter vliegt? Denk het niet. Het gaat puur om kwaliteit en logische bouw.

Heb nu via Banggood twee PDB’s voor een ZMR250 gekocht. Wil er een tweede quad bij als ‘reserve’ of om wat mee te prutsen gewoon. Maar kom er al vrij snel achter dat het niet geweldig is allemaal. De PDB van Banggood past namelijk niet bij het ZMR frame van Banggood. Gaten komen niet geheel overeen. Moet je weer met een Dremel aan de gang. Heel geen zin in joh. Het frame van Surveilzone blijkt wel weer bij de PDB van Banggood te passen qua montage. Snap jij hem nog?

Dat ‘gedoe’ heb je dus allemaal niet met een Blackout frame, past gewoon en is over nagedacht. En ook een Blackout kan gewoon kapot, alleen wat minder snel.

Maar als zo’n ZMR eenmaal vliegt, gaat hij ook als de bliksem. Misschien iets sneller kapot bij een crash, maar dat zit hem dan ook in het prijsverschil.

Ik heb nog een blackhout !!
die mag je gratis uittesten
dan kun je zien hoe hij vliegt :slight_smile:

Ik vroeg me dat dus ook af. Ik beb de ZMR maar wel met thugframe carbon armen en die lijkt onverwoestbaar.

Maar Brucie vond de BO z’n geld meer dan waard. En die heeft van alles gevlogen en gebouwd.

Toepasselijk topic dit. Ik heb gisteren avond een tweede armpje van mijn Imax250 stuk gevlogen… De vervangende armen die ik heb zijn wel stukken stugger dan de armen die er origineel op zitten dus hoop dat deze het langer vol houden.

Ik denk dat bouwkwaliteit, gemak (PDB) en merkbekendheid de reden zijn waarom veel mensen in NL met BlackOut vliegen. Die merkbekendheid is met name dankzij BorisB en MetallDanny.

Dat innoverend waar ooit waar, maar sinds de 330 heeft BlackOut niet meer geinnoveerd. En aan klachten over verkrijgbaarheid te zien is BO een beetje slachtoffer van z’n eigen success.

Als je je geld aan innovatieve bouwers uit wilt geven kom je nu uit bij:

• Soma/ImpulseRC: Alien x-size frame
  • Morphite: kleine (155 / 180) quads
  • Shendrones of Thug voor hun 180 size quads

Of je die 150 euro het waard vind moet je zelf weten. Ik vlieg zelf (onder andere) met een ZMR frame met PowerOSD. Inmiddels 1x een arm gebroken bij een val, maar is in een kwartiertje vervangen (spares gekregen van een vriend die BO armen op z’n ZMR heeft [emoji6])

PDB van multirotormenia.com past ook perfect op de ZMR van Banggood. Volgens mij passen alle PDB’s op de ZMR van Banggood behalve de PDB van Banggood zelf :wtf: hahaha

De diatone die ik bij banggood samen met glsfbr ZMR bestelde past zonder problemen. maar het blijft met die chinezen altijd afwachten.

Net een mooiere PDB binnen uit australie :slight_smile: van BuzzHobbies. Daar zit nml ook een plekje op voor mn micro minimOSD.
Helaas deed bij aankomst 1 van de 2 stepdowns het niet. Kost los in china maar $1,50 maar dat duurt me weer te lang, dus de €5 UK shop versie maar weer besteld. Je blijft wel bezig met die ZMR, upgrade na upgrade… het begon als een “minder dan €150” projectje na de youtube video’s van Bruce maar die grens is al lang overschreden :oops:

Eenmaal begonnen met deze hobby gaat het van kwaad tot erger [emoji6]

Zelfs met goedkoop frame, goedkope motoren blijf je maar uitgeven. Een quad, dan twee, dan uhf enz enz…

heheh ik geef altijd Danny en Boris de schuld :slight_smile:
ja hun hebben die filmpjes op youtube gezet !!!

Hier nog z’n filmpje van onze vriendelijke Nieuw Zeelander. Dit keer over de ZMR250.