Kan taranis x7 acces niet verbinden met frsky xm+

Hallo , ik ben net begonnen met mn eerste racing drone te bouwen, maar ik hang nu vast want mijn taranis x7 acces wilt niet verbinden met mijn frsky xm+.

Ik heb bij allebei de firmware geflasht naar lbt en de nieuwste versie en ik heb ook de nieuwste versie opentx geflasht op mijn transmitter.

Maar alsnog wilt ie niet verbinden met elkaar en ik loop een beetje vast op dit punt dus als iemand me zou kunnen helpen … Graag!!

Beste Alessi_Aleksis,

Zelf ben ik ook begonnen met een Taranis, ik gebruikte daarbij een R-XSR ontvanger en heb totaal geen problemen gehad.

Ik duik eens in jou probleem en probeer eens te achterhalen waar het in zou kunnen zitten.

Zelf ben ik over gegaan op Crossfire dus heb de kennis over Frsky systemen niet meer paraat.

Wel heeft Joshua Bardwell op YouTube bijzonder veel informatieve video’s over dit onderwerp:

Nogmaals, ik duik erin, maar misschien is de kortste slag wel upgraden naar een R-XSR ontvanger, die werkte bij mij vlekkeloos.

Eerst wat trouwens in me opkomt: Zou er misschien een verschil kunnen zitten tussen zender en ontvanger: een ACCES en een ACCST?

Hoi Netraam,

Klein artikel erover.

Joshua Bardwell zijn YouTube kanaal is wel de moeite voor goede uitleg!

Groeten,

Simon

Hoi,

zit een beetje met hetzelfde probleem. Heb een T-Motor FT5 gekocht bij droneshop dit met een FrSky XM+ receiver op aanraden van droneshop.

Nu via mijn zender Radiomaster XT16s dupliceer ik een bestaande drone instelling. Pas het kanaal aan naar FrSky D16 protocol maar krijg de XM+ niet gebonden.

Druk eerst op de bind button op de receiver en dan bind op de zender en aansluiten op de USB voor 5V te krijgen.

Is er iemand die me verder kan helpen eventueel?

Vriendelijke groeten,

Simon

Is eventjes op CleanFlight aangesloten geweest omdat BetaFlight iedere keer stopte met werken (regelmatig op Mac).

Zou ik iets aan deze instellingen nog moeten veranderen?

De FrSky XM+ is FRSKY XM+ (ACCST) EU LBT RECEIVER.

Groeten,

Simon

Hey Simon,

Heb je de juiste Uart ook ingesteld via het ports tab? Die willen wel eens op standaard springen!

Maarten

Hoi Maarten heb een FrSky Taranis Q X7 gekocht. Nu het binden lukt maar de XM+ valt in en uit verbinding.

Heb de Taranis switches ingesteld alleen de standaard dingen (arm, disarm, buzzer en modes)

Eens aangesloten op BetaFlight en kijkend bij de receiver zie je dat hij in en uit verbinding gaat. Eveneens zie je de aux 12 op en af gaan maar heb niets ingesteld op aux 12.

Probeer het filmpje toe te voegen maar lukt niet.

Ga morgen je tip nakijken als deze correct ingesteld zijn.

Bedankt reeds voor de hulp.

Grtz,

Simon

@Simon

Hey Simon,

Het in en uit vallen doet me eigenlijk vermoeden dat er een defect in de XM+ zit… maar het kan geen kwaad om het Ports tab en de receiver settings nogmaals bij langs te lopen.

Maarten

1 Like

Bedankt Maarten,

Vrees er ook voor dat er iets niet correct is met de receiver. Heb droneshop al een e-mail gestuurd met het probleem.

Afwachten wat de oplossing kan zijn. Maar ga de ports nog eens controleren zoals je aangaf.

Had ook ergens op internet gelezen over “swamping” dat de Taranis Q7 te kort bij de receiver is en dit een storing veroorzaakt.

Ben jij eigenlijk de beheerder van dit forum? Was maar aan het denken aan een paar zaken om een beetje meer leven hier terug in te blazen. Want denk dat we maar met enkele actief nog zijn.

Groeten,

Simon

@Simon

Nee ik ben helaas niet de beheerder, maar ik probeer het hier wel nog een klein beetje levend te houden! :smiley:

Misschien dat je een foto kan plaatsen van je ports tab?

Van het probleem met de Taranis had ik nog niet eerder gehoord, maar ik heb ook maar heel kort met mijn oude Taranis gevlogen.

Maarten

1 Like

Hoi Maarten,

Foto met de ports UART5 is ingeschakeld.

Groeten Simon