Kan dit geprint worden?

Heb effe een vraagje… Voor mijn nieuwe build wil ik iets laten uitprinten. Ik heb een 3d model gemaakt en vraag me af of dit wel mooi geprint kan worden (zie bijlage).
Het is gewoon een kapje voor de looks, niet voor de stevigheid.

Ja, dat kan. De printsoftware voegt zelf support materiaal toe om die overhangende stukken te ondersteunen.

oke. dus gewoon een stl file leveren begrijp ik! wie zou voor mij deze kunnen printen?

Verstuurd vanaf mijn LG-D320 met Tapatalk

Wat [member=537]MaximB[/member] zegt. Je kan dit model ook nog op de platte kant leggen om zo min mogelijk support nodig te hebben. In dat geval kan je de tabjes met gaten iets verder door laat lopen om minder support nodig te hebben.

Vuistregel, als het minder dan 50~60 graden overhang heeft (ten opzichte van de bodem) zijn supports niet nodig. Verder zijn schuine kanten het mooist als je ze in de X/Y richting houd.

Laten printen: 3dhubs.com en een printer in de buurt zoeken is het makkelijkst. Ik wil het ook wel printen voor je maar dan moet je het in Oss/Eindhoven ophalen, misschien niet zo praktisch.

oke! bedankt voor de info! je kan het ook versturen toch? wat zou je er voor vragen om deze uit te printen en naar me toe te versturen? gewoon via de pakketpost

Verstuurd vanaf mijn LG-D320 met Tapatalk

Dat zou kunnen, maar het is makkelijker om een printer in de buurt te zoeken waar je het kan ophalen, printen voor team MRO houd mijn printer eigenlijk continu bezig :).

Raymon, ik heb wel een adresje 8)