Instructeurs Drone Masterclasses Lelystad

Wij zoeken voor speciale evenementen professionele ervaren vliegers/instructeurs die Drone Masterclasses kunnen geven. Het betreffen dagen waarop 8 personen diverse activiteiten ondernemen waaronder een drone masterclass (70 minuten) en aan het eind van de dag een Drone Challenge zelf vliegen. Het vliegen is niet per sé FPV maar ook “old school”, behendigheid geen races. De deelnemers hebben waarschijnlijk nog nooit gevlogen.

Wij zorgen voor het materiaal. Instructeurs mogen mee bepalen welk materiaal het meest geschikt zal zijn. Dagen worden gewoon betaald.

Het betreffen hele dagen op vliegveld Lelystad, waarschijnlijk 2-3 per maand, meestal op vrijdag of zaterdag en soms op een andere dag. Dagen zijn ruim van tevoren bekend en instructeurs kunnen zich opgeven voor een dag. We zoeken meerdere instructeurs zodat we op elke dag één instructeur kunnen garanderen.

We starten medio juni 2016 met de evenementen. Wij zijn een zeer professionele organisatie en verlangen dit ook van onze medewerkers.

Klinkt interessant. Welk type drones heb je het dan over, gestabiliseerd videoplatform of vliegen om het vliegen zelf?
En is het aan de instructeurs ook de taak om de theorie, techniek, reparatie en veiligheidsaspecten aan te behandelen met de deelnemers?

We dienen er rekening mee te houden dat de deelnemers geen ervaring hebben. Het gaat om het vliegen zelf en het zelf doen. Robuste drones en eenvoudig te besturen. Wellicht Parrots AR 2 maar we staan open voor suggesties. Het betreft een eerste kennismaking en voldoende training voor een eenvoudige challence. We denken aan een behendigheids parcours, wat obstakels en op verschillende grootte platformen landen voor punten. Zeker een demo drone racen met meekijken via goggles of scherm.

Instructeurs dienen zelfstandig te werken met ons materiaal. Onderhoud en reparatie te bespreken. Masterclass duurt ongeveer 75 minuten in groepjes van 2- 4 personen, basis kennismaken en vliegen. Evenement zal plaatsvinden in een hangaar. Drones race demo kan evt buiten bij goed weer. Totaal 8-10 personen op een dag. Einde van dag een challenge voor 6-8 personen om een prijs.

Dit is een onderdeel van een dagvullend programma. Deelnemers zullen de rest van de dag zelf vliegen (in een vliegtuig). Details van deze dagen kunnen nog niet delen maar zullen bekend worden gemaakt aan evt geinteresseerden.

Als het je om de vlieg en voornamelijk FPV ervaring te doen is zou ik de Parrot AR 2 een rare keus vinden.
De FPV gaat over Wi-Fi, wat flink vertraging oplevert en behendigheid lastig maakt.
Gezien het binnen in een hangar is, is het misschien leuker om met FPV micro quads te vliegen. Dan krijg je veel meer opties om een parcours uit te zetten en tegelijkertijd te vliegen.
Bovendien vliegen ze veel stabieler.
Zoiets:

Dit is ook makkelijker te onderhouden en repareren, geeft beter zicht op de hardware en software kant van de hobby (al is 75 minuten wat krap, dus hangt er vanaf hoe diep de deelnemers op de materie in willen gaan).

Fimpje ziet er aardig uit en de quad lijkt mij redelijk robust. Onderdelen moeten beschikbaar zijn in NL. Het gaat overigens om de ervaring, niet diep op de stof ingaan maar zsm zelf vliegen. Het zou mooi zijn als de deelnemers zelf al FPV (low gain control) kunnen vliegen. Afhankelijk van ervaring kan de gain wat omhoog.

Onderdelen in Nederland beschikbaar ga je jezelf flink mee in de vingers snijden. Het is stukken makkelijker en goedkoper om een voorraadje reserve onderdelen aan te schaffen.
Daarbij zijn de zelfbouw kits ontworpen om crashes te overleven, vrijwel het enige dat je vervangt na een crash is een propeller.
Met deze zelfbouw kits kun je de quad het vlieggedrag geven wat je zelf wil, moet het super stabiel, met autolevel, weinig snelheid en lage gain, geen punt.
Heb je een deelnemer die meer uitdaging vraagt, ook geen punt.
Hoe stabieler de quad is en directer hij reageert, hoe eerder je het in de vingers hebt. Het is dan namelijk zo dat de quad reageert op wat JIJ doet, in plaats van andersom.

Het grootste verschil in FPV ervaring met een zelfbouw kit en iets als een Parrot, is dat er geen merkbare vertraging zit in wat je te zien krijgt bij de kit. Als je bij de Parrot iets ziet aankomen dan zit de quad er al tegenaan en kun je niets meer doen om het te ontwijken.

Het is werkelijk een WERELD van verschil in ervaring.

Hebben jullie al nagedacht over het startbudget en wat je overhoudt per deelnemer voor afschrijving aan de accus en onderhoud van de quads?

Sjeses,

Zoals vermeld werken we professioneel en met afschrijvingen, vervanging, reparaties en onderhoud houden we natuurlijk rekening. Indien je echt interesse hebt dan zul je merken dat wij in het groot doen waar de drone community in het klein mee bezig is. Als we iets doen dan doen wij het goed en niet anders. Indien je je geroepen voelt, en anderen, om hiervan deel uit te maken dan kan je ons bereiken op 06-29054722.

Dat is een goede insteek, en kan ik zeker wel waarderen. Ik reageerde wat aftastend omdat ik vaker vergelijkbare initiatieven ben tegengekomen waar juist niet werd nagedacht over de praktische kant.
Ik voel me wel geroepen, de timing is perfect.
Zal vanmiddag even in de telefoon klimmen

Hmm, wel geïnteresseerd. Nog steeds op zoek?

Nog steeds op zoek :slight_smile:
Ik heb je een PM gestuurd.