Instellingen Turnigy 9xr met naze32 en frsky

Hey,
Ik heb een Turnigy 9xr voor weinig op de kop kunnen tikken (€50 :lol:) en heb bij Hobbyking een Frsky DJT module gekocht.
De zender maakt inmiddels contact met de D4R en is aangesloten op het Naze32 bordje.
Ik heb dit gedaan door 3 kabeltjes te monteren en de 4 kabels van de motoren in de juiste volgorde te zetten.
In Baseflight heb ik alle instellingen gebruikt die “Bruce” uitlegt in zijn video. De Cobra’s werken in baseflight door met de schuifjes te schuiven.

Hoe in hemelsnaam krijg ik nu mijn 9XR gekoppeld aan mijn quad? Welke instellingen moet ik instellen in dat apparaat? Welke kanalen moet ik hebben? Ik kan namelijk alleen filmpjes en info vinden over telemetrie enz enz enz.

Even “user manual Turnigy 9XR” intypen in google :wink:

Krijg je DIT.

Hahahah en precies daar snap ik geen bal van! Was eigenlijk meer op zoek naar de instellingen van iemand hier op forum met zo’n zender.

Je zegt dat de zender wel contact maakt met de D4R-II? Hoe dan precies?
Heb je de D4R-II nu PPM aangesloten op de Naze (3 draadjes +/-/signaal)? Snap je kabel verhaal niet helemaal.
Heb je de Turnigy gebonden met de D4R-II?

Ik heb met frsy module contact gemaakt met de D4R. lampje brandt groen.
Wat betreft het stekkerverhaal:
Ik heb de 4 kabels van de motoren in de naze geplugd en gecontroleerd in baseflight.
De 3 draadjes van de D4r heb ik ook gemonteerd op de naze32. (PPM manier toch?)

In baseflight heb ik enige codes ingevoerd die ik van Bruce heb gezien op youtube.
Begrijp ik goed dat ik nu op de Turnigy diverse kanalen moet instellen in menu 5 om de zender aan de praat te krijgen?

Ik heb de Turnigy zelf niet, dus kan je niet echt verder helpen. Maar vind wel veel vids op Youtube. Daar moet toch wat te vinden zijn?

Kijk ook goed bij de commentaren. Staat vaak ook nuttige info bij.

Je gaat in je 9XR naar het mixer menu, daar moet je eerst per kanaal een mix in zetten, anders gebeurt er niks.
Throttle op kanaal 1, weight 100, en de rest niks aan veranderen,
Ail op 2, Ele op 3, en rudd op 4, allemaal weight 100.
Dan per schakelaar een mix aanmaken.
1 3standen schakelaar voor de filghtmodes en 1 2 standenschakelaar voor bijvoorbeeld de beeper.
Dus source: sIDx, weight 100, en een willekeurige 2 standenschakelaar met weight 100.

Als je dat gedaan hebt zie je in de Configurator de balken al bewegen als t goed is.
Bij Mapping even TAER1234 selecteren, dan bewegen de juiste balken bij de juiste sticks.

Vervolgens in het Limits menu zorgen dat je sticks van 1000(sticks linksonder) naar 1500(midden) naar 2000(sticks rechtsboven) lopen. Beweegt een van de balken de verkeerde kant in, zet dan bij je mixer dat kanaal op weight -100.

:thumbup: Thanks! Straks proberen!

Alles ingesteld volgen diverse filmpjes. Op scherm in cleanflight werken alle controles. De quad zelf reageert echter nergens op. De d4r geeft wel groen licht😁

Arm je hem wel voor je gas geeft?
Dit doe je door je yaw stick 3 seconden naar rechts te houden.
Na het vliegen weer disarmen door yaw stick naar links te houden.

Whoehahahaaha!!!

Ik ga vliegen!!!