Instellingen Sony HS1177 FPV camera

Heb mij onlangs een Dquad Inimini-H 5" aangeschaft, waarbij het frame voorzien is voor de Sony HS1177 FPV camera.

Ik zit nu wat te knoeien met de camera instellingen, heb vooral problemen met overgang licht <-> donker, bij vliegen tegen de zon in, waardoor het lichte te licht is, en het donkere te donker waardoor details verdwijnen.
Heb de standaard Sony 600TVL’s op andere quads, en die werken vrij goed.

Ben nu op het punt dat het aanvaardbaar is, maar denk dat het beter kan!
Hier zijn mijn instellingen; met welke vliegen jullie? Wat zou ik evt nog kunnen aanpassen?

Instellingen Sony HS1177 FPV camera

SETUP

LENS MANUAL

EXPOSURE SHUTTER AUTO
BRIGHTNESS 65
AGC ----
DWDR ON LEVEL 063 (MAX)

BACKLIGHT OFF

WHITE BAL. AWC->SET (met camera gericht op wit stuk papier in de zon op ENTER drukken)

DAY&NIGHT AUTO D->N LEVEL 080
D->N DELAY 1 SEC
N->D LEVEL 032
N->D DELAY 1 SEC

SPECIAL niets aangepast

IMAGE ADJUST LENS SHAD. OFF
2DNR ON
MIRROR OFF
FONT COLOR /
CONTRAST 100
SHARPNESS 031
DISPLAY USER GAMMA 0.50
RED LEVEL 025
COLOR GAIN 220
NEG. IMAGE OFF

DPC death pixel count, lensdop erop zetten en ENTER drukken

LANGUAGE

RESET

EXIT

Gr Wim

Klinkt een beetje als overkill. DPC en AWC hoef je niet te doen en je mist de tegenlicht instellingen. Kijk even op http://fpv-wiki.nl/index.php/FPV_Camera/Sony_FPV_cam_instellen voor de instellingen die we bij MRO gebruiken, vooral BLC goed instellen is kritiek voor goed beeld tegen de zon in.

of deze

Die white balance vast zetten is niet handig… Dat werkt alleen op dat moment.
In een andere situatie (binnen/buiten - licht/donker) moet je hem weer opnieuw instellen.

Ik heb nog de stock settings en ik moet zeggen dat hst volgens mij wel prima is.
Tegen de zon in is het ook prima.
Alleen mis ik wat meer kleur.
ook in het donker met wat straatverlichting is het goed. Wel zwart wit.

Ik heb nu twee keer gevlogen met de instelling in het filmpje wat [member=552]BwtLammers[/member] :thumbup: gepost heeft.
Deze werken erg goed, licht donker en andersom.

Ik heb white balance ook niet vast gezet en ook backlight on, en ingesteld zoals @jaimevisser in de wiki aan geeft.

Alvast bedankt voor de tips!
Morgen ga ik zeker testen.

AWC had ik op SET gezet omdat ik altijd buiten vlieg, nooit indoor.

Bij BACKLIGHT BLC heb ik het meetgebied ingesteld op de onderste 1/3 van het beeld, halve breedte.
Dan krijg ik de volgende waarde in het SUB-menu:

BLC

AREA SEL. AREA1
AREA STATE ON
GAIN 168
HEIGHT 005
WIDTH 007
LEFT/RIGHT 004
TOP/BOTTOM 010
RETURN

Foto’s in bijlage:

1. BLC instelling met onderaan de grijze kader van het meetgebied.

2. Probleemgebied thuis, boomkwekerij met vele, moeilijk zichtbare dorre takken die je opeens uit de lucht halen, hier gaat de backlight compensation helpen, hoop ik :slight_smile:

3. Probleemgebied op de club, FPV Racetrack waar je in volle zon vliegt, en dan het bos moet induiken, vol dikke bomen die weigeren aan de kant te gaan :crazy:, hier heb je een goede en DAY&NIGHT instelling nodig denk ik…

Gr Wim

BLC instelling ziet er goed uit! Gaat in ieder geval helpen bij situaties zoals nummer 2!

Heb ondertussen wat getest, ook de brightness/contrast van de bril zelf wat aangepast, en voorlopig ben ik tevreden!

Thx! :thumbup:

[member=783]Gaaaz[/member]
Goedemorgen.

Mag ik jou settings eens proberen?
PM of gewoon hier gepost?

Ik gebruik nu de instelling zoals beschreven in de eerste post, met dat verschil dat ik de witbalans terug op de standaard ATW1 gezet heb, en de BACKLIGHT op BLC, ingesteld zoals staat in vorige post (zie ook foto)

Gr Gaaaz

Ok top :thumbup: