IniminiH valt om bij high signal input

Super frustrerend, mijn quadcopter ‘drops dead’ op de meest cruciale momenten. Het is een inimini H op 4S met little bees, tiger 1806 motoren. Als ik net lekker hard ga en een bocht ga maken, kapt de hele quadcopter er ineens mee en hoor en zie (heb het probleem op m’n bureau kunnen reproduceren) de FC rebooten. Ook merkte ik op de m’n VTX even helemaal weg valt.

Het lijkt erop alsof alsof-ie het gewoon niet trekt om even lekker hard door de bocht te gaan. Het is ook niet bij elke bocht en schrik me elke keer weer rot als ik 'm ineens zie omvallen.

Eerder dacht ik dat het fail safe was maar na nieuwe receiver erop te hebben gezet en range test gedaan te hebben, is dit het toch niet gebleken (immers op 1 meter afstand klapt-ie er ook even uit).

Wat zou dit toch kunnen zijn?

De VTX wordt trouwens direct gevoed vanaf de PDB, Camera door VTX en Naze via polulu 1A.

Weet je zeker dat de videozender ook compleet wegvalt? Het enige dat ik me kan bedenken is een losse soldering van de LiPo stroomdraad op de PDB.

Als je teveel stroom zou vragen dan lijkt het mij dat je quadcopter een beetje inhoud, maar niet compleet uitvalt.

Ja, bij de laatste crash had ik een ooggetuige en zag ook dat het beeld even wegviel.

Alle connecties heb ik uiteraard goed gecontroleerd en ook rustig liggend op m’n bureau (op dempende laptophoes) klapte-ie er een paar keer uit. Had namelijk ook al gedacht dat er misschien iets te heftig zou trillen, ofzo.

denk dat je power issues hebt. Wellicht een sluiting ergens. Vergeet niet dat carbon geleidt he )

Als je zeker weet dat EN de VTX uitvalt EN de Naze reboot, dan moet het wel in de PDB zitten. Ik neem aan dat meerdere lipo’s hebt geprobeerd om dat uit te sluiten? Een PDB als in de iniMini heeft veel voordelen, maar dit kan een nadeel zijn… hoe is het met de lipo kabel tussen PDB en lipo? Die wordt bij mij nogal eens ingesneden door props.

[member=284]BorisB[/member], kan er ook pas kortsluiting ontstaan bij een hoog vermogen (of hoe noem je dat dan)? Ik kan namelijk wel gewoon even vliegen. De ene keer valt-ie sneller uit de lucht dan de andere keer.

[member=194]Royce[/member], er zit een kleine snee in de grnd van de lipo kabel aan de PDB maar de draad is zelf helemaal intact. Uiteraard andere lipo’s geprobeerd en ook de lipo connector even weer wat strakker gemaakt door pinnetjes uit de drukken.

Aan de PDB is trouwens niets bijzonders te zien behoudens dat de camera een klein spoortje links voor heeft opgekrast. Daar heb ik een tapeje op gedaan.

er kan kortsluiting in de frame bij motoren zitten als een schroef de motor aanraakt bijvoorbeeld.
Dan valt het in de lucht als.je veel stroom.vraagt.

Ook kan de sluiting voorin bij de cam mount zitten als je er geen tape onder hebt

Hmmz, die schroefjes ga ik morgen dan eens goed controleren!

Ik heb sluiting gehad op mijn inimini door het onderste plaatje van de camera en pdb. Er zat geen tape tussen. Nu wel en ook tussen het pdb en armen. Ik heb daar het pdb van reepjes tape voorzien.

Ohw, onder de PDB ga ik ook eens kijken! Die armpjes hebben daar natuurlijk ook lekker lopen krassen.

Ga 'm dan maar helemaal weer opnieuw opbouwen…kijken of dat verschil maakt.

Die armpjes zou niets uit moeten maken. Heb Davis daar al een keer naar gevraagd omdat de armen van de iniMini bewegen.
Maar uiteindelijk zal er best wat schade door komen lijkt me. De moeite om even te checken!

Voor sluiting heb je plus en min op je frame nodig. Min hebben de mensen meestal al doordat je je antenne vastmaakt aan je topplate.
Dan zou dus ergens anders je frame contact moeten maken met een plus. De armen zullen dat hoogstwaarschijnlijk niet zijn omdat, als ze al contact zouden maken met de onderkant van je PDB, dat met dezelfde min is (De onderzijde van de PDB is een groundplane).
Ik verwacht dat het, zoals Boris al aangaf, een schroefje is van een van de motoren.

Dat wil niet zeggen dat het sowieso geen goed idee is om alles een keer na te lopen, je weet het maar nooit. Ik bedenk me net dat als je je antenne niet op je topplaat vastzet je geen min op je frame hebt. Heb je daarentegen wel een plus door bv een boutje tegen je motorwindingen aan dan heb je nergens last van… totdat er ergens anders misschien iets schuurt.

hmmz, interessante beredenaties jongens!

Het bijzonder is…als ik het even terughaal…doet het probleem zich voor nadat ik twee dingen heb aangepast aan de config.

1. Bel van motor zat een ongelukkig deuk in en heb 1 motor in z’n geheel vervangen (toen dus ook wat zitten rommelen met schroefjes)
  2. vtx (circuit) niet monteert aan de topplate. Antenna zit dus met ripjes aan de topplaat vast een steekt verticaal met een boogje uit de achterkant.

Nog even zodat ik het duidelijk begrijp; kortsluiting kan dus ook ‘pas’ ontstaan als er meer stroom door een circuit wordt gejaagd?

Ik had het toen ook met een Cicada. Zat dus ergens al een zwak punt in het PDB…hij viel af en toe zo naar beneden. Toen deed ik een test full power omhoog en toen was de hele koperverbinding weg ;D

Ik geef het op met dit inimini-frame…

Vandaag weer even op een groter veld kunnen testen (na lange tijd) en nog steeds flip dat flopping-ding uit de lucht.
Op m’n bureau kon ik het probleem niet meer reproduceren zonder props, maar eenmaal met 4045 props er op en dus meer vermogen vragen…klapt-ie er uit.

Nu ga ik 'm gewoon helemaal strippen en onderdelen één voor één in een nieuw te maken quadcopter plaatsen, kijken of er op deze manier een boosdoener gevonden kan worden.

Overigens merkte ik nu op dat de twee ledjes aan de linkerkant in het voorste gedeelte heel zwak branden. Lijkt dan toch wel te duiden op een defect in het PDB, jammerrr voor die inimini.

Nieuwe PDB erin?

tuurlijk…da-kan ook! Maar ben eigenlijk wel een beetje klaar met dit ding. Voor de prijs van die PDB heb ik nu een ander framepje gekocht die ik met een geruster hard aan gort kan vliegen. En door gewoon één helemaal nieuw te maken weet ik zeker dat het toch niet ook nog iets anders had kunnen zijn…

Bovendien meer voordelige spare parts voor jouw ininimi, [member=1]Björn[/member] :wink:

Dat uitvallen van de LED’s aan de voorzijde heb ik ook bij de iniMini. Soms branden ze zwak, soms vallen ze uit. Links/rechts afwisselend. Maar vliegen doet hij gelukkig nog wel…

Welk frame heb je nu?

Ze zijn nog niet binnen, maar ga van banggood de Lisam LS-180 en LS-210 proberen.

Geen idee of die in een klap kapot zijn…maar dan koop ik dus voor hetzelfde geld als 1 plate voor de inimini een compleet nieuw frame met standoffs en alles. Iets economischer, zo’n frame van €120 blijkt niet heel veel duurzamer te zijn.