Ineens geen bereik meer met ImmersionRC 600mw

Sinds laatste keer vliegen heb ik ineens totaal geen bereik meer met mijn ImmersionRC 600mw VTX.
Zodra ik een meter of 10 bij me vandaan ben gaat het beeld ‘rollen’ en enorm flikkeren. Het probleem lijkt erger bij meer gasgeven.

Wat heb ik gedaan om te testen wat er mis is?

• Andere bril/ontvanger (Thanks [member=223]walterkort[/member])
  • Andere antenne
  • Pigtail er tussenuit (waarmee de gele draad gelijk niet meer in de buurt van de pigtail kwam te zitten)
  • OSD losgekoppeld

Het probleem lijkt dus echt in de VTX te zitten. Komt iemand dit bekend voor?

Waarschijnlijk door gebrande eind trap veroorzaakt door slechte of losse verbinding naar de antenne.

Heb een soortgelijk probleem gehad. Ik Kreeg alleen bij het meer gasgeven flikkeringen in het beeld. Weet niet exact wat het probleem nou was. Maar na het vervangen van een kapotte externe BEC was het probleem opeens weg. Ook heb ik de VTX wat strakker gemonteerd, iedere keer als ik er een flinke tik tegen aan gaf kwamen die flikkerende lijnen weer in beeld. De vibraties van de quad had er op de ene manier ook effect op.

Hij wordt bij mij alleen rechtstreeks vanaf de PDB gevoed… Kan dus niet echt een BEC zijn.

Nieuwe eindtrap is 15 euro , dan heb je hem wel weer werkende.

Moet er alleen nog wel op gesoldeerd worden.

Gisteren met 25mw VTX die ik nog had liggen exact hetzelfde probleem. Eerst heel even nog een beetje beeld, maar een half rondje later was het beeld weer onbruikbaar slecht. Ik hoop nu dat ik niet die VTX ook gemold heb, en ga vanavond maar eens wat componenten los solderen om te testen of het door bijvoorbeeld een rotte ESC veroorzaakt wordt.

Heeft toch niets met je ESC te maken? Is een los circuit. Stroom komt rechtstreeks van de PDB toch?

Het was een los contactje bij de aansluiting op de printplaat van de camera. Ik trok het stekkertje van de camera, alleen trok ik gelijk de hele connector mee. Weer vastgesoldeerd en probleem was weg. :thumbup:

Tja… het probleem kan natuurlijk ook in een andere hoek zitten :wink:

Wel raar dat het dan pas op 10 meter begon Björn ? Je zou dan verwachten dat het op elke afstand zou zijn, maar fijn dat het weer werkt :thumbup: !