Indoor Hex build met printed frame

Beste mede FPV’ers

(geen micro subform meer?)

Na een paar weken mijn eerst vliegende quadcopter te hebben heeft de bouwer in mij behoefte aan een nieuwe bouw project :). Daarom heb ik mezelf overtuigd dat ik een zo klein mogelijke quad nodig heb zodat ik binnen kan oefenen wanneer ik geen tijd heb om een vlieg plek op te zoeken.

Ik heb bedacht dat ik dit keer een hex wil bouwen voor variatie en kennis verrijking. Mijn doel is zo klein en licht mogelijk te bouwen en niet te duur(shit deze hobby kost veel zeg…). Verder moet het meer een cruiser zijn dan een racer zodat ook de tv de jaarwisseling nog haalt :).

De grootste uitdaging is een frame zien te vinden. Ik wil een frame van sub 110 met een rechthoekig figuur en niet rond want dat vind ik mooier en maakt dingen ontwijken makkelijker. Ik heb 1 frame van micro-motor-warehouse gevonden die in de buurt komt van mijn wensen. Echter vragen ze er 50 dollar voor en moet het uit America komen en dat vind ik toch een beetje prijzig(heb je überhaupt Carbon fibre nodig met z’n laag totaal gewicht en lage snelheid?) Ik heb 1 ander gevonden die veel te dunnen armen had en extreem lelijk( ja, ook belangrijk) dus die valt af.

Vervolgens ben ik op zoek gegaan naar 3D print modellen. Hier kreeg ik meer resultaat maar nog geen concrete oplossing. Ik vond het model van Puppetx veel belovend maar niet compleet. Ik mis een voornamelijk een dak om alles mooi te beschermen en zit me stiekem toch af te vragen of het niet kleiner kan:).

Om dan eindelijk tot een vraag te komen, wat denken jullie?
Welk materiaal is het beste voor een frame? Of kan ik beter de 50 dollar lappen voor carbon fibre?
Is er ergens nog een optie die ik niet heb ontdekt?
Als ik besluit om zelf een design te gaan maken moet ik aan meer dan een dak denken ten opzichte van Puppetx design?
Wat vinden jullie van de rest van de gekozen onderdelen? zit daar nog verbetering in?

Frame:

Motors: Hubsan x4(heb ik nog liggen) of in de toekomst Cl-0820-15 - 8.5x20mm coreless motor €6.30 Euro
FC : Multiflite nano-B-FC ~60 Euro
vTX: MultiFlite NANO-B-58TX 20mw Video Transmitter ~38 euro
Camera: 600TVL 1/4 1.8mm CMOS FPV 170 Degree Wide Angle Lens Camera 7.50 Euro
Rx: Frsky mirco receiver (Ik heb een Taranis) 10 Euro

Ik ben erg benieuwd wat de meer ervaren personen dan ik hier over te zeggen en alvast bedankt voor elk commentaar :slight_smile:

Leuk project :slight_smile: maar denk inderdaad dat hexa’s wat schaars zijn in dat formaat.

je kan eventueel een " normale bouwen" en dan kijken naar budget frames :

Of idd 3D prints :

Maar ik wil een hex :slight_smile:

Ik ben me gaan inlezen in 3d printing en ik denk dat daar een heel leuk frame te maken is. Ik zit nu dus ook al een aantal dagen te kouwen op hoe ik het zal gaan ontwerpen :geek:. Ook prijs lijkt zeer mee te vallen dus is ruimte voor meerdere pogingen voor het duur wordt…

Dat kan ook :slight_smile:

Deze zijn ook wel leuk :

http://www.sos-x.co.uk/store/p15/Dragonfly_Micro_Hex.html

http://store.multiflite.co.uk/index.php?route=product/product&path=65_72&product_id=57

ja die van multiflite vind ik erg mooi maar duur. Ik vind de rechthoekige vorm mooier dan rond. Lijkt me ook makkelijker meubels ontwijken daar mee :crazy:. Iets langer maar minder breed.

Die Dragonfly is ook zeker een goede optie. Die had ik zelf nog niet weten te vinden

Er zijn een aantal mensen hier op het forum die een cnc machine hebben staan en frames uit kunnen snijden. Kan je zelf een frame ontwerpen, materiaal uitzoeken en laten snijden :wink:

Plaats eens een oproep in het te koop/gevraagd hoekje?