Indoor FPV-Racing @ The Drone Xpo

Beste FPV-racers,

Zoals ik eerder in dit forum al had aangegeven zijn wij bezig met het organiseren van een indoor drone event.
Dit indoor racing event zal onderdeel zijn van “The Drone Xpo”.

The Drone Xpo wordt één van de grootste drone expo’s van Europa en zal plaats vinden op 12 & 13 september 2015.

Wij hebben hiervoor een indoor ruimte beschikbaar van 25 x 60 m in een oude militaire hangaar op Vliegveld Twenthe.
We zijn nog bezig met o.a. ImmersionRC om sponsor van dit evenement te worden.

We willen dan ook de eerste Nederlandse competitie opzetten.

Mochten jullie interesse hebben dan hoor ik het graag en eventuele suggesties voor de invulling zijn uiteraard welkom :).

Meer info volgt nog…

Wel kunnen jullie http://www.facebook.com/thedronexpo bijhouden voor de invulling van het evenement.

Lijkt mij zeer interessant, en heel erg gaaf om mee te helpen of mee te racen! Iedergeval geliked op Facebook :slight_smile:

Cool, jammer dat t zover weg is.

inderdaad cool, en gelukkig dat het in de buurt is :smiley:

Gelukkig in de buurt, hahaha, dus ben erbij ;D

Allereerst excuses voor de late reactie! :frowning:

We zijn enorm druk geweest met de organisatie van het evenement, maar het gaat de goede kant op!

ImmersionRC is daarnaast erg enthousiast hierover en zal binnenkort wat testen gaan doen in de FPV-Racing area.
Daarnaast zijn we nog bezig met een soort tracking systeem wat het mogelijk maakt om de FPV-Racers te volgen gedurende de race. Op basis hiervan worden ook ronde tijden en dergelijke geregistreerd! Ook dit zal een primeur in de wereld zijn (a).

Maar leuk om te zien dat er veel enthousiasme is over het evenement!
We gaan nog even nadenken over de invulling van het evenement, maar suggesties zijn wederom van harte welkom!

We hebben de website nu online met wat basisinformatie over het evenement zelf, maar nog niet over het FPV-Racing. Deze informatie komt binnenkort online. www.thedronexpo.com

Het begint al gestalte te krijgen, top!

Is er ook een beperking aan bezoekers?

Slechts 1,5 uur rijden! Stuk dichterbij dan de race afgelopen weekend in Bexbach. Leerpunt van die race welke voor The Drone Xpo ook handig is: Zorg ervoor dat iedereen hetzelfde vTX systeem gebruikt (bij voorkeur ImmersionRC, meest gebruikt) want een goedkope boscam vTX kan al direct 3 ImmersionRC kanalen onbruikbaar maken. Grote uitdaging is dan ook ervoor te zorgen dat er niet per ongeluk (of expres) vTX-en aangezet worden waardoor het beeld van racers wegvalt.

Ik weet ook niet met wie jullie al contact hebben voor het hele FPV gebeuren, maar misschien is het handig/verstandig om eens contact op te nemen met Multirotorparts… Die hebben ervaring en top piloten.

Is er al nieuws over dat nieuwe systeem van ImmersionRC? Raceband meen ik? Daarmee zou je met veel meer tegelijk moeten kunnen vliegen begreep ik. Zou ideaal zijn bij zijn bij zo’n expo.

Ja, daar zou je 7-8 piloten tegelijk mee in de lucht moeten kunnen hebben. Met normale ImmersionRC zenders is dat ~4 als je er zeker van wil zijn dat je geen storing hebt. Met 4 quads op een wat krapper circuit is er overigens al heel veel tegelijk te zien en zijn mid-air botsingen al zeer zeker mogelijk (heb er in Bexbach zelf een meegemaakt).

Ben jij mee naar Bexbach geweest Jaime? Wist ik niet joh, gaaf!

Jep! Hans Heyudude en Nick Llama hebben met mij meegereden. Was een tof weekend met veel grote namen uit de FPV, veel tijd doorgebracht met team MRP. De organisator (Rolf Venz) heeft aangegeven dat hij de volgende keer alleen nog ImmersionRC vTX’s wil hebben bij een evenement om het hele gedoe met video wat makkelijker te maken.

+LIKE

Ik ga waarschijnlijk Freakert lijk me wel leuk zo,n dag :slight_smile: