Impulse RC Alien RR5

Pas geleden Alien RR5 frame kit besteld, pakket is verzonden en is bij USPS “in handen”,
ben benieuwd… komt eigenlijk allemaal omdat ik de Kiss FC en ESC al uit Duitsland heb, dacht deze eerst op een ZMR250 te zetten.
Ik laat nog van mij horen…
trouwens… bij Flyduino kun je ook via IBAN betalen, en dan gaat alles verder lekker snel, ben benieuwd hoe snel het frame kitje bij mij is uit de US.

Ik ben heel erg benieuwd. Wil later ook nog eens een alien bouwen met Kiss.

~ YouTube =DroneD ~

Ik ga er in Juli mee beginnen of misschien al eind deze maand, Rotor Riot heeft er een mooie build video van op Youtube,
en ik moet ook nog de IniMini (4") doen, maar wil dus de Alien wat zwaarder kunnen beladen (GoPro4)
Om te beginnen heb ik al de Oranje Runcam2.

Oke dat is nog even wachten dus! Ik ben erg benieuwd. Ik houd het zeker in de gaten.

Groetjes,
Dennis. :thumbup:

Spannend ! m’n Alien is al in een andere staat…

Arrived at USPS Facility CHICAGO, IL 60666 June 20, 2016 10:07 am
Arrived at Facility ISC CHICAGO IL (USPS) June 20, 2016 10:07 am
Shipment Picked Up CANTON, OH 44711 June 17, 2016 6:38 pm
Pre-Shipment Info Sent to USPS June 17, 2016

Nice !

~ YouTube =DroneD ~

Nu wordt het wel heel spannend ! Pakketje is in Nederland !
Maar kreeg wel een mailtje tijdje terug dat er een verkeerde topplate in kan zitten, ik hoop t niet iig…

Shipment Activity Location Date & Time
Processed Through Facility NETHERLANDS June 27, 2016 9:17 am
Arrived Chicago, UNITED STA June 22, 2016 11:07 am
Processed Through Facility ISC CHICAGO IL (USPS) June 21, 2016 11:47 am
Arrived at USPS Facility CHICAGO, IL 60666 June 20, 2016 10:07 am
Arrived at Facility ISC CHICAGO IL (USPS) June 20, 2016 10:07 am
Shipment Picked Up CANTON, OH 44711 June 17, 2016 6:38 pm
Pre-Shipment Info Sent to USPS June 17, 2016

Waarschijnlijk krijg je ook 2 topplate’s. Eentje waar strap door kan en een waar dat niet kan.

Dat zou helemaal mooi zijn :slight_smile: wat ik van het berichtje begreep, is de juiste top plate een met een uitsparing voor de FPV camera lens,
de andere (foute) van ImpulseRC heeft dat niet, Rotor Riot geeft de RR5" versie uit.

Oeh spannend ! Je hebt het frame gewoon bij impulserc besteld ?

~ YouTube =DroneD ~

Nee, sterker nog… Bij Rotor Riot ! het top team !

Okee… heb Rotor Riot pakketje aan de deur gezien… moest wel 37 euro bij voor inklaring, oeps, geen contant, geld
in huis… Pinnen is niet mogelijk, Dus dan maar morgen bij postkantoor ff regelen, en ophalen.
Een T-shirt en patch die ik een dag eerder voor deze bestelling had besteld, zijn nog onderweg vanaf O’Hare Chicago.

Hoe duur was het pakketje dan ? Vanaf 150 euro heb je invoerrechten ?

~ YouTube =DroneD ~

Okay, alle feiten op een rijtje:
Alien RR5" = $129
Shipping= $21,38
Totaal = $150,38
Betaald via creditcard = €135,56
Postnl zegt dan tegen mij:
Voor de zending is: €37,02 verschuldigd.
[edit] Op de Postnl factuur (Afdeling in en uitklaring) zie ik nu ook het volgende: een Douanewaarde van 114,37 euro.
De Omschrijving: "Cameras CCD/CCTV, compacte televisie cameras voogesloten? tv circuit, andere, …kortom, FPV :slight_smile: !
Dat is het zo’n beetje, die 150 grens is volgens mij alleen voor China, ik zal eens kijken voor hoeveel ik in China heb besteld, heb daar ook best veel online gekocht, maar daar heb je vaak meerdere “sellers” in één bestelling en komt dat in delen via de post, en blijven de bedragen laag door de deling.
Btw. Ik zag nu pas dat dit pakketje ook nog een tussen landing had in Istanbul op 24 juni…

In theorie:
Vanaf 22 euro heb je btw (21%)
Daar boven op komen de administratiekosten van het postorderbedrijf (ong 15eu)

Boven de 150eu heb je te maken met invoerrechten, dit verschilt per product categorie en hier word ook btw over berekend.

Wat ik wil doen: heb Cobra 2204 2300kv liggen, tri blade en two blade props, Kiss FC, Kiss esc’s 24A race edition en 1400/1600 mA S3 lipo’s.
Heb over een tijd verschillende fpv camera’s gekocht, maar later pas HAD CCD Sony… :frowning: en ook Runcam2 (oranje) voor opname, heb ook veel 4" inch props omdat ik eerst de IniMini wou doen, maar deze ga ik ook nog eens doen… Met 1806 Dys motoren en littlebee esc’s en Naze32 rev5.
Beide, IniMini en Alien hebben een goeie camera mount in het frame… En houden beide rekening met de tilt van de camera in de top plate, de orginele top plate van ImpulseRC heeft dit niet.

Dan kan ik dus ook nog eens customs verwachten… Ik zal dit dan ook nog hier vermelden, is misschien wel informatief voor anderen die er over denken zo iets te bestellen, ik heb op een gegeven moment de knoop doorgehakt, en gedacht : Doen !
Dat moet soms :slight_smile:

Als je pakket via DHL, UPS of PostNL gaat, dan ga er maar vanuit dat alles volgens de regeltjes gaat…

Dhl volgens de regeltjes?
Moest laatst nog 80 euro lappen voor een pakketje waarvan de inhoud nog geen 50 euro waard was. Doos met bescherming was open gemaakt en vervolgens was het hele zwikje in een dhl gelabelde zak gegooit… Ik was er op z’n zachts gezegd niet blij mee aangezien het al een RMA was.

UPS, TNT en postnl kijken meestal naar de waarde dir op het pakket staat en berekenen van daar uit.

Ik doelde in ieder geval op de invoer kosten. Daar kom je via die bedrijven vaak niet onderuit.
Maar dat is wel balen zeg! Vrij schandalig…