ImmersionRC VTx houder

Ik ben opzoek naar een 3d printbare houder voor de ImmersioNRC VTx.
Deze moet vooral de antenne aansluiting beschermen. Dit is het deel dat de zwaarsteklappen krijgt tgv de antenne die daar aan zit.

Deze lijkt me een zeer fraaie. Sluit de antenne aansluiting mooi op en aan getroken met een ty-rap.

Wie heeft er ervaring met zo’n behuizing?

Die kwam ik ook tegen afgelopen weekend. Was ook aan het zoeken gegaan na de ervaringen vanuit Soesterberg.
Dit is de enige fatsoenlijke die ik tegen kwam inderdaad. Ik ga er even vanuit dat je hem ook zonder 90graden adapter kunt gebruiken.

Ik heb de antenne nu aan de achterste standoff vast gezet met twee tie-wraps, kruislings aangebracht.
Volgens mij moet dit al wel voldoende zijn. Maar een goeie 3D case zou niet verkeerd zijn.

[member=194]Royce[/member] Ik ga er vanuit dat het inderdaad ook zonder elleboog connector kan.
Ik heb net [member=1]Björn[/member] gevraagd er een te printen. Kunnen we eens zien of het in het echt ook een goede oplossing is.
Als het bevalt ga ik kijken of ze om de uitleen VTx en kunnen.

Enige nadeel als je 'm zelf wilt gebruiken is dat je niet bij de dipswitches kunt komen. Voor Formula FPV daardoor juist wel weer heel handig natuurlijk.

[member=1]Björn[/member] Er schijn een uitsparing in te zitten voor de dipswitches maar idd voor ons wel weer handig als het niet kan.

Ik zie niets op de afbeeldingen aan uitsparing, maar we zullen zien als ik 'm geprint heb :slight_smile:

Ik heb gelukkig ook nog een Dremmel staan :slight_smile:

heb je een mooi set zitten er geen houders bij , :thumbdown:

Hier de VTx houder 9 gram (met dank aan Björn 3D printing service)

Door de witte ty rap is hij net te breed om tussen de paaltjes te schuiven. Lukt wel door hem te draaien.
Het levert zeker een versteviging op van de antenne connector.

Voor wedstrijden waar steeds gewisseld moet worden zou hij met klittenband vast gezet kunnen worden, eventueel samen met de battery.

In plaats van die tie-wrap, zou je ook tape kunnen gebruiken.

[member=194]Royce[/member] kan maar het ontwerp was voor een tyrap. Dus dat eerst maar eens geprobeerd voordat we de ductape weer tevoorschijn halen 8)
Ben er wel tevreden over overigens.

Ik laat nu exact dezelfde printen om te kijken hoe hij past. Daarna ga ik het ontwerp aanpassen zodat hij ook met een 25mW gebruikt kan worden.

Maar als je hem tussen de batterij gaat vast zetten lijkt mij een behuizing toch ook niet echt nodig ?

Persoonlijk vind ik het al een zeer grote (robuuste) Vtx , dus met een behuizing wordt dat alleen nog maar erger.

En nu helemaal om dat er steeds meer 180mm frames komen lijkt mij dat alleen maar minder handig.

De enige reden voor mij om die behuizing te maken is de SMA aansluiting op de 25mW zender.
De antenne moet rechtstreeks op de VTX bij 25mW, anders ben je zo weer 10mW kwijt.
En die SMA aansluitingen staan er nu net bekend om dat ze snel breken.

Ik geef graag geld uit aan deze hobby, maar het moet wel leuk blijven!

[member=194]Royce[/member] de afmeting van de 25 en de 600 zijn identiek. Daar hoef je dus niet veel aan aan te passen :lol:

[member=178]StefanB[/member] Doel van de behuizing is hoofdzakelijk het beschermen van de antenne aansluitng. Dit is het zwakke punt. De connector zit met verschillende punten vast gesoldeerd en je trekt dus de soldeer pads eraf met de connector bij een verkeerde crash.
Daarom wordt het gebruik van pigtails aangeraden want dan komt er nooit kracht op de antenne aansluiting te staan.

Voor een 180 gaat het idd waarschijnlijk niet werken. Daar gebruikt bijna iedereen kleinere VTx 'en voor.

De SMA plug van de 25mW zit in het midden. Die van de 600mW aan de zijkant. Toch nog wat aanpassing nodig dus helaas.

[member=194]Royce[/member] Je hebt gelijk. Helemaal vergeten :silent:

Als je er een voor de 25mw versie laat printen dan wil ik er ook wel graag een. :thumbup:

ff een drupje epoxy op de antenne connector doet ook al wonderen!:stuck_out_tongue:

Kun jij er niet eentje uit carbon frezen? ;D