ImmersionRC DUO5800v4.1 + 25mW vTx (parking)

Kreeg best veel emails over de 25mw vTx van ImmersionRC en de beeld Qualiteit in Parkings
heb en korte video ervan gemaakt
vind de Qualiteit RaceWaardig … ik vlieg zelfs achter een betonnen kolos met ijzeren trappen (nood uitgang)
waarbij de quad buiten zicht is van de Piloot
heb een stukje Origineel geluid van de mic toegevoegd omdat ik zelf met Oordopjes vliegt
vindt het veel makkelijker met races omdat je niet wordt afgeleid door Geluiden om je heen
zoals Pratende zenders (Taranis) voorbij vliegende quads en scheldende Piloten die crashen ;D

als je dit systeem gebruikt met 8 Quads moet je wel ong. 5 meter vd race track zitten
en voor het allerbeste Resultaat dat je Linkse en Rechtse Clovers gebruikt (om en om)
Channel 1…3…5…7 Rechts draaiend Clover
Channel 2…4…6…8 Links draaiend Clover

ImmersionRC DUO5800v4.1 Race Edition: https://www.multirotorparts.com/electronics/video-tx-and-rx/duo5800-v4-1-5-8ghz-a-v-receiver-race-edition.html
ImmersionRC Mini PATCH Antenna (LHCP): https://www.multirotorparts.com/electronics/video-tx-and-rx/5-8ghz-spironet-mini-patch-antenna-lhcp.html
ImmersionRC vTx 25mw Raceband: https://www.multirotorparts.com/electronics/video-tx-and-rx/25mw-5-8ghz-a-v-raceband-transmitter.html
ImmersionRC SpiroNET Antenna (LHCP) https://www.multirotorparts.com/electronics/video-tx-and-rx/immersionrc-5-8ghz-lhcp-spironet-antenna-v2-sma.html

Beelden zien er inderdaad goed genoeg uit om te racen. Heb slechter gehad en gezien.

Volgende keer ook eens 25mW testen in onze nieuwe garage.
Gister met 600mW in ieder geval weinig last van storing :wink:
Wel weer last van kanalen die elkaar overlappen. Dat blijft soms toch een gedoe, ook met Immersion.

Helaas is het een flinke investering om met zo’n setup te vliegen.
Veel hobbyisten vinden het al te veel om een ‘dure’ ImmersionRC VTX aan te schaffen.

ja 600mw is natuurlijk goed beeld … maar voor een Race niet te doen (samen met 4 tot 8 Piloten)

ImmersionRC 25mw kost 10 tot 15 euro meer als die chinese Namaak (die erg onbetrouwbaar is)
het is niet alleen de Prijs die verschilt maar ook de verschillende filters die gebruikt worden
je kan makkelijk met 8 piloten samen vliegen en geen overlapping van Channels etc
kan nu beetje uit ervaring spreken omdat ik meerdere Races in europa heb gevlogen en heb altijd met super beeld gevlogen

volgend jaar start de E.R.S.A kampioenschappen (European Championships onder FAI)
en dan zullen deze spullen gratis worden aangeleverd aan de piloten op de desbetreffende Races
(ImmersionRC vTx en DUO Ground-station)
net zoals de Timetrack system van Andreas Neubauer … iedere deelnemer krijgt een Transponder
en die Punten en Tijden worden bijgehouden (op de Website die er aan komt volgend jaar Januari)

zo kunnen de Beste Piloten op het einde van 2016 tegen elkaar strijden
ik dacht dat de Finale in Frankrijk wordt gehouden overigens

Zelf tot nu toe ook alleen maar goede ervaring met 25mW ImmersionRC in een garage.
En dat zonder Diversity Receiver zelfs.

Zo te horen gaat 2016 een mooi FPV jaartje worden!

Waar ik altijd van baal ik dat ik mijn spullen op orde heb (gewoon een 25mW zender van ImmersionRC). Maar zodra ik in groepen vlieg is er altijd minimaal wel 1 iemand die met bagger spul werkt. Daar heeft dus iedereen last van.

Ik vind dat je uit sociaal oogpunt alleen al gewoon een goede zender moet kopen. Doe het dus niet voor jezelf, maar doe het voor een ander.

goed Punt Jaapp :thumbup:

wij vliegen in onze groep allemaal met 25mw van IRC … nooit problemen
als je maar zorgt dat je je lipo 10mtr verder insteekt en uittrekt (we hebben een aangewezen landings plek daarvoor)

en als je crasht laten liggen totdat iedereen klaar is met vliegen en niet zo maar over het Track rennen met ingestoken lipo

Daar zijn we bij ons in de groep (waar Jaap ook in zit) steeds meer naartoe aan het werken. En het lijkt zijn vruchten af te werpen.
Het is nog steeds de beste oplossing om met veel mensen te vliegen op dit moment volgens mij.
En weg met dat Chinese spul inderdaad. Het is gewoon niet betrouwbaar. Soms werkt het, soms niet. Geen peil op te trekken.

Oh ja… Jaap for president! :clap:

EDIT:
En inderdaad je quad laten liggen bij een crash… TENZIJ DE LIPO BEGINT TE BRANDEN!
Schrok me kapot gister. Even een stres momentje :wink:

Zo’n landingsplek vind ik een goed idee. Niet over de track rennen is een goede, maar niet zozeer vanwege de storing(ik ga er namelijk vanuit dat de lipo meteen los wordt getrokkken en men hem geactiveerd niet meeneemt terug naar zijn stoel) maar eerder vanwege de veiligheid. Als je met z’n 2-en vliegt kun je de andere quad nog redelijk in de gaten houden. Met z’n 3-en dat moet je al 2 quads in te gaten houden en dat wordt lastig. Wanneer je met 4 man vliegt moet je gewoon blijven zitten na een crash. Je kan echt niet 3 quads ontwijken.

Daarnaast schrik je je kapot als je in eens iemand in beeld ziet met die snelheid, ook al is het net buiten het parcours.

We gaan nu redelijk offtopic, dus dit is het laatste bericht wat ik er nog aan wil wijden: Als je de track op gaat moet je het altijd even laten weten aan de mede racers. En je gaat op eigen verantwoordelijkheid.

Wij hebben als we met raceband vliegen zelfs met 600mw en 8man geen last van elkaar.
Enige wat belangrijk is dat de piloten niet te dicht naast de baan zitten.

Midden van de baan of ver aan de zijkanten is prima!

Er moet niemand te dicht naast de pits vliegen ten alle tijden.

Vliegt dan ook iedereen met ImmersionRC?

yip … alleen ImmersionRc bij ons
je kan niet met andere merken samen vliegen

drone Nationals Germany v1 stoorde de boscam etc ons zo erg dat er een aparte groep werd gemaakt
en die konden niet eens samen vliegen ivm grote storingev

Drone nationals Germany v2 was dus ook alleen nog maar immersionRC
gewoon top … allemaaal goed beeld

alles werd aangeleverd door immersionRC zelf (ook de kabels voor te solderen etc)

Zo hoort het ook. Niks geen gedonder. Wordt alleen wel tijd dat irc komt met een module dat je kan kiezen. 25mw 200mw en 600mw. Op 1 vtx

Mag je op een race dan ook met een VTX meedoen die naast 25 ook 600mw kan doen?

[member=250]jaimevisser[/member]
op de ERSA (European Rotor Sport Association) Races in Europa volgend jaar wordt alleen met IRC 25mw gevlogen
iedere piloot krijgt dan een vTx (en clover) aan geleverd (zelfs de piloten die het al in bezit hebben)
om gewoon problemen te verkomen en de races op tijd telaten verlopen … want met 65 piloten aan de start wil je geen oponthoud etc

op de vtx staat dan gewoon een nummer 1.2.3.4.5.6.7 en 8
dan hoef je alleen nog maar bij de goede Ground-station tegaan zitten

alles is van tevoren getest ivm Mw output
channel 1.3.5.7 krijgt dan rechter clovers en channel 2.4.6.8 Linker clovers

heb 2 Races gehad (Frankrijk en Duitsland) waarbij ze zo tewerk gingen
en dat was gewoon Top … zo kan ook niemand ff zijn vTx aan sluiten als andere Racen

als Heat 1 aan de gang is … dan gaan de piloten van Heat 2 hun vtx nbouwen (dubbele vtx’en) op een aan gewezen locatie
en als Heat 1 afgelopen is dan start Heat 2 en kunnen de piloten van Heat 3 gaan inbouwen (enzo verder)

met 8 Racers tegelijk in 1 Heat schiet dat best op … je bent zo door +/-60 piloten heen

[member=142]MetallDanny[/member], klinkt foolproof. Kan me alleen wel voorstellen dat als je gewoon met wat vrienden gaat racen of een kleine race organiseert je zelf een 25mw meeneemt. Dat alle VTX-en van te voren getest moeten worden hebben we in Uden ondervonden. Een 600mw deed 1400mw (op een breed spectrum) en een andere VTX kwam nauwelijks iets uit.

Brainfart: Zou het voor kleinere races te doen zijn om racers zelf VTXen (alleen ImmersionRC 25) mee te laten nemen en die dan van te voren te testen met een RF tester van ImmersionRC? Heb gelezen dat die RF tester ook werkt met een set antennes ertussen, je zou dan kunnen testen of een quad niet al te gek doet qua mw (en op het juiste kanaal zit) door de tester vlakbij te houden. Dit zou redelijk snel gedaan moeten kunnen worden zonder dat je allerlei andere apparatuur moet aanschaffen.