Ik zal mijzelf ook even voorstelen.

Hoi allemaal,

Ik ben Bas Lammers, 33 jaar en woon in Oss. Ik ben een maand of 3.5 geleden begonnen in deze hobby voor de grap door een Eachine H8 te kopen. Dit kleine apparaatje is mij zo goed bevallen dat na 2 weken spelen toch maar eens ben gaan kijken voor iets groter. Vervolgens heb ik de Runner 250 gekocht, en heb er veel plezier mee. Maar op een of andere manier zit er een stemmetje in mijn hoofd die zegt,… bouw er zelf een,… bouw er zelf een,… :smiley:
Runner 250 is een leuk apparaat maar is het net niet, voelt te goedkoop aan mbt sterkte. En ik kan wel wat sterkte gebruiken, met de runner 250 durf ik geen roll of flips te maken, dus ja ik heb dat nog nooit gedaan. En dat lijkt mij nou net het leukste,… lekker freestylen. Verder wel een gaaf apparaat.
Ik heb me helemaal gek gelezen en filmpjes gekeken op verschillende sites en er is zo veel informatie dat ik mezelf maar gewoon in het diepe gooi en er voor ga. Op dit moment schreeuwt het stemmetje al, ik heb alles al besteld en zit ik nu in de brievenbus te wachten.
Verder heb ik geen ervaring met elektrotechniek, maar das geen probleem toch,… Ik ben wel redelijk handig en technisch ingesteld. Er bestaan immers geen domme vragen zeggen ze, maar je kunt ze van mij wel verwachten.
Heb al 2 keer een motor vervangen (solderen) op de H8, dus dat solderen zit ook wel snor :wink: . Ik kan niet anders zeggen dat ik er heel veel zijn in heb.
Dit is het lijstje wat ik heb besteld:

• Emax Nighthawk 250 Full carbon frame
  • Naze 32 Flip32 Dof 10 Flight controller
  • Powerboard
  • Emax 12a BLheli
  • Emax MT2204 2300kv Motor
  • Devo RX-701 (vlieg met de Devo van mijn runner 250)
  • Ledjes, kabeltjes,krimp dingen en stekkertjes en andere knutsel spullen.
    Het FPV gedeelte ga ik volgende maand bestellen (van sinterklaas vragen), eerst even dit in elkaar zetten. En moet me daar nog verder in verdiepen. Zat te denken aan een 600VTL Sony Super HAD en TS832 Boscam 5.8ghz 600MW (ik vlieg met een boscam monitor).
    Zal netjes een bouwverslag posten bij bouwverslagen.

Zo dit is wel weer genoeg,… ben niet zo goed in het kort houden zoals jullie zien :crazy:.

Hey Bas! Goed dat je je hier ook even aangemeld hebt. Altijd handig als je gaat bouwen voor wat tips etc.
Je zit ook al in onze Oss afspreek app dus binnenkort maar eens wat afspreken.

Het enige waar je waarschijnlijk spijt van gaat krijgen is de Boscam…
Tot nog toe zijn de ervaringen minder op gebied van samen vliegen met ImmersionRC.
Als je daar dus veilig in wilt zitten, ga voor ImmersionRC. Anders kan het ‘samen’ vliegen nog wel eens lastig worden.
Als de ontvanger met de frequenties van een Immersion om kan gaan, geen probleem.

En voor de FPV cam. De PZ0420M is echt top! Bij RunCam te bestellen. Vliegen er bij ons ook een aantal mee.
Anders de Sony HS1177 van Multirotorparts.

Hey Bas!

:o :wtf:

Tja… dat is de enige fatsoenlijke oplossing naast de PZ0420M volgens mij.
Beeld etc. is prima, alleen alles er omheen niet :wink:

[member=552]BwtLammers[/member] Pas wel op met videozenders die niet op de F of R band zitten. Als je wil gaan racen is een zender op F, R of eventueel E verplichtte kost. Verder vliegt bijna iedereen op 600mw. Op 200mw zal je signaal door andere racers weggedrukt kunnen worden. Beter nu investeren in een goede zender en eventueel een nieuwe ontvanger dan straks alles opnieuw moeten kopen ;).

Okok maar kan ik wel gewoon mijn monitor blijven gebruiken? Of een erxterne ontvanger aanknopen. Daar zit alleen geen R band op. Dus als ik de 600mw immersionRc neem en de PZ0420M ben ik helemaal het mannetje. Buiten het feit ik geen goggle heb.

[member=552]BwtLammers[/member] Ontvanger met in ieder geval F en R is wel zo makkelijk. Lumenier heeft nu ook vtx-en die F, E, A, R doen. Erg handig als je meerdere banden ter beschikking hebt aan de kant van de zender en de ontvanger.

De boscam LCD heeft A,B,C,D. Maar D frequenties komen overeen met de immersion frequenties. Dus kan het zijn dat de D (8stuks) van boscam hetzelfde is als die van immersion (stuks)? Moet alleen wel FF goeie antennes aanschaffen.

Welkom Bas! :thumbup:

Hoi Bas, ook welkom hier

Welkom Bas! Alvast veel plezier met de bouw en het racen natuurlijk :smiley: