Ik heb een CNC tot beschikking!

Voor de mensen die zelf een frame willen ontwerpen en maken! Ik heb een CNC machine thuis staan met een frees oppervlakte van 75 x 75 cm. Zo kun je je frames uit carbon of G10 maken! Voor een kleine vergoeding kan ik je frame uitfrezen!

Hieronder een voorbeeld:

Gave quad; ga ik eens over nadenken, wat mij nou een mooi design lijkt…

Dank je! benieuwd!!

Ik heb misschien een uitdaging voor je… 10 degree motor mounts!

Ik wil ze niet 3D geprint hebben, G10 is dan de eerst volgende goede keuze volgens mij.

Kun je daar wat mee? MRP heeft ze al heel lang niet meer op voorraad helaas.

ik denk dat dit wel moet lukken! Ik zal ff een en ander voor je uitzoeken. ik laat dit weten!

Hoe zit het met materiaal, moet ik het zelf aanleveren of heb je een all-in prijs?

Laat maar horen Raymon, met die tilted motor mounts, ben benieuwd!

Royce, Ik heb ff bedacht hoe ik dit zou moeten doen, het is wel bewerkelijk, maar het is zeker te doen! Ik heb daar dan 4 mm dik G10 voor nodig. Ik heb dat zelf niet liggen. Het materiaal is best moeilijk te vinden, dit is het enigste wat ik gevonden heb: http://www.ebay.nl/itm/GFK-Platte-schwarz-G10-FR4-1mm-1-5mm-2mm-3mm-4mm-5mm-6mm-verschiedene-Abmase-/171702583619?var=&hash=item27fa458143

Als jij iets anders (goedkoper) kan vinden, hoor ik het graag!

Herman:
Ik heb materiaal niet zelf op vooraad liggen. Maar voor carbon weet ik wel een goed adresje! Ik heb geen all in prijs. De prijs ligt er een beetje aan de tijd dat ik er feitelijk mee bezig ben en eventuele slijtage aan routerbits etc. (maar ik vraag niet veel hoor).
Heb je iets in gedachten wat je gemaakt wil hebben?

Ik ben totaal niet thuis in dit soort materialen. En dus ook niet waar ik ze moet halen.
De vraag is eerder hoeveel van die mounts je uit één plaat van 500x300 kunt halen.
De mounts zijn ca. 20x20mm. Zonder snijverlies zou je er dan volgens mij 15x25=375 uit moeten kunnen halen.
Hou het dan op 200. Dan kun je er 25 setjes van 8 mounts uit halen. Of reken ik nu helemaal verkeerd?

Ik weet alleen niet hoe jouw ‘plannetje’ in elkaar zit voor het snijden. Vraag me af hoe je die 10 graden hoek gaat maken.
En je hebt natuurlijk een ‘bestand’ nodig met het ontwerp?

Ik ben 4 armpjes nodig uit 3 mm carbon. Ik heb een dxf file van de armpjes. Armpjes zijn voor een Blackout mini H 5".

Royce,
Ik heb niet uitgerekend hoeveel mount je er van kan maken, maar het zijn er behoorlijk veel ja. Een design kan ik zo maken in sketchup. ze gebruiken 16mm tussen de schroeven. ik zo’n mount dan eerst uitfrezen, vervolgens zet ik de mount op een helling van 10 graden en frees zo de hoek erin. het is prima te doen, maar is wel bewerkelijk.

Motor mount \

ik lees net dat hij ze niet geprint wilt hebben :slight_smile:
Waarom ?

herman,
Dit super makkelijk te maken! vooral als je de dxf al hebt. hoe wil je dat doen met materiaal? zal ik een plaat bestellen of wil je zelf een plaat bestellen.
Deze carbon heb ik in het verleden welleens gehad. http://www.ebay.nl/itm/200-300-3mm-With-100-Real-Carbon-Fiber-plate-panel-sheet-3K-plain-weave-I5-/181824348367?hash=item2a559360cf
Maar dit laat ik jou over. Stuur me anders een email dat praat makkelijk: kroezeraymon@hotmail.com

Wat bedoel je dan met bewerkelijk? Geen zuivere 10 graden? Of zijn de mounts dan onderling niet exact hetzelfde?

Ik bedoel daarmee dat ik een helling moet maken van 10graden en dat ik de mounts dan 2 keer op de machine moet hebben. Het is prima te doen hoor!

Kun je niet eerst heling maken dan gaatjes en dan rond uitsnijden ?

ja, dat was ik mij net ook aan het bedenken.haha. het is vroeg he

Dus je kan van een file die voor d3 printen is bestemd ook gebruiken om dat te frezen ?

nee. ik heb een dxf of svg bestand nodig. eigenlijk een schematische tekening van je ontwerp!