ik, 250 size quad, zoek 4 mooie motoren om de wereld mee te verkennen

Frame en ESC’s zijn besteld, nu het volgende onderdeel, de motoren, en damn wat zijn er een hoop. Zelf met zoeken op t forum en online wordt ik niet veel wijzer.

Ik zoek dus 4 motoren voor mijn 250 size quad met 5" armen, wat ik wel heb uitgevonden dat ik iets van rond de 2300kv moet hebben, niet lager dan 2000kv, en hoger dan 2800, geen idee wat voor effect dit heeft.

Mijn wensen

• geen cw/ccw versies, anders moet ik altijd 2 spares hebben
  • 3mm shaft, zodat ie beter tegen een stootje kan
  • niet te duur
  • ik ga 3s vliegen

tja, waar moet je nog meer opletten…

iemand tips?

Reacties tot nu toe

[tr]
[td]Motor[/td]
[td]cw/ccw[/td]
[td]shaft[/td]
[td]prijs[/td]
[/tr]

[tr]
[td]cobra 2204 2300kv[/td]
[td]:thumbup: 1 type shaft [/td]
[td]:thumbup: 3.00 mm [/td]
[td]:thumbdown: € 19,95 [/td]
[/tr]

[tr]
[td]multistar elite 2204 2300kv[/td]
[td]:thumbup: CWx2/CCWx2 prop adapter [/td]
[td]:thumbup: 3mm [/td]
[td]:thumbup: € 12,03 [/td]
[/tr]

[tr]
[td]emax mt1806 2280kv[/td]
[td]:thumbdown: CW/CCW shaft [/td]
[td]:thumbdown: 2mm [/td]
[td]:thumbup: € 12,47 [/td]
[/tr]

Wil je Pro spul … moet je Cobra pakken
heeft me nog nooit in de steek gelaten ivm Powaahh
kan echt tegen een STOOT !!! :twisted:

https://www.multirotorparts.com/motors/cobra/new-cobra-2204-2300kv-multirotor-editie-met-vaste-adapter.html

Cobra’s zijn leuke, lichte en krachtige motortjes maar ze kunnen absoluut niet tegen een stootje, de bell is gewoon super zwak.

De multistar elite 2204 2300kv van hobbyking zijn een leuk goedkoper alternatief die wat beter tegen een stootje kunnen.

lol :lol: :lol:
sorry … maar dat is echt onzin
ik raak wekelijks bomen en betonnen palen … niet eens een deukje man

als je zou zeggen dat er eens een tijd was dat er slechte lijm werdt gebruikt … en dat er een magneet kon verschuiven … zou ik je gelijk geven
maar cobras zijn fuking Hardcore … sta er altijd van tekijken dat ze nog smooth draaien na een dikke impact in de parking !!!

en multistar is zeker niet slecht … maar geen Powaah achter de kiezen

Dank voor de reacties, hier de samenvatting

[tr]
[td]Motor[/td]
[td]cw/ccw[/td]
[td]shaft[/td]
[td]prijs[/td]
[/tr]

[tr]
[td]cobra 2204 2300kv[/td]
[td]:thumbup: 1 type shaft [/td]
[td]:thumbup: 3.00 mm [/td]
[td]:thumbdown: €19,95 [/td]
[/tr]

[tr]
[td]multistar elite 2204 2300kv[/td]
[td]:thumbup: CWx2/CCWx2 prop adapter [/td]
[td]:thumbup: Motor Shaft: 3mm [/td]
[td]:thumbup: € 12,03 [/td]
[/tr]

Ik heb de emax mt1806 2280 KV die gaan ook als een malle :thumbup:

Ben niet kapot van die multistars ;D. Op de meeste quads heb ik cobra’s en nog nooit 1 kapot gevlogen.

Je kan ook eens kijken naar die xnova’s, die schijnen het ook leuk te doen.

Ook nooit problemen met Cobra’s gehad. Maar daar tegenover zijn er jongens bij ons in de groep die er wel weer problemen mee hebben gehad… Vaak een losse magneet inderdaad. Het zegt allemaal niet zoveel. Je hoeft een motor maar net (goed hard) op de verkeerde plek te raken en je kunt schade hebben. Maar dat geld voor alle motoren. Parkeergarages slopen gewoon alles :wink:

Cobra’s, blijven gewoon top motoren, maar er is tegenwoordig ook meer op de markt met kwaliteit.
Die Xnova’s staan ook goed aangeschreven inderdaad, of de Rotorgeeks series.
Die nieuwe Emax motoren hoor ik ook weer goeie berichten over. Uiteindelijk betaal je gewoon wat meer voor kwaliteit.

Ik heb ooit eens een cobra kapot gemaakt. Frontaal op volle snelheid tegen een stalen doelpaal, toen was de bell ingedeukt. De shaft was echter nog perfect recht! Verder echt heerlijke motors alleen nog niets in de 2500+kv range.

Om te leren fpv vliegen voldoen die Multistar 2204 prima. Weet zelfs piloot die al even vliegt (Quadron) die enkel nog deze motoren koopt wegens prijs/kwaliteit. En geloof me, die gaat hard rond met die motortjes. (Zat ook in de finale zaterdag in Rijswijk tegen Dino, Davis, KokkieFPV en nog andere snelle Jongens)
Kijk ook eens naar de Emax motoren (Quadcoptersenzo.nl) die zijn ook volop aan het verbeteren…
Keuze genoeg zou ik zeggen :wink:

Natuurlijk, diegene die z’n filmpjes niet volstampt met cobra powahh, team mrp (nederlandse importeur van cobra) en andere bagger reclame verkoopt onzin…

Ik heb 1,5 jaar lang met alle plezier cobra gevlogen maar ben de laatste tijd wat andere motoren gaan proberen omdat de cobra’s het geweld simpelweg niet aankunnen, de zwakke bell is met het minste of geringste al krom en dan begint het getril weer. En als je dan toe bent aan nieuwe kom je bij MRP dit bekende icoontje weer tegen:

weet niet wat dat er mee te maken heeft … maar ik vlieg alleen wat ‘IK’ het beste vindt
ik wil ido gewoon goede raad geven … dat jij me vol-gestamte video’s niet zo leuk vind is jouw probleem

in 2015 heb ik veel Races gehad en deze motoren hebben mij nooit in de staak gelaten
want als ik 100’derden kilometers van huis ben moet ik gewoon op goed materiaal vertrouwen

enkele Resultaten (met gare cobra’s) :

• Hobbyking/ImmersionRC FPV Weekender Race (France) - #2 place

• BexBach FPV Air Race (Germany) - #1 Place

• UK Drone show (Manchester - UK ) - #2 Place

• C-mine indoor MayhemRace (Genk Belgium) #1 Place

• Drone Nationals (Germany) #3 Place

• FPV Indoor Bodenheim (Germany) #1 place

• dat ze alyd uitverkocht zijn is denk dat iedereen ze wil hebben op zijn Quadje
    (net gekeken voor je … FULL STOCK )

Wat “jij” het beste vind gaat gepaard met sponsor deals en andere commerciële activiteiten voor deze fabrikanten.
Natuurlijk raak jij je sponsor deal kwijt zodra je negatieve dingen zegt over deze parts…

Ik ben helemaal niet gesponsord door een motor fabrikant dus wat heb ik te verliezen als ik kritiek geef op bepaalde producten?
De cobra rotors zijn gewoon veel zwakker dan de rest van de motoren die ik geprobeerd heb (xnova’s, rotorgeeks, emax, multistars).
Bij de eerste goede klap tegen een cobra staat het rotor deel met de magneten al niet meer coaxiaal op de as, dit resulteert al snel in trillingen.

Motoren zoals de multistar 2204 en de emax 2204 zijn hier gewoon veel beter tegen bestand… en ach, als beginner hoef je zeker op 3s niet te treuren over de <10% minder in top end power die de multistars hebben tov. cobra’s.

lol … jij weet meer dan mij
ik zou die 'waan aka ik weet alles over danny ’ zonnebril eens afzetten

http://i1298.photobucket.com/albums/ag59/dannymetall/943030_1380284998850119_1730008198_n_zpseh48tyy2.jpg

Vroeger telde je niet mee zonder cobras.

Nu zijn er zoveel betere dan deze triljoekeks die de magneten er om de haverklap uitspugen.

Niet omdat ik een ‘team-maatje’ ben van Danny; maar hier moet ik nu toch wel even op reageren.

Sorry Dennis, maar jij kent Danny duidelijk niet. Danny test materiaal en zal er altijd zijn eerlijke mening over geven, los van het feit of dit hem al dan niet in discrediet brengt bij de ‘sponsor’. Mooiste voorbeeld daarvan was de immersion Vortex. Die kraakte hij volledig af. En nog mooier : ipv een kwade sponsor hielt de sponsor rekening met de comment van Danny, en zo onstond de vortex Pro.

Cobra zijn ook gewoon bulletproof. Je zal al lelijk moeten doen (of veel pech hebben) om een cobra compleet naar de haaien te vliegen. Hét minpunt van cobra : de prijs en leverbaarheid. En dat is dan ook het enige ‘slechte’ wat je ervan kan zeggen.

Xnova heb ik ook getest; fantastiche motoren ook. Echter veel minder bulletproof dan cobra! Ik ben reeds 3 c-clips verloren door een kleine crash. De reserve c-clipsen die bijgeleverd zijn doen het dan weer wel goed. Doch zitten deze in dezelfde prijsklasse van een cobra.

Kunnen we nu weer on topic komen, de 250 quad zoekt nog steeds 4 mooie, en betaalbare motoren. Mijn doel is niet om een racer te worden, maar wil wel FPV kunnen vliegen

Ik heb nu RCX 2205 2633kv motoren gekocht voor mijn iniMini. Deze vliegt op 4s maar deze zouden het op 3s ook goed moeten doen.
Heb er nog niet veel meegevlogen, maar er zit (zeker op 4s) genoeg purrie in.

Zoals je merkt zijn er veel ervaringen en meningen over motoren…
Kort door de bocht maak je met al deze motoren geen verkeerde keus. Ze hebben allemaal hun voor en nadelen.
Hou gewoon in je achterhoofd dat alles kapot kan, ook de allerbeste motoren. Je hoeft ze maar net verkeerd te raken.
En dat kan al bij een lullige crash zijn. Het ligt er vaak ook aan hoeveel vlieguren er al op zitten. Niets gaat voor eeuwig mee in deze hobby. Alle onderdelen staan onder grote druk en worden flink op de proef gesteld.

De Cobra’s zijn al lang op de markt. Die hebben hun status wel bewezen. De halve FPV wereld vliegt ermee.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet kapot kunnen. Des te meer mensen ermee vliegen, des te groter de uitval.
Het percentage wat uitval heeft, zal over het grote geheel echter meevallen lijkt me.

Ik vind het zelf nog te vroeg om een mening over een motor als de Xnova of de nieuwe Emax motoren te geven.
Die moeten zich nog bewijzen, de tijd zal het leren. Er vliegen procentueel nog weinig mensen mee om er iets nuttigs over te kunnen zeggen op de lange termijn. Maar de eerste reacties zijn in ieder geval goed. Kom weinig ‘gedoe’ tegen.

Uiteindelijk moet je gewoon je eigen ervaring in motoren gaan krijgen.
Bij elke nieuwe build (en die gaan er genoeg komen) ga je misschien weer een ander merk overwegen door ervaringen die je van andere gebruikers mee krijgt.

Het is ook een afweging. Je kunt voor goedkopere motoren kiezen die je misschien wat vaker moet vervangen maar uiteindelijk op de lange termijn toch goedkoper uit vallen tegenover de duurdere. Ik vind sleutelen en bouwen leuk, maar ik heb weinig zin om elke keer vroeg naar huis te kunnen door onderdelen die het begeven. Als je een reserve quad achter de hand hebt, is het probleem voor jou misschien wat minder irritant.

Vergeet ook niet dat je vliegskillzz steeds beter worden en dat je steeds minder crashed. Daarnaast gaat ALLES in een parkeergarage gewoon kapot. Straks als het weer beter wordt en we buiten weer onze gang kunnen gaan, zal de schade ook minder worden.

Kijk ook eens op amerikaanse forums en youtube kanalen.

Vaak vliegen ze daar al meer met andere motoren dan cobras.

Uren kijkplezier krijg je er gratis bij.