Hubsan x4 V2 Custom FPV mogelijkheden?

Joo.

Heb me enige tijd geleden een Hubsan x4 V2 aangeschaft om in te stappen in deze vette hobby. Heeft ook een HD camera.
Vliegt echt wel nice en goed om te starten dacht ik.
Nu wil ik binnenkort upgraden naar een echte racing fpv set up. Mijn budget is niet zo groot, en ik kan dus niet alles samen kopen.
Ik dacht eerst voor een goggle set te gaan omdat ik misschien ook eerst men hubsan een beetje kan upgraden om al fpv te kunnen vliegen ?
Ik denk dat die gewone hd camera er sowieso uit moet.

En dan bijvoorbeeld dit ? Lukt dit met bv deze set?; http://www.ebay.com/itm/USED-Fat-Shark-Attitude-1044-V2-5-8G-FPV-Goggle-FCC-Headset-TX-RX-Fatshark-/221955896831?hash=item33ad9a35ff:g:24sAAOSw8-tWXPt0

Heb ik de goggles al als ik de race quad bouw. Wel met andere camera dan mss :stuck_out_tongue: Maar die kleine lijkt me perfect voor de hubsan.
Ben benieuwd naar jullie reacties.

Dit gaat helaas niet werken…

De Hubsan kan dit gewicht met geen mogelijkheid dragen. VTX, antenne, camera…
En als hij het al kan dragen, is je accu binnen 30sec. leeg waarschijnlijk. Om van de grond te komen zit je op vol gas lijkt me.

Ik kan je niet anders melden dan dat deze hobby gewoon veel geld gaat kosten uiteindelijk.
Misschien wanneer je een budget door geeft, kunnen we je wat verder helpen.

[member=615]Wushroom[/member], je wil geen racequad gaan bouwen maar wel priegelen in een hubsan? :expressionless: Het is mogelijk een nano fpv set in te bouwen in deze hubsan maar wel flink wat priegelwerk. Zo’n nano set kan prima samenwerken met een fatshark bril zolang de kanalen overeenkomen.

Let wel dat de Attitude V2 niet zomaar met raceband overweg kan en dit wil je wel als je later gaat racen. In de Attitude V3, Dominator V2/V3 en HD V2/V3 kan je de module makkelijk vervangen zodat je er een raceband module in kan stoppen. Bij de Attitude V2 kan dit ook, maar dan moet je de hele bril uit elkaar halen en wat solderen.

Thoh, niet echt :lol:
Ik moet toch een bril aanschaffen. Een mooie 200euro als ik geluk heb denk ik… Als ik nou eerst daar in investeer kan ik er misschien al wat fun mee hebben met die husban dacht ik dan…

Daar zit ook een camera bij… Kan ik die camera niet gebruiken ? Kheb voor 5euro een andere case gekocht met wat meer plaats. zou misschien wel lukken… Moet wel zo’n antenne aan… Zal mss het grootste probleem worden hmm…

Jouw probleem wordt nog steeds het gewicht wanneer je de standaard motors en props gebruikt.
Die dingen zijn niet gemaakt om iets te dragen. Probeer het maar eens uit.
Kijk eens wat die FPV setup weegt en hang dat eens onder je Hubsan.

De video ontvanger (in je bril) kan maar een aantal frequenties ontvangen. Deze moet de zender dan uitzenden.
Frequenties tussen zender en ontvanger moeten dus overeen komen. Dit zou je uit kunnen zoeken.

Normale fpv sets zijn meestal te zwaar voor de hubsan. Ga eens op zoek naar een nano fpv set! Deze sets zijn veel lichter en beter geschikt voor een hubsan. Deze sets hoeven ook niet bijzonder duur te zijn. Let wel dat een nano set meestal een slechtere camera en minder zendvermogen heeft (geen probleem indoor).

Hier zo’n hobby projectje welke ook met de Hubsan getest is volgens mij.

Inderdaad. Mag al bijna niets van gewicht hebben.
Die micro fps dingen zijn wel nice maar lijkt me al iets te veel om daar nu in te investeren. Beter nog efkes wachten en direct voor een fpv racer set up gaan denk ik.
Thx voor de reacties btw :wink:

Dat is waarschijnlijk de beste optie :wink: