hover

vraag is het normal dat ik met gas geven continue meer of minder moet geven voor hovering

ja :lol:

niet echt bedoeld voor hover dan meer racen

ik ben aan het leren met los vliegen total anders dan mijn vliegtuigen lol

Netjes hoveren is hard werken :wink:

Echt stabiel hoveren doet een quad alleen met GPS, anders blijft het gewoon corrigeren… continue!
Bij een goed getunede quad is het maar minimaal, maar je blijft het doen.

nu heb ik 10 flights en hover wordt steeds beter

Tip: voor CCD3 FC gebruikers :

PIDs van QAV250 default in openpilot zijn erg stabiel
Acro+ met 70 Expo vliegt erg makkelijk ook

Default PID’s moeten altijd al goed vliegen, anders is er iets mis met de hardware :wink:
Expo kan handig zijn, maar 70 is wel heel veel. Denk dat je beter je rates wat omlaag kan zetten ipv expo zo hoog.

trouwens De Expo tip heb ik van charpu via RC Forum
pm mail

en moet zeggen dat ik bijna altijd 50 tot 70 % gebruik tijdens pylon racing ook
anders zijn die op 250km plus niet te vliegen

rechtreeks van Charpu email

POS 1 (ATTI MODE) = DR = 50% and EXPO = +70% -
POS 2 (ATTI MODE) = DR = 60% and EXPO = +60% -

POS 3 (RATE MODE) = DR = 42% and EXPO = +75%

• Rudder / YAW is all 100% / LIN for all modes.

Apart, Dual rate halveert je totale uitslag en met expo maak je die helft die overblijft nog tammer.

Dan zet ik liever de rates omlaag. Daarmee verlaag je hoeveel graden per seconde je toestel draait over de as die je instelt.

pesoonlijk gebruik 100 Rates en 50 tot 70 % expo

Er van uitgaande dat je niet de acro modus gebruikt:

Hoveren kan wel iets beter als je een fc met barometer hebt. Ik weet niet of dat op de CC3D een optie is? (ik zie jullie steeds CCD3 zeggen, waar komt dat vandaan?)

Ik moet trouwens zeggen dat ik om te kunnen hooveren maar heel weinig met de gas hoef te doen. Het is vaak meer dat ik bij moet sturen omdat hij weg waait.

De CC3D is een andere veel gebruikt flight controller bordje.

Sinds OneShot er is, vliegt het allemaal nog strakker en dus ook het hoveren heeft minder afwijking.
Bijsturen moet je altijd…

Ik wist inderdaad dat het een andere FC was, hoewel ze in de basis gelijk zijn maar met een iets andere gyroscoop vaak dan bij de Naze32.
Ik heb me even kort verdiept in de configuratietool van de CC3D en zag er wel leuk uit. Ga er binnenkort ook eens een testvluchtje mee maken.

CC3D gebruikt juist dezelfde gyroscoop/accelerometer als de Naze32, vandaar dat ze nogsteeds gebruikt worden.

persoonlijk gaat mijn preferentie naar De CCD3 omdat het heel gemakkelijk is met het configueren van je quad
ook en nu heft het ook oneshot voor ppm en ook pwm-sync voor PWM ontvangers

bijde 500 HTz dus

verder kan je de ccd openpilot software vergelijken met apple en de naze met Linux ;D

Je hebt gelijk, hoewel de CC3D de MPU6000 gebruikt en de Naze32 MPU6050. Maar in de basis zijn ze wel gelijk nu ik er iets beter in duik, alleen de spi op de MPU6000 zit. Ik dacht dat er ook wat performance verschillen waren maar dat blijkt niet zo. Dank voor het triggeren om hier eens naar te kijken :slight_smile:

[member=252]simonb[/member] Ik hoor net dat ik me toch eens beter moet verdiepen in de CC3D flightcontrollers :slight_smile: volgende week eens een rondje mee vliegen.

CCD3 Rules :lol: