Hoi

Ik ben Ruud, kom uit Venlo.

Mijn RC achtergrond:

• Midden jaren 80 met RC auto’s begonnen, speelgoed, daarna Tamiya’s. Effin, sommigen van jullie herkennen dit wel :). In 1991 bij een lokale club in Tegelen gegaan.
  • Van 1994 t/m 1999 competatief 1/10 electro off-road gereden, nationaal en internationaal. Een paar nationale titels gewonnen, toen ik nog jong was :).
  • Eind 1999 dus gestopt, vervolgens 11 jaar lang geen RC gedaan.
  • In 2010, na het zien van YouTube video’s, begonnen met 1/12 electro on-road bij een lokale club in Swalmen, tevens gaan rijden in de rest van Nederland en Duitsland. Dit anderhalf jaar met plezier gedaan.
  • 22 Juli 2011 echter lucht gekregen van 3D Masters in Venlo, daar wezen kijken en meteen geinfecteerd geraakt met het 3D heli virus. Dit doe ik nog steeds, met deelname aan meets in Nederland en in het buitenland. Maak deel uit van het core team dat Global 3D 2016 in Venlo georganiseerd heeft, een nieuw (jaarlijks) internationaal 3D heli evenement.

19 Juli een SmackTalk FPV quad build video op YouTube gezien, vervolgens jeuk gekregen om FPV te proberen. Ben me vervolgens gaan verdiepen, er al snel achter komende dat er in Nederland veel goede en leuke dingen gebeuren, op zowel hardware, software en vlieg-gebied. De community is toch wat het hem doet! :slight_smile:

Ben benieuwd hoe de beleving van FPV is! :slight_smile:

welkom :smiley:

Thanks! :slight_smile:

Na wat probleemtjes te hebben gehad met motoren en ESC’s na de maiden (of met LOS vlucht te hoog belast, of van door-spartelen na crash, of iets anders (lees: lomp gebruik)), uiteindelijk vorige zondag na een rebuild voor het eerst FPV kunnen vliegen. Moet zeggen dat het een compleet andere beleving is, geweldig! :slight_smile:

Setup (maak wellicht nog een build thread, heb voldoende foto’s):

EpiQuad 210X
EpiQuad EpiPDB (V1.3) (+low profile 5mm headers)
Pololu 2846 12V, 500mA Step-Down Voltage Regulator D24V5F12
EpiQuad videotransmitter cable
EpiQuad EpiFc3 (V1.2) (SP Racing F3 controller)
KS Servo FM800 Super Mini FASST Compatible 8ch Receiver with SBUS/CPPM (antenne lengte is twijfelachtig)
FVT Littlebee_S 30A
EMAX EMX-MT-1661 RS2205 RaceSpec Motor - Cooling Series 2300KV (CCW rotation - CW/normal thread)
Een aantal verschillende setjes props, 5030, 5045 en 5045 tri
Foxeer Arrow with OSD (Surveilzone HS1190)
ImmersionRC 25mW 5.8GHz Raceband Video Transmitter
ImmersionRC 5.8GHz Antenna Set (2 antennas) SpiroNET RHCP
3D printed blok (eigen ontwerp: XT60 holder/clamp, RX & LED-strip mount)
WS2818B LEDstrip (addressable RGB)
Turnigy 91353/9067000128-0 Graphene 1300mAh 4S 65C Lipo Pack w/XT60
Xiaomi Yi Action Camera (1080p 60FPS)
SanDisk SDSQXNE-064G-GN6AA Extreme for Action Cameras - 64 GB - microSDXC U3 – 90MB/s

Futaba T14SG
Fat Shark FSV2442 5.8GHz Race Band Receiver Module
Fat Shark FSV1074 Dominator HD V2 FPV Video Goggles
SanDisk SDSQXNE-064G-GN6AA Extreme for Action Cameras - 64 GB - microSDXC U3 – 90MB/s

BLHeliS rev 16.1, default settings

Betaflight 2.9.1, settings:

multishot
default gyro update/pid loop frequencies
accelerometer off
airmode on
default pid, rc rates, rates en rc expo settings
superexpo_rates on

Lang leve internet/YouTube om zaken uit te zoeken, nog zoooveel te leren :). Nu maar eens gaan vliegen, vliegen en nog meer vliegen :). Zin in!

Vids online:

M’n 10e FPV vlucht tot nu toe: https://www.youtube.com/watch?v=T76MxvHbSO8

11e: https://www.youtube.com/watch?v=w4fz2iYE08k

12e: https://www.youtube.com/watch?v=kt30NGUmqTo

Wat grappige screwups, maar het begint enigzins een beetje te klikken :).

Goed bezig! Ik ben zelf ook bezig met het bouwen van ongeveer dezelfde setup.