Ik ben Ruud, kom uit Venlo.
Mijn RC achtergrond:
- Midden jaren 80 met RC auto’s begonnen, speelgoed, daarna Tamiya’s. Effin, sommigen van jullie herkennen dit wel :). In 1991 bij een lokale club in Tegelen gegaan.
- Van 1994 t/m 1999 competatief 1/10 electro off-road gereden, nationaal en internationaal. Een paar nationale titels gewonnen, toen ik nog jong was :).
- Eind 1999 dus gestopt, vervolgens 11 jaar lang geen RC gedaan.
- In 2010, na het zien van YouTube video’s, begonnen met 1/12 electro on-road bij een lokale club in Swalmen, tevens gaan rijden in de rest van Nederland en Duitsland. Dit anderhalf jaar met plezier gedaan.
- 22 Juli 2011 echter lucht gekregen van 3D Masters in Venlo, daar wezen kijken en meteen geinfecteerd geraakt met het 3D heli virus. Dit doe ik nog steeds, met deelname aan meets in Nederland en in het buitenland. Maak deel uit van het core team dat Global 3D 2016 in Venlo georganiseerd heeft, een nieuw (jaarlijks) internationaal 3D heli evenement.
19 Juli een SmackTalk FPV quad build video op YouTube gezien, vervolgens jeuk gekregen om FPV te proberen. Ben me vervolgens gaan verdiepen, er al snel achter komende dat er in Nederland veel goede en leuke dingen gebeuren, op zowel hardware, software en vlieg-gebied. De community is toch wat het hem doet!
Ben benieuwd hoe de beleving van FPV is!