Hoi uit parkstad

Ik ben Erwin en kom uit Kerkrade zuid limburg. Ik ben ca. 1 jaar bezig met RC auto’s electro en nitro 1/8. enkele maanden geleden zag ik voor het eerst mensen met FPV race drones in actie en ik moet zeggen ik was direct onder de indruk. Ik heb even getwijfeld of ik me wel een drone zou aanschaffen. een maand geleden dan toch de knoop doorgehakt. Enkele andere RC vrienden hadden een Black widow gekocht en zij adviseerden mij om die ook te kopen. Ik heb nu pas ca. 100 min vliegtijd opzitten en natuurlijk al wat props kapot gevlogen ook de steunpootjes van de black widow waren al direct kapot. Ik heb me er wel al ledjes op gesoldeerd. Vorige week nog een domme actie gedaan, was een CW los aan het draaien en was de hele tijd naar de verkeerde kant en kapot gemaakt. geluukig snel een nieuwe motor gekocht en direct alle ESC en motors allemaal opnieuw gesoldeerd naar de bovenkant. alles goed gelukt. ben nu geregeld aan het oefenen. Het valt niet mee maar veel oefenen baart kunst. Wat ik me nu afvraag is er nu veel verschil in een lumenier charpu edition zonder fpv vliegen tov een black widow? En als beginner is het dan al aan te raden om al snel met camera fpv te vliegen of niet.

alvast bedankt voor jullie reacties en ik ben zeer leergierig op dit gebied!!!

Welkom!

Welkom mede-parkstad-ter :thumbup:

Ben zelf ook pas enkele weken actief in het vliegen. Heb het geluk goede contacten gelegd te hebben. Thanks [member=142]MetallDanny[/member] :thumbup: en zijn konijntje Jan :wink:

Na begonnen te zijn in horizon mode zonder fpv en een flinke crash waarbij zelfs de bottomplate brak, op advies van de kenners na wat oefenen op de simulator meteen overgegaan op acro mode en fpv…

Moet zeggen dat ik nu al best netjes rondjes en achtjes maak zonder te crashen ;D

Mijn advies, veel oefenen op de simulator en zo snel mogelijk in acro gaan vliegen want dan krijg je pas het stickgevoel wat je in angle of horizon niet krijgt…

Maar ik ben maar een beginner dus als de wat gevorderden beter advies hebben hoor je dat hier vanzelf :thumbup:

Grt.Ron

Hoi Ron,

Bedankt voor de tip waar ga jij meestal vliegen.

Groet Erwin

Hoi,

Welkom mede Parkstadter. Ik zeg, gewoon doen en fpv gaan vliegen.

Ik en nog een paar anderen zijn vaak te vinden bij Avantis. Achter de Decathlon is een klein veldje waar we ook al gevlogen hebben.
En grasveld naast Mondo Verde zijn we ook vaker geweest. Al zal dat daar even lastig worden ivm Pinkpop.

Hoi oké ik ben ook een paar x geweest bij pinkpop camping. Ben pas bezig dus zou graag van jullie wat tips en tricks willen leren.

Welkom Erwin en succes het oefenen :slight_smile: !!

Welkom.
Hier ook een parkstad piloot. :slight_smile: ja FPV vliegen is cool.
Heb zelf de Cam in noob angle staan flat. Is makkelijk en vooral veilig landen. En dat opbouwen.
Moet mijn ARF Anakin nog F modes instellen.
Als wat ouder bent dan gaat het allemaal wat langzamer.

Hoi Bener ook pas meebezig maar denk wel dat dit mijn nieuwe verslaving gaat worden!
Ik nu mijn Hobby King Black widow verkocht. Ga me een Vortex Pro halen met Taranis zender 8)
Maar zit nog in oefen modus dus rustig aan!

Taranis ook voor gegaan.