Hoi uit het mooie Groningen

Hi Allen,

Even een korte introductie! Ik ben Dorin, 25 jaar oud en woonachtig in Groningen. Ik vlieg inmiddels een jaartje met een Yuneec Q500+, enorm saai zoals je begrijpt. Een kind van 2 kan nog de mooiste shots maken door alle hulpmiddelen op het beestje. Het is mooi speelgoed, maar niet echt een uitdaging!

Doordat ik het vliegplezier mis (wat ik met kleine goedkope dronetjes van zelfs de action wel had.) heb ik besloten zelf een FPV racedronetje te bouwen. Ik heb vorige week de volgende onderdelen besteld;

• 1x ZMR250 + PCB & OSD
  • 4x DYS BE1806
  • 5x Eachine batterystraps
  • 4x BLHeli ESC’s
  • 8x gemfan multirotor 5030 propellers
  • 1x NAZE32 Acro
  • 1x Flysky FS-i6S + FS iA6B receiver

De camera en Fat Shark volgen zodra het ding klaar is. Maar ik denk dat ik jullie wel op de hoogte hou. Ben benieuwd of er groepen zijn in Groningen met gedeelde passie/interesse waar ik zo nu en dan terecht kan voor wat advies!

Welkom Dorin! Zeker, er is hier een flinke groep Groningers actief aan het vliegen. Zie de Whatsapp groep topics voor onze MEGA SPAM whatsapp groep :stuck_out_tongue:

Prima beginners setup zo. Overweeg nog even wat 2204 of zelfs 2205 motoren ipv de 1806, daar kan je wat langer in doorgroeien en zo veel scheelt het niet in de kosten denk ik. Littlebees zijn een goede aandader voor de ESC’s en voor FPV verder de HS1177 cam, immersionrc 25mw vtx

Hallo dorin,

Welkom op het forum! in groningen hebben we een leuke groep die zich bezighouden met quadcopters je kan via de whatsapp groepen subforum je aanmelden voor de whatsapp groep om mischien eens wat af te spreken wie weet zien we je binnen kort wel in de mooie luchten hier rondom groningen :thumbup:

Bedankt voor je reactie Ralph! Goeie tips, ik heb de bestelling al gedaan dus, is het wijselijk om alsnog de 2204/05 motoren te bestellen en die te monteren? Zit het verschil echt in de power of zo?

Ik ga je overige tips even checken! Waar bestellen jullie je onderdelen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zit flink wat power verschil in, maar als je ze al hebt besteld, gewoon eerst mee vliegen. Je merkt vanzelf als je klaar bent voor meer power en dan kan je altijd nog upgraden.

Ik bestel meestal bij quadcoptersenzo, hobbyking (wel de EU warehouse) of multirotorparts. Quadcoptersenzo.nl zit in leeuwarden en kennen we persoonlijk, dus die zorgt voor ons voor de meeste onderdelen :slight_smile: