Hoe zetten jullie je accu vast op je quad?

Ben nu in de fase om mijn 250 size quad te laten vliegen en de finale afstelling te doen voordat ik het FPV spul erop ga zetten. Bovenkant erop, en dan, oh ja, accu moet ook nog ergens. Nu heb ik met hot glue klittenband erop geplakt, maar dat laat zo los. Voor de rest ook wat rubber achtig spul en een klittenband strap.

Hoe zetten jullie je accu vast, ook met klittenband, wat voor lijm gebruiken jullie hiervoor?

Niks lijm, klittenband gewoon rond de topplaat. Kleef wel wat schuim 2-3mm op de topplaat zodat de lipo’s niet te snel schuiven

ik heb ook schuim bovenop de topplate. gewoon dubbelzijdig tape en dan stroef schuim erop. M’n lipo strap had ik alleen te lang gekocht, dus die gaat helemaal om de bottom plate heen :D. Achteraf wel nice. Ik heb die strap tussen de twee bottomplates heen geschoven, dus hangt niet helemaal los bij lipo vervangen.

Heb in de dhz zaak van die rubber padjes gekocht om onder meubilair, vazen of kandelaars te kleven… Werkt perfect

Dus de 3 reacties samenvattend, gebruik stroef rubber, dat in combinatie met de klittenband strap zou voldoende moeten zijn om de accu vast te zetten

ik heb gewoon het doosje van m’n naze hergebruikt. Op zich wel grappig dat die pads werken, zijn juist bedoeld om je meubulair makkelijk te laten schuiven toch?
Het mooie van het schuim is dat je je lipo met je strap beetje in het schuim kan trekken waadoor er meer wrijving is.

Ik heb M3 dubbelzijdige pads met daarop Cobra schuim.
Dan 2 straps om de lipo. Ik heb al vaker wat gesloopt met 1 strap… Die kan breken en dan rukt je lipo alles kapot…

Mijn lipo is ook al vaker er vanaf gevlogen, maar als je zorgt dat de vrouwelijke XT60 van je quad goed vast zit gaat er niets stuk.

Ik gebruik dus altijd 1 strap, met idd een stuk schuim op het frame. Dit schuim zet ik vast met hotglue, dat zit dan echt muurvast.

BISONKIT :lol:

Plakstrip klitteband op frame en accu’s en strap er om heen.

Alleen strap, maar lipo zit klem in kooi constructie.

2 x strap
1 x klittenband
1 x vast in constructie

Zelfklevende klitteband op topplate en lipo, strap eromheen.

Met dubbelzijdig tape een goed anti-slip matje op de topplate geplakt (deze) met een batterystrap.

Sinds ik die antislip mat gebruik ben ik geen lipo’s meer aan het zoeken :thumbup:

geweldig, bedankt voor de link, dat wordt er 1 bestellen.

Ik heb de Walkera Runner 250 Anti-slip Mat besteld, dit samen met een battery strap met anti slip en de batterij zit muurvast. Bedankt voor de tip, veel makkelijker dan een stuk klittenband op mn accu plakken