Hoe wat en waar?

Hallo allemaal,

Waar te beginnen met het samen te stellen van zo’n vette quad.
Ik ben er achter gekomen dat er veel verschillende manieren zijn van het bouwen van een quadcopter. Veel verschillende onderdelen zoals motoren en besturingen, propellers, ontvangers en camera’s. :dizzy_face:

Ik weet niet wat nou het best is goedkoop beginnen en dan met wat duurdere componenten uit te breiden.

Is er iemand die mij een beetje op weg kan helpen.

Groet Bergzand.

Welkom Bergzand :D. De keuze tussen goedkoop en duur kunnen wij niet voor jou maken helaas, ook is voor iedereen “goedkoop” en "duur " natuurlijk anders.

Wat is je ervaring met quads en wat wil je er precies mee gaan doen ? Als je echt net begint zou ik inderdaad beginnen met iets relatiefs goedkoper.

Denk bijvoorbeeld aan een ZMR250 frame of iets in die richting.

Kijk ook eens hier :

Kijk ook eens rond in shops als multirotorparts.nl en quadcopterenzo.nl. Dan krijg je een beetje beeld van wat de prijzen zo ongeveer zijn.

Om je een beetje een indruk te geven…
Voor een goed frame met kwaliteitsproducten erop inclusief zender, accu’s, FPV bril etc. (compleet dus) ben je zo’n 1500 euro kwijt.

Het kan voor veel minder, maar dan lever je vaak ook wel in op kwaliteit. Maar je moet ergens beginnen natuurlijk.
Niet iedereen heeft een dikke portemeniks vol geld. helaas.

Lees ook zeker wat bouwverslagen door, dat helpt je al goed op weg.

En bedenk je ook dat het kopen van goedkope onderdelen en deze later vervangen door kwaliteitsspul duurder is dan gelijk kwaliteitsspul kopen. Ik zou als ik jou was in ieder geval niet besparen op de videobril, vtx, fpv-camera en zender. Met een minder frame en slappere motoren ben je minder snel en wat fragieler. Met een slechte zender of FPV setup crash je vaker onnodig en gaat er meer kapot.

Bedankt mensen voor de input. Ik ga even kijken op de site’s.
:+1: