Hoe kom naar de 12v? BEC-Step up converter?

Hallo,

Ik ben momenteel naar een oplossing op zoek om de FPV tx en mijn fpv camera van 12v stroom te voorzien. Ik kan bijvoorbeeld een extra 3s batterij aan boord doen. Maar dat kost weer extra gewicht.

Of de 12v step up converter van Multirotorparts. Maar dat is qua efficiency weer wat minder 5v->12v.

Ik gebruik zelf een 4S batterij dus leek mij de beste route 14.8v->12v. Kan zelf alleen nergens een goedkoop en lichtgewicht 12v BEC in Nederland vinden… Weet iemand misschien waar ik deze vandaan haal? Of zal ik toch maar de Step up converter van Mrp nemen. Ik weet zelf niet hoe onefficient het is vergeleken met een 12v BEC. Ze hebben helaas geen 12v step down.

Alvast bedankt!
Quinten

Mijn hele quad draait op die dingen…

Ik heb een Pololu 5V step down van 1A om mijn Naze te voeden, en dus ook mijn D4R-II ontvanger.
Daarnaast een Pololu 12V step up om mijn FPV cam te voeden vanuit de 5V aansluiting van de ImmersionRC VTX.

Geen probleem dus…

Inderdaad, zo heb ik het ook. De Vtx (600mw Immersion) rechtstreeks vanaf de 4S lipo. Op de 5V uitgang van de vtx via een step-up naar 12V naar de camera. De Naze32 en DR4-II vanaf de lipo via een step-down naar 5V, omdat mijn esc’s geen bec hebben, anders had ik daar 1 van gebruikt.

Immersion vtx hebben een vrij breed bereik wat ingangsspanning betreft, op 3s en 4s kan volgens mij altijd rechtstreeks vanaf de lipo.

De ImmersionRC VTX kan zelfs tot 6S hebben volgens mij.

Met de test in Utrecht
Zag ik Wired met een rood test kastje de antenne output testen
toen liet hij al vallen dat het vaak niet klopt wat de fabrikant aan geeft .
Maar nu zit ik te denken als zon 600mw 3cell of 5 cell heeft
word die output zeker ook hoger??
tot wel 1000 mw?

Ook op 3s geven ze soms 1000mw, vraag maar aan ronnie :wink:

Mijn 250mw Fatshark VTX was zelfs sterker als mn 600mw Immersion VTX :lol:

En je mag maar 25 mW uitzenden… :S

Ik heb zelf een FOX 5.8GHz 600mw transmitter die op 12v werkt en ook nog een 12v Fpv camera. Dus helaas niks dat die 14.8v om kan zetten naar 5v en 12v. Mijn ESC zijn wel voorzien van een BEC maar omdat ik op 4s ga vliegen gebruik ik liever niet de BEC. De ESCs waren ook eigenlijk niet bedoeld voor 4S, maar zonder het gebruik van de BEC levert het geen problemen op(hoop ik 8))

Andere creatieve oplossing ImmersionRC 5v -> Sony PZ0420m. Geen converter nodig, lichter, net zo goed ;).

Binnenkort eens door die bril van je kijken! Dan misschien ook maar eens één aanschaffen.

Even een opmerking. Bijna alle elektronica werkt op 3.7 volt. Dat wordt dus gevoed met 5 volt.
De 12volt die je vaak ziet zijn aanpassingen die gedaanzijn om een 12v voeding te kunnen gebruiken echte rin de schakeling zit dan weer een step-down.

Als je dus een 12V camera gebruikt moet jij van 5V 12V maken waarna de camera er weer 5V van maakt. Dat zijn 2 storingsbronnen erbij.
Het beste is dus 5V camera’s te gebruiken. Je ziet ze gelukkig steeds meer.

dat stepup printje tussen je draadjes zetten is niet veel werk .
heb een sony had 600 die geeft goed beeld met die stepup van 3,95 euro