Hoe kan mijn FC de failsafe uitvoeren?

Ik ben bezig geweest met het instellen van failsafe in cleanflight, dit is wel gelukt, echter reageert het geheel niet helemaal naar wens.

Als de verbinding tussen FC en ontvanger wordt verbroken schiet de FC in de stage1 & stage2 failsafe van cleanflight, als ik mijn zender uitzet gaat de failsafe van de ontvanger af, maar heeft de FC dit niet door.

Nu heb ik begrepen dat de ontvanger eigenlijk in een no-signal modus moet schieten, of dat je dat kan instellen… maar het is mij een raadsel hoe. Ik heb het vermoeden dat dat met mijn ontvanger, een Corona R4FA-SB 2.4Ghz FASST, dit niet kan.

Of zijn het bepaalde instellingen binnen cleanflight waarmee ik dit kan regelen?

Mijn wens is dus, als ik de zender uitzet, dan wil ik ook dat cleanflight de failsafe verzorgt, maar hoe krijg ik dit voor elkaar?

In de handleiding van je ontvanger staat het omschreven voor het geval je die niet hebt.
Heb je dat al gedaan?

Jazeker gedaan, en dat werkt ook prima, de ontvanger gebruikt de stick posities die ik als failsafe heb bepaald. Maar de FC heeft dit niet door.

Ik had ergens iets gevonden die de 2 opties beschrijft, kennelijk heeft mijn ontvanger niet de optie om het signaal uit te zetten naar FC toe. Ik moet er voor zorgen dat de throttle op een lage stand komt, lager dan ik met mijn stick kan komen. Die stand moet ik als failsafe stand in mijn ontvanger zetten, en die laten herkennen door de FC als ontvanger-staat-nu-in-failsafe stand

Hier de link die ik zocht, wellicht dat andere er nog iets aan hebben

het gaat dus hierom

“Low-Throttle” method - the receiver pulls the throttle channel (normally channel 3) to a value below the bottom of it’s normal range (normally below 975). This method is used by Futaba systems and many older systems.

ingesteld, maar hoe kan ik cleanflight laten herkennen dat de failsafe aan moet gaan, mmmm, iemand een idee?

ik heb nu dus, als de zender aan staan, throttle op 1000 staat op zijn laagste stand, als ik de zender uitzet, gaat throttle naar 920

Hmm ik zou het dan ook niet weten.
Ik heb het zelf ook op mijn zender ingeschakeld. Niet op de FC.
Er is vast iemand die een keer geageerd met een oplossing.

Ik heb het werkend, wellicht wat onduidelijk in de Cleanflight documentatie, maar je moet deze setting hebben Valid Pulse Range settings - Minimum length, of te wel rx_min_usec

Als je throttle waarde onder de rx_min_usec waarde komt, herkent de FC dit als failsafe waarde vanuit de ontvanger, en gaat zelf in failsafe modus

Wow. Goed gevonden.
Frustrerend als iets niet lukt.
Maar erg belovend als het uiteindelijk lukt.
Ik kon je niet helpen :slight_smile:
:thumbup: