HobbyKing™ RoboCat 275mm Racer Quad

Nieuw frame van HK…wel coole look ;D

Features:
• 275 size FPV racing quad frame
• Super tough and durable all 4k weave carbon fiber construction
• Eye catching Lexan body shell design available in several colors
• Unique rotating frame design allows easy access to electronics
• Plenty of space for electronics and FPV equipment
• Individual component mounting options for a neat and tidy install
• Pre-angled FPV camera mount for high speed flight
• Large battery compartment can accommodate batteries up to 2200mAH
• Built-in XT60 bracket protects battery cables from prop/crash damage
• 16 & 19mm motor mount bolt hole spacing

Specs:
Frame Diameter: 275mm
Material: Carbon fiber / aluminum
Frame Weight: 190g
Motor Mount Bolt Hole spacing: 16, 19mm

http://hobbyking.com/hobbyking/store/RC_PRODUCT_SEARCH.asp?strSearch=robocat&utm_campaign=FDU150826.SM&utm_content=308759242&utm_medium=email&utm_source=EDM

Moet je dus niet met tegen een boom knallen hé… Vliegen de plastiek spullen om je oren

Ha ha ja dat leek mij nu juist het mooie eraan :-). Ik ga er eens 1tje testen :thumbup:

Zag hem ook al voorbij komen… Blijf toch bij mijn Blackout denk ik :wink:

Ik vind hem wel lief :slight_smile: nieuwe mini-H ook even afgemaakt. Ik merk wel gelijk dat die 2100kv race Cobra’s meer stroom vreten dan de 1960KV…wel zijn deze motor’s ontzettend stil vergeleken met de 1960kv.

Ik was dit frame ook al tegen gekomen. Vind hem ook wel mooi, maar dan wel zonder de canopy. Overigens verkoopt Storm een stoere Military canopy print die wel aardig is.

Het mooie aan het frame is dat de accu veilig in het frame zit en dus minder kans dat bij een crash de accu beschadigd. Daarnaast zit de battery veel dichter bij het CG-punt, waardoor de in verhouding zware accu minder invloed heeft op de vliegeigenschappen. De ESC’s kunnen ook netjes worden verwerkt tussen de twee bodemplaten.

Voor mij is dit een serieuze optie als eerste frame.

Wat zijn je bevindingen/ervaring tot nu toe met dit frame?

Had dit frame al gezien bij iemand .
In het groen :slight_smile:
En gecrasched .
Nu is hij Roze .nu ziet hij er nog schattiger uit .
als hij crasched kun je altijd dit doen .

[member=450]killabie[/member], ik heb hem nog niet afgebouwd maar zal mijn bevindingen hier tegen die tijd bij zetten.

[member=272]pufpuf[/member] , ha ha nice :slight_smile: gewoon een fles is ook een optie ja ;D

Mijn Raptor 50 heli heeft ook een canopy van datzelfde soort spul. Is idd bijna onverwoestbaar. Na een crash uitdeuken en klaar.

Die skins op de Kylin zijn ook wel cool :slight_smile:

Haha, vet. Er zit zelfs een banaan tussen! :lol:

Die banaan vliegt alleen maar rondjes :slight_smile:

Nog wat fotootjes :thumbup:

Heb hem afgelopen weekend in real life zien vliegen, nice!
Op het eerste oog een ‘afwijkend’ ontwerp, maar niet eens zo groot viel me vooral op.
Hij had in ieder geval al een paar crashes overleefd :wink:

Ja frame is wel redelijk solide moet ik zeggen :thumbup:

Haha, dat is de mijne geweest dit weekend. Hij vliegt lekker en is zeker solide gezien het feit dat stenen muur van de indoor sportzaal soms in de weg stond :lol:.

Enige nadeel is dat er op geen enkel fatsoenlijke manier een Xiaomi Yi op kan worden bevestigd. Een Mobius zou op de bovenkant kunnen (past tussen de framedelen), echter steekt deze dan echt veel te ver uit aan de bovenkant :S.

Dus mss dat dit framepje toch sneller dan verwacht ga vervangen voor iets anders (of een 2de quad er naast).

Ja ik moet daar nog wat op verzinnen, dat schuine plaatje is niet echt over nagedacht…denk dat ik en GoPro mount op een plaatje ga bevestigen, zodat de hoek van de Mobius ook is aan te passen.

Nou de mobius op deze manier gemount :

Zo dat is een hele constructie. Veel anders kan het inderdaad niet.

Zag laatst ook een mobius mount die Helipal verkoopt, komt ongeveer op hetzelfde neer. Ook hier steekt de mobius een heel eind boven de quad uit en dus wel erg kwetsbaar opgesteld (zeker in parkeergarages)

Helipal mobius mount voor Robocat frame: http://www.helipal.com/mobius-actioncam-mount-for-srd-280.html

Ik denk dat ik deze quad zonder cam blijf vliegen, komt in het voorjaar een 2de quad die wel een cam kan bevestigen.

Ja maar werkt wel ok, de mount zit vast met epox dus die komt niet los :-). Gisteren ketste ik hem per ongeluk op de kop bij een test in het donker want het waaide nogal ha ha en het enig wat je dan hoeft te doen is even nieuwe tyraps erom en dan zit hij weer vast. Ik heb liever dat het losschiet in een crash dan afbreekt.

Die van HP is ook wel geinig maar vind het wel fijn dat ik zelf nu elke hoek kan bepalen.