Hobbyking Live EU Fly In @ EMCR Rozenburg

Van 29 t/m 31 juli houden we de tweede HobbyKing Fly In op ons veld in Rozenburg ZH.
Nieuw dit jaar is een technische racetrack waar dag en nacht op gevlogen kan worden.
Basisskills zijn nodig, het wordt niet het makkelijkste parcours.

Wat kan je verwachten?
3 dagen de ballen uit je broek vliegen met een 50-tal piloten.
Vriendschappelijke races in de middag, gedurende het weekend met team SQG
Zaterdagavond barbecue en live band.
Vrijdag- en zaterdagnacht wordt de track verlicht en kan je nachtvliegen.
Let op, enkel 25mW toegestaan.

Meer info:

HK update video

BBQ!!

Hmmm de BBQ is op zaterdag en ik ga vrijdag. Dat wordt een patatje in Rozenburg centrum dus.
Gaat er nog iemand kijken verder?

Alleen vrijdag en zaterdag word besproken.
Wat gaat et zondag gebeuren?

Volgens mij is zondag een veiling en verloting ofzo?

Ik weet niet hoe druk het wordt komend weekend, maar het is voor mij bijna thuisbasis dus misschien even kijkje nemen.
Misschien heb ik mijn bril optijd binnen en kan ik “stiekem” meekijken bij het quad race gebeuren.

Ik zou graag vrijdag gaan met mijn vlieg buddy [member=820]Falafel Biels[/member] maar ik moet werken :’(
Vandaag toch even kijken als ik vrij kan krijgen of ruilen.
Zo niet ga ik zondag maar even rondlopen.
Ik hoop dat er ook spul te koop is.
Lipo’s ofzo.
Ik heb toch een koopziekte de laatste weken :stuck_out_tongue:

Ik had ergens gelezen dat ze geen winkeltje hebben. Voor mij prima, ik moet rekeningen betalen ipv lipos…

Ja snap ik. Die zijn belangrijker.
Ik heb misschien een optie om een dienst te ruilen.
Je hoort het later vandaag :thumbup:

Ik ga morgen, kijken of ik wel goed genoeg ben om überhaupt mee te mogen vliegen :stuck_out_tongue:

Wij staan nu hier. Je moet wel verzekerd zijn.
Je moet wel lid zijn van een club dus.
Anders mag je niet vliegen.

Ik ben instructeur motor a en zweef maar geen multI rotor. Is dat een probleem?

Hahaha denk het wel.
Klinkt niet als lid van club.

Wel lid van een knvvl club. Geen multirotor brevet. Wel instructeur op motor a en zweef

Dan moet het misschien wel lukken. Het is nu in ieder geval heel rustig.
Ik ga zondag weer eens kijken.

Ja knvvl is in orde. Ik mocht niet mee doen helaas…

En waarom niet?

Ik begreep vanwege dat ik niet verzekerd ben om te vliegen.
Pech

Je moest inderdaad verzekerd zijn en dat ben je via Knvvl. Was overigens vooraf al duidelijk aangegeven bij het inschrijf formulier. Voor de multirotor moest je overigens ook laten zien dat je failsafe werkte (vond ik netjes) en je moest even invliegen, alvorens je een vliegbandje kreeg. Had daar zelf nog graag de verplichting van Raceband bij gezien. Nu waren er soms wat problemen dat er veel storing was door 1 persoon zonder RB die de rest wegdrukte. Zorg gewoon dat je spul op orde is als je gaat racen!

Verder heb ik me top vermaakt. Ben zelf zaterdag geweest (zie video in video subforum). Ze hielden het vrij open waardoor ik aardig wat heb kunnen freestylen gezien racen niet helemaal mn ding is. Heel toffe gasten die de multirotor tent hostte. Later toen de meutte al naar huis was ook nog wat rondes met die jongens gevlogen, erg tof en gezellig!

Ik heb me uitstekend vermaakt, de track was zeker te hoog gegrepen voor mij, maar ondanks dat toch nog even wat freestyle gevlogen. Tof dat daar niet moelijk over gedaan werd. De jongens van SQG ook nog zien vliegen, wat gaan die hard!

Toffe gasten ontmoet, lekker kunnen ouwehoeren over techniek en firmware. Veel geleerd en hopelijk is er binnenkort weer een funfly meeting.