Hi iedereen!

Hoi,

ik zal mezelf even voorstellen!
Mijn naam is Nick en ik kom uit Schiedam.
Sinds ik een filmpje heb gezien van een FPV drone race tussen de bomen door ben ik erg geïnteresseerd geraakt in deze hobby/sport.
Ik heb al diverse filmpjes bekeken en ben steeds meer informatie aan het verzamelen om er uiteindelijk zelf 1 te kunnen bouwen/vliegen. Het lijkt mij fantastisch om met die hoge snelheden een parcours af te leggen.

Volgens mij is het best mogelijk om met een redelijk klein budget toch een leuk racer samen te stellen en ik hoop met dit forum en jullie kennis een stap de goede richting op te gaan.

Als er nog vragen zijn voor mij stel ze gerust :wink: of ik antwoord geef is een tweede :smiley:
Groeten!

Nick

Welkom Nick!

Ha Nick,welkom!

Thanks Björn en Quav

het is wel overweldigend al die informatie die hier en op internet te vinden is :D.
Maakt het een en ander wel lastiger :P. Ik dacht een redelijke setup gemaakt te hebben maar kom er dan weer achter een aantal dingen vergeten te zijn of verkeerd geïnterpreteerd te hebben. Gelukkig dat ik alleen nog aan het oriënteren ben en het nog niet gekocht heb ;).
Om even de de transmitter als voorbeeld te nemen.
Ik had op mijn mijn lijstje de turnigy 9x staan en wilde daar de FrSky DF 2.4Ghz Combo Pack for JR w/ Module & RX in plaatsen.
Maar bij elkaar levert dat dan toch weer een transmitter op van rond de €100,-. Misschien dat andere dan toch weer beter/ handiger zijn?
Ach. het houd me van de straat zullen we maar zeggen :wink:
Voorlopig maar weer even verder kijken. Misschien eerst langs bij mensen die daadwerkelijk vliegen/racen…

Welkom op het forum

yep kijk op de leden lijst en ga eens kijken
misschien zit er iemand dichtbij zodat je het ook kunt zien in het echt
daar leer je ook weer van

Welkom Nick! Op YouTube staan genoeg tutorials over het samenstellen en programmeren van een quadcopter. Dat heeft mij persoonlijk enorm geholpen. Vaak staan hier ook wel partslists bij.

Inmiddels heb ik het te pakken hoor! Met mn cheerson cx-10 :D. Haha.

Had bijna een mooie deal te pakken op een taranis. Maar helaas net mis gelopen. Tweedehands worden ze bijna niet verkocht. Dus nog maar even verder zoeken.